Intense Spider FRO... Slamm that saddle!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Waarom een 11spd derailleur voor je 10 spd aandrijving? Een Goatlink van Wolftooth had ook gekund.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Das niet slim als je naar 1x11 wil overstappen tzt 8)
En goatlink is in eigenlijk gewoon een paardenmiddel. Het is leuk voor je grote kransjes maar niet best voor je kleine kransjes.
Je verschuift je bereik ipv het uit te breiden.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Jurriaan schreef: vr 4 december 2020, 09:27 Bike park Utrecht ligt vol met jumps..

Duidelijk te zien wat een 26” fully niet heeft tov huidige 29” fully’s. Aan de andere kant, young timers verdienen ook een plekje :-q
Heeft bikepark Utrecht dan weer niet vooral grote jumps en gedoe met binnenkomen? Of maak ik het moeilijker dan het is?
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Patrick_V schreef: vr 4 december 2020, 18:24 Helaas kost zo'n dagje bikepark en clinic ook weer geld.

De instructeur voelde speling op mijn achtervering en er bleek inderdaad behoorlijk wat op te zitten.

Voor de ideale houding had ik ook wat meer drop nodig dan 120mm (vond ik :D). Dus een 150mm dropper was besteld. Helaas heb ik de 150mm BrandX dropper direct gesloopt toen ik hem wou regreasen met kwaliteits vet.
Door en brainfart vergat ik even de interne actuator kabel los te maken (zo'n nylon draadje) en was ik gelijk gedwongen een rebuild setje te kopen.
Helaas is die al veel te lang onderweg vanuit the UK :lol: :-?

Een 11 speed xt derrie voor mijn 1x10 aandrijflijn zat al in de planning dus die kwam ook!

Sommigen vinden het totaal onbelangrijk maar ik kan hier echt van genieten: van DU bushings naar 7-piece mounting hardware :bier:

Afbeelding
Ik ben wat onderhoud betreft echt een lompe boer met mijn fiets, maar de liefde de jij in je oude trouwe intens stopt is intens mooi om te zien!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

I_do schreef: za 5 december 2020, 14:36 Heeft bikepark Utrecht dan weer niet vooral grote jumps en gedoe met binnenkomen? Of maak ik het moeilijker dan het is?
De jumps zijn met de mannen mee gegroeid. Ben er al maanden niet geweest dus op welke hoogte ze inmiddels beland zijn durf ik niet te zeggen.

Binnen komen is het makkelijkste als het hek open staat. Wat kleingeld meenemen en ready to ride. En die gasten delen hun jumpkennis graag met anderen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ook hier gaat het de goede richting op.

Ik zou eigenlijk mijn Fox rp23 laten servicen komende januari voor een grote beurt. Maar toen kwam ik een Fox float Factory DPS tegen.....

Het verschil tussen service en een 10 jaar jongere demper was €120 dus ik vond het wel prima en heb de knoop door gehakt. De beurt is afgezegd :lol:

De nieuwe XT 11 Speed derailleur werkt als een zonnetje op de 10s shifter en 11-42 cassette.
Helaas is voor het mooie mijn ketting wel 2 schakelt tekort dus een nieuwe ketting heb ik ook besteld.

De nieuwe 150mm Dropper zit er nog niet in aangezien ik de nylon actuator kabel bij het vervangen van het fabrieksvet gelijk gesloopt heb (brainfart) en die is dus samen met de ketting onderweg vanuit de UK :oops:

Laten we het maar op bezigheidstherapie houden :bier:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Patrick_V op za 5 december 2020, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Indrukwekkend hoeveel nieuwe parts deze mtb krijgt :bier:
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ja maar..... hij rijdt zo lekker :kiss:
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Dat klinkt als echte liefde;-) Nice.
Patrick_V schreef: za 5 december 2020, 23:44 Ja maar..... hij rijdt zo lekker :kiss:
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Nou... daar zeg je wat, maar met sommige fietsen heb je echt een "connectie'
En wat het dan ook is , je kan je vinger niet er op leggen ...maar je wordt gewoon vrolijk van er op fietsen, er naar kijken en zelfs van er op zitten.

Ik heb intussen wel wat fietsen gehad en er waren maar één of twee die dit gevoel bij mij op wekten.

En ik vind dat je dat als een soort van liefde mag beschrijven.
Anders had ik dit oude Kleine-Wielen -fetsje allang Aan De Wilgen gehangen :lol:

Daarnaast.. ik ben een techneut en ik hou van dingen die goed werken, daarnaast ben ik ook vrij gevoelig (sensorisch).
Ik steek exorbitant veel geld (in verhouding) in dit overjarige frame ook met idee dat als ik ooit overstap op een nieuw frame bijna alle spullen op de nieuwe bike gewoon te gebruiken zijn, of hun aanschafwaarde behouden op Marktplaats.

Maar verder is het inderdaad gewoon vertroeteling :-D

Shit's got to be good 8)

En een stukje compulsief perfectionisme
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dat herken ik wel, ik zat laatst terug te denken aan de fietsen die ik heb gehad na het lezen van "jou mtb history" en kwam dik over de 40 fietsen.

Van die 40+ fietsen waren er maar een paar waar ik ECHT een klik mee had.

Ik weet nog wel welke fiets ik echt het fijnste heb gevonden.

GT Ruckes 1e generatie (hardtail versie)
Maar ook die zonder blikken of blozen verkocht.

Maar heb nooit echt spijt van verkoop, gelukkig.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Patrick_V schreef: vr 4 december 2020, 21:06 Das niet slim als je naar 1x11 wil overstappen tzt 8)
En goatlink is in eigenlijk gewoon een paardenmiddel. Het is leuk voor je grote kransjes maar niet best voor je kleine kransjes.
Je verschuift je bereik ipv het uit te breiden.
Ik fiets er al heel wat kilometers mee en ik heb werkelijk nog geen probleem gehad. Met 11-42 zie ik ook geen directe reden om naar 11 spd over te stappen. Maar just sayin’ ;).
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Die discussie is gelukkig al in een ander topic behandeld. Heeft met voorkeuren te maken :-q
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Nou... het hele demperverhaal wordt waarschijnlijk anders.

De demper is kwijtgeraakt bij DHL en er is al een Kees gestart om op te zoeken maar ik geloof niet dat hij nog boven water gaat komen :cry:
Dus het geld is niet het probleem alleen moet ik dus nu op zoek naar een nieuwe 165x38 demper.

Vanmiddag/uiterlijk volgende week weten we of definitief of hij kwijt is.
Dus intussen ben ik gaan kijken wat een alternatief kan zijn. Revisie is in mijn koppie van de baan. Ik wil wat nieuwere techniek in de demper.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Shit hey!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie