Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Sicos schreef: vr 20 november 2020, 12:01 Aan de kant van Loon op Zand heeft het jaren geleden ook een maand blank gestaan. Daar had je een stuk van 100 meter dat gewoon letterlijk een halve meter diep was.
Das nog eens training :tong
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Vanmorgen om 08:00 een rondje zwart gefietst vanaf de Rustende Jager. Er stonden al 4 auto’s op de parkeerplaats. Met mij kwamen nog vier auto’s bij. Ondanks de de vroege tijdstip en de aanhoudende miezerende regen toch al druk.
De route was evengoed goed te doen. Geen plasjes gezien. Lekkere start van de ochtend :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zaterdag was ik ook weer eens in de LDD, voor het eerst sinds wat langere tijd. Getriggerd door het lullen erover een paar posts hiervoor :D

Ik zeur niet snel over routes, maar ik vind toch wel dat de LDD route (zwart) er langzaam maar zeker steeds meer op achteruit gaat... Waar je vroeger nog wel hier en daar een sprongetje kon meepikken door een wat creatievere lijnkeuze is dat nu wel heel erg zoeken geworden. Ik herinner me op minstens twee plekken twee "randjes" langs het pad waar je vanaf kon springen, het pad weer op. Een van de twee is volgens mij kunstmatig vlakgetrokken, de andere is helemaal weggesleten. En zo verdwijnen er steeds meer kleinigheidjes die het bikerleven in de LDD leuker konden maken...

Laatste misser zijn imo de bochtjes om de vaart eruit te halen voordat je dat gat induikt, op het stuk tussen B&D en de RJ. Daar kon je eerst nog wat loskomen, met die slingers ervoor gaat mij dat iig niet meer lukken.
Bochten aanleggen, meestal prima wat mij betreft. Maar dus niet daar :(

Ik ken de preciese redenen ook allemaal niet, maar waar je bijvoorbeeld bij de UHR routes en de nieuwe Nijmegen routes goed ziet dat er echte liefhebbers achter de veranderingen zitten vraag ik me dat hier sterk af. Ja, de routes worden onderhouden, maar juist die dingen die een route aantrekkelijk kunnen maken voor degenen die meer zoeken dan alleen maar hard rijden ontbreken hier en als ze er waren verdwijnen ze langzaam. En de nieuwe aanpassingen zijn juist niet gericht op een beetje spelen met je fiets.

Als ik bijvoorbeeld naar de Stadsbos013 route kijk: daar heb je helemaal weinig hoogteverschil, maar er is wel moeite gedaan om er een leuk rondje van te maken. Je bent veel bezig met sturen, er zitten niet veel meer verbindingsstukken in dan strikt noodzakelijk.
De LDD route leunt imo teveel op het verleden, toen het nog wel een van de mooiere routes in NL was. Inmiddels is de route qua rijtechnische uitdagingen (jaja, dat is relatief in NL) verregaand ingehaald door tig "2.0 routes" door het hele land en moet de route het vooral van de mooie natuur/uitzichten hebben (die paar plekken waar je langs de zandvlaktes rijdt).

Het zal ze natuurlijk aan hun reet roesten wat ik als privé-pruttelaar doe, maar voor mij is het de belangrijkste reden dat ik er nog maar heel af en toe kom. Liever ga ik naar Stadsbos013, Dorst of stap wat langer in de auto voor de pareltjes van de UHR of Nijmegen...

Deze foto is nog maar 2,5 jaar geleden genomen, inmiddels is deze mogelijkheid tot een paar cm amateuristisch "vliegen" vakkundig vlak getrokken:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Daarom fiets ik meestal vrijdags de route UHR of Rijk van Nijmegen, beide parkeerplekken voor mij op 37 km van huis :winkie: . En de zaterdag of zondagochtend rustig uitfietsen in de LDD, aangezien de route zowat helemaal vlak is gemaakt. Echter wel jammer want het technische is er niet meer....


Ondanks dat ben ik toch blij met de route zo dichtbij huis. Ben dan toch in de natuur aan het fietsen en dat vind ik erg fijn.
:-q
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ja de route wordt teveel geciviliseerd. Leuk voor flow maar je ziet aardig wat lokale bikers bijvoorbeeld de kammen gaan doen. Mag niet, maar ik snap het wel. Laatst een stuk gelopen over de kammen en watertandde bij het idee dat met mijn fietske te doen....

Het blijft een leuke route met hoogteverschillen, de uitdagende afdaling naar de Roestelberg en conditioneel de mogelijkheid lekker wat op te bouwen maar ik hoop dat de vrienden van het onderhoud ook wat snacks erin gaan stoppen komende tijd :-q
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: wo 25 november 2020, 11:28 Ja de route wordt teveel geciviliseerd. Leuk voor flow maar je ziet aardig wat lokale bikers bijvoorbeeld de kammen gaan doen. Mag niet, maar ik snap het wel. Laatst een stuk gelopen over de kammen en watertandde bij het idee dat met mijn fietske te doen....

Het blijft een leuke route met hoogteverschillen, de uitdagende afdaling naar de Roestelberg en conditioneel de mogelijkheid lekker wat op te bouwen maar ik hoop dat de vrienden van het onderhoud ook wat snacks erin gaan stoppen komende tijd :-q
Een mooie rockgarden zou wel leuk zijn... i.p.v. al die plastic matten.

Het lag er vanmorgen trouwens wel weer prima bij.... het was alleen wel fris.... brrrr... dat was weer even wennen.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ja mutsje op handschoentjes aan.....

Rockgarden is echt wel een leuk idee! Waar zou dat het leukst zijn :~

Natuurmonumenten, leest u mee?
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: wo 25 november 2020, 17:43 Ja mutsje op handschoentjes aan.....

Rockgarden is echt wel een leuk idee! Waar zou dat het leukst zijn :~

Natuurmonumenten, leest u mee?
Plastic matten eruit... rockgarden erin :-)
Niet zeuren.... door fietsen
kjoeb
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: za 4 februari 2012, 11:26

Ik sprak vanochtend de boswachter. Reden van het 'onderhoud' op de genoemde plekken zijn de reeks huurfietsers 'van buiten' die onderaan de snelle afdalingen probeerden bomen om te duwen. Hij begreep ook wel dat dit minder is voor de mensen met meer vaardigheid.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

kjoeb schreef: wo 25 november 2020, 18:05 Ik sprak vanochtend de boswachter. Reden van het 'onderhoud' op de genoemde plekken zijn de reeks huurfietsers 'van buiten' die onderaan de snelle afdalingen probeerden bomen om te duwen. Hij begreep ook wel dat dit minder is voor de mensen met meer vaardigheid.
Ja want sommige single tracks zijn nu wel heel breed geworden, je kan bijna met 3 man langs elkaar fietsen.
Niet zeuren.... door fietsen
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Ik begrijp echt oprecht niet waarom iedereen zonodig beschermd moet worden tegen z'n eigen stupiditeit....
Boomknuffelen = leermomentje zeg maar. Kunnen die bomen best tegen hoor. :-q
Laatst gewijzigd door KTManiac op wo 25 november 2020, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Corona proof dus :winkie:
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ja de geneeskundige afvoerketen stokt momenteel een beetje.... dus om nu de huurfietsers van de Rustende Jager of de Manege bomen te laten huggen is niet leuk voor ziekenhuis - Nederland :((

Maar stuur die gasten dan lekker de groene route op en laat idd een paar rockgardens groeien waar nu matjes groeien :-q
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: wo 25 november 2020, 22:47 Ja de geneeskundige afvoerketen stokt momenteel een beetje.... dus om nu de huurfietsers van de Rustende Jager of de Manege bomen te laten huggen is niet leuk voor ziekenhuis - Nederland :((

Maar stuur die gasten dan lekker de groene route op en laat idd een paar rockgardens groeien waar nu matjes groeien :-q
En van bomen omhelzen leer je betere techniek, ik kan me ook nog wel enkele leuke valpartijen herinneren toen ik net mountainbikete. En zo nu en dan vallen hoort er gewoon bij.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ja, door fouten leer je rijden en leer je waar je grenzen liggen. En die van je materiaal. Ik ging laatst ook nog een keer plat toen het droog was en er een dun laagje zand op een harde ondergrond ligt. Het ging zo lekker en ik ging heerlijk harder en harder en.... plat :winkie:

Misschien eens iets inschieten bij Natuurmonumenten?

https://www.natuurmonumenten.nl/service/contact

Of heeft iemand hier een lidmaatschap? Ik heb het mijne opgezegd naar aanleiding van al dat bomenkappen.
Plaats reactie