Hoe was het ooit op de UHR

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Horsthil schreef: zo 25 oktober 2020, 19:33
Fred (mtb-sport) schreef: vr 23 oktober 2020, 07:50 Weer even "nieuw" leven inblazen, zo stilletjes hier. Kwam deze op mijn FB herinneringen tegen. Dat was een stukje LV in 2011.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

3x raden wat Fredje toen deed...............
Vandaag was er een stukje hoge vuursche wat hier aardig op leek. Maar dit soort beelden vergeet ik niet van LV1.0. Eigenlijk gewoon niet te doen. Op een gegeven moment reden we alleen nog zeist en Austerlitz, wat wel moderne routes waren
Ik denk dat ik idd ook wel weet welke stukjes dat zijn. Dat zijn de stukken over de bestanden paden en niet de aanlegde trails. Maar goed vandaag (lees bijna elke zondag) zijn de UHR trails voor mij een NOGO area en met de regen afgelopen nacht en ochtend extra reden om niet te gaan.
Maar blijft leuk om de evolutie van de trails te zien. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Fred (mtb-sport) schreef: zo 25 oktober 2020, 20:03
Horsthil schreef: zo 25 oktober 2020, 19:33

Vandaag was er een stukje hoge vuursche wat hier aardig op leek. Maar dit soort beelden vergeet ik niet van LV1.0. Eigenlijk gewoon niet te doen. Op een gegeven moment reden we alleen nog zeist en Austerlitz, wat wel moderne routes waren
Ik denk dat ik idd ook wel weet welke stukjes dat zijn. Dat zijn de stukken over de bestanden paden en niet de aanlegde trails. Maar goed vandaag (lees bijna elke zondag) zijn de UHR trails voor mij een NOGO area en met de regen afgelopen nacht en ochtend extra reden om niet te gaan.
Maar blijft leuk om de evolutie van de trails te zien. :-q
Nee in dit geval aangelegde trail
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2117
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Hah, leuk topic !!

Heb de opening van de Lage Vuursche ronde nog meegemaakt en denk dat ik één van de eerste rijders op dat parcours ben geweest.

Meestal kwam je niemand tegen, want MTB'en was toen nog niet echt hip.

Enfin, ik ben sinds een half jaar een herintredende MTB'er. Ben er een jaar of 8 uit geweest, wel altijd nog op de racer gezeten. Dus verder wel fit uiteraard.

Maar er zijn toch wel wat verschillen hoor. Mijn eerste ervaring met de UHR na al die jaren was Amerongen. Hey... In ene moest ik een vignet kopen... Hoefde vroeger niet. Maar ja, ik begreep het wel. Onderhoud van de route vergt tijd en geld.

Potverdorie... Ik had mij ingesteld op de racebaan die Amerongen vroeger was. Veel recht toe, recht aan en gaan met die banaan. Wat ik nu meemaakte was c o m p l e e t over de top. Ja, echt, dat was mijn eerste reactie :D
Die modder foto's van hierboven herken ik wel trouwens. Op Amerongen was het eerste stuk vanaf de parkeerplaats eigenlijk best wel technisch. Zeker bij slecht weer. Dan lagen de boomwortels open en bloot. Dat is nu gewoon zowat geasfalteerd :lol: maar het begon mij te dagen toen ik al die millennials met hun baardje op de parkeerplaats zag staan, dat MTB'en is wel stoer, maar moet ook leuk blijven natuurlijk :wink:
Amerongen voelde een beetje als de liefde bedrijven met een Italiaanse vrouw van het sterrenbeeld Maagd. Alles met veel drama en het moet perfect zijn. Ik miste een beetje "oempf". Wat dat betreft kon ik mij veel beter uitleven op Leersum en Kwintelooyen. Die routes zijn net wat ruiger en... je krijgt daar meer van de prachtige omgeving mee.

Gelukkig is de Lage Vuursche nog redelijk in tact gebleven en nog steeds vrij technisch. En dat is fijn. Op die route is het nooit te druk.
"Vroeger" kon het daar een enorme bagger zooi zijn en in de zomer echt een zandbak "extreme".

Toch blij met al dat onderhoud, zo blijft de sport bereikbaar voor iedereen.
tiggermac
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 19:22

Stunning schreef: di 17 november 2020, 22:09 Hah, leuk topic !!

Heb de opening van de Lage Vuursche ronde nog meegemaakt en denk dat ik één van de eerste rijders op dat parcours ben geweest.
Dan herken je de foto’s op pagina 5 zeker wel!

Patrick
Proberen lukt altijd
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2117
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

tiggermac schreef: wo 18 november 2020, 19:42
Stunning schreef: di 17 november 2020, 22:09 Hah, leuk topic !!

Heb de opening van de Lage Vuursche ronde nog meegemaakt en denk dat ik één van de eerste rijders op dat parcours ben geweest.
Dan herken je de foto’s op pagina 5 zeker wel!

Patrick
Zeker weten !

Ik kreeg meteen een dejavu :-D

Inclusief die van de MTB Marathon Amerongen.

Plus alle moddersporen natuurlijk. Daar heb ik menig cassette + ketting + schijfremblokken, bij wijze van spreken, in één rit mee versleten.

Edit: meteen gekeken net of die MBC Midden site eigenlijk nog werkt hahaha
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Stunning schreef: di 17 november 2020, 22:09 Hah, leuk topic !!

maar het begon mij te dagen toen ik al die millennials met hun baardje op de parkeerplaats zag staan, dat MTB'en is wel stoer, maar moet ook leuk blijven natuurlijk :wink:
Geweldig dit! Exact mijn ervaring toen ik daar weer eens ging rijden. Endurobakken, baggy's, etc. Dacht in eerste instantie dat ik beland was op een parking ergens in Lenzerheide. Toen ik de routes reed bleek echter dat het gewoon NLse XC is.

In elk geval geen heimwee naar de wortels en bagger van vroeger.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Mag ik stunning bedanken voor zijn bijna poëtische tekst over Amerongen. Geen liefde bedreven met Italiaanse (nog niet...) maar ik “voel” haar helemaal :-)

Toch... als je hard genoeg gaat is er degelijk oempfff ;-)

Maar is dat niet altijd zo?!
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Stunning schreef: di 17 november 2020, 22:09 Hah, leuk topic !!

Heb de opening van de Lage Vuursche ronde nog meegemaakt en denk dat ik één van de eerste rijders op dat parcours ben geweest.

Meestal kwam je niemand tegen, want MTB'en was toen nog niet echt hip.

Enfin, ik ben sinds een half jaar een herintredende MTB'er. Ben er een jaar of 8 uit geweest, wel altijd nog op de racer gezeten. Dus verder wel fit uiteraard.

Maar er zijn toch wel wat verschillen hoor. Mijn eerste ervaring met de UHR na al die jaren was Amerongen. Hey... In ene moest ik een vignet kopen... Hoefde vroeger niet. Maar ja, ik begreep het wel. Onderhoud van de route vergt tijd en geld.

Potverdorie... Ik had mij ingesteld op de racebaan die Amerongen vroeger was. Veel recht toe, recht aan en gaan met die banaan. Wat ik nu meemaakte was c o m p l e e t over de top. Ja, echt, dat was mijn eerste reactie :D
Die modder foto's van hierboven herken ik wel trouwens. Op Amerongen was het eerste stuk vanaf de parkeerplaats eigenlijk best wel technisch. Zeker bij slecht weer. Dan lagen de boomwortels open en bloot. Dat is nu gewoon zowat geasfalteerd :lol: maar het begon mij te dagen toen ik al die millennials met hun baardje op de parkeerplaats zag staan, dat MTB'en is wel stoer, maar moet ook leuk blijven natuurlijk :wink:
Amerongen voelde een beetje als de liefde bedrijven met een Italiaanse vrouw van het sterrenbeeld Maagd. Alles met veel drama en het moet perfect zijn. Ik miste een beetje "oempf". Wat dat betreft kon ik mij veel beter uitleven op Leersum en Kwintelooyen. Die routes zijn net wat ruiger en... je krijgt daar meer van de prachtige omgeving mee.

Gelukkig is de Lage Vuursche nog redelijk in tact gebleven en nog steeds vrij technisch. En dat is fijn. Op die route is het nooit te druk.
"Vroeger" kon het daar een enorme bagger zooi zijn en in de zomer echt een zandbak "extreme".

Toch blij met al dat onderhoud, zo blijft de sport bereikbaar voor iedereen.
Eerst afgeven op millenials met een baardje en daarna aangeven dat je de route van Lage Vuursche vrij technisch vindt. Tja wat zal ik er van zeggen? Ik ben in ieder geval geen millenial en heb geen baardje en vind Lage Vuursche zeker niet technisch. Never judge a book by its cover.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Al die wortels worden verstopt voor de gen-x'ers, hoor.
Stamppot with weaksauce!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Och, ik heb LV gisteren nog gereden, op mijn starre singlespeed. Er liggen nog steeds wortels en kuilen en als je het tempo een beetje hoog houdt moet je ook echt wel een beetje sturen. Er zijn meerdere plekken waar je jezelf even kunt lanceren en ik heb me prima vermaakt. Ik heb alleen wel een baard maar ben geen millenial en dus helemaal in de war. In welk hokje moet ik nu? :lol:

Ik vermaakte me ook prima op LV 1.0, soms met snorkel maar daar moest je inderdaad wat harder werken om de flow erin te houden. Amerongen en Leersum waren toen inderdaad vrij rechttoe/rechtaan (om over Austerlitz nog maar te zwijgen) en in vergelijking daarmee wat LV inderdaad het 'technische' rondje.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Als je een goed geheugen hebt, kun je alle oude stukken op LV nog herkennen. Het eerste stuk met de sahara is natuurlijk makkelijk, maar probeer maar al die korte passages te spotten
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Old skool route folder UHR

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1005
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

George schreef: zo 22 november 2020, 13:07 Ik heb alleen wel een baard maar ben geen millenial en dus helemaal in de war. In welk hokje moet ik nu? :lol:
Hipster?
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Jurriaan schreef: zo 22 november 2020, 20:57 Old skool route folder UHR

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vet dat je die nog hebt, bert had hier ook al een scan van gedeeld op het forum. Unieke stukjes historie. Als meer mensen dergelijke dingen hebben, laat ze vooral zien. Hiervoor heb ik ooit dit topic aangemaakt.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Joepie de schreef: zo 22 november 2020, 21:12
George schreef: zo 22 november 2020, 13:07 Ik heb alleen wel een baard maar ben geen millenial en dus helemaal in de war. In welk hokje moet ik nu? :lol:
Hipster?
Dat ben je pas als je met je percolator met linksomgemalen braziliaanse eco koffie gaat zitten rommelen op de parking.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Plaats reactie