Hope : braided Hose , en verschil tov Sram : Adapter vraagje

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

ik ben op zoek naar een nieuw setje remmen , en zit te kijken naar de Hope E4 remmen ,maar die zie ik in de variant : Braided en standaard Hose .
Nu zie ik het verschil tussen de twee ,braided en standaard , maar hoe kort je nu een braided hose in?, de standaard is denk bij elke rem en merk die deze leiding heeft hetzelfde , en dat heb ik al meerdere keren gedaan met succes , maar een braided hose ?

Hoe kort je nu zoiets goed in ?, denk dat je zoiezo de buiten mantel , eerst moet strippen ,maar dan ?

IK behoef geen discussie of dat mijn huidige remmen niet goed zijn of waarom ik wil wisselen , maar waar ik al eerder antwoord had gekregen mbt het gebruik van een Hope rem op een sram rounded schijf(200-203mm), zit ik ook te kijken naar de Sram code src serie .
Voordeel daarvan is dat die niet braided is , en is dat noodzakelijk ?, en zijn de verschillen tussen de Hope E4 remmen en de Sram Coded src remmen ?

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op ma 30 november 2020, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Hope is toch ook gewoon met een non-braided hose te krijgen?
Edit, ben nog niet wakker :winkie:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

klopt , maar ik zag de braided hose versie en toen rees de vraag , hoe dat inkorten , en ik vindt dat braided wel " sjiek" :-D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Heb zowel de standaard als de braided hose. Beide knip je gewoon door met een goede kabelknipper.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Gewoon, met een scherpe kabelkniptang. Hetzelfde als niet-braided. Je hoeft geen buitenmantel te strippen. Braided is flexibeler en steviger, en vooral een stukkie zwaarder (scheelt je op de remset waarschijnlijk een gram of 120). Zou ook iets minder uitzetten onder hoge druk, maar of je dat in praktijk merkt? Ik niet in ieder geval.

Edit: balboa was me voor
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Toen ik zelf met mijn zoektocht naar welke remmen bezig was heb ik in de papieren MBR magazine een review over gelezen en dat de claim dat braided nog stabieler is onzin is bij de olie remduk. Bij externe leidingen kan het wel meer bescherming bieden, maar door veel frames met interne routing was het nog lastiger instaleren
Ik heb Hope E4 geprobeerd, maar vond de CodeR die ik al had meer remkracht hebben bij ruim voldoende modulatie.
Met 95kg, geen superheld en zonder een deathwish wil ik graag ruim voldoende remkracht hebben :oops:
Ik heb ook nog de RSC kunnen proberen, maar los van extra instelmogelijkheden die ik niet gebruik merkte ik geen verschil.
Omdat er best een behoorlijk prijsverschil tussen de R en de RSC zit de gewone R genomen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ik merk ook geen verschil tussen de normale en braided leiding. M'n nieuwe fiets komt met Sram Code RSC remmen. Kan binnenkort kijken wat beter bevalt. Tot nu toe tevreden over de Hope's, al blijf ik het ontluchten wel een dingetje vinden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bij braided moet je hooguit een klein stukje van het doorzichtige omhulsel om het geweven staal verwijderen om de koppeling te kunnen laten passen. Even een sneetje maken met een Stanleymes.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Jurf schreef: zo 22 november 2020, 11:04
Met 95kg, geen superheld en zonder een deathwish wil ik graag ruim voldoende remkracht hebben :oops:
Dat dus :wink: , maar ik denk dat de G2 RSC ook wel goed zijn tov de Code serie (denk ik) , Code is meer voor downhill en tegen de hitte bestand dan bv de G2 RSC ?

De hope is wel mooi maar buiten de kleur , wel wat overpowered voor mij , denk alleen dat ik volgende jaar wat meer in Oostenrijk zal zijn en wat vaker daar met de fiets naar benen ga rijden . Mijn gevoel zegt ook om bij SRam te blijven ivm met de grote schijfrem voorzijde , 200 tov 203 mm , maar dat was al eerder aangeven dat dat met Hope geen problemen geeft ..

Ik denk ook niet dat in continue naar benee rij , maar dan zijn de code serie beter qwa modulatie en warmte ontwikkeling dan bv de G2 serie , of gewoon gaan voor een setje Hope e3 remmen ?, gewicht zit ik niet mee ,wil gewoon zeker zijn dat als ik moet remmen , er ook rempower is .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Snelle Buffer schreef: zo 22 november 2020, 11:30
Jurf schreef: zo 22 november 2020, 11:04
Met 95kg, geen superheld en zonder een deathwish wil ik graag ruim voldoende remkracht hebben :oops:
Dat dus :wink: , maar ik denk dat de G2 RSC ook wel goed zijn tov de Code serie (denk ik) , Code is meer voor downhill en tegen de hitte bestand dan bv de G2 RSC ?

De hope is wel mooi maar buiten de kleur , wel wat overpowered voor mij , denk alleen dat ik volgende jaar wat meer in Oostenrijk zal zijn en wat vaker daar met de fiets naar benen ga rijden . Mijn gevoel zegt ook om bij SRam te blijven ivm met de grote schijfrem voorzijde , 200 tov 203 mm , maar dat was al eerder aangeven dat dat met Hope geen problemen geeft ..

Ik denk ook niet dat in continue naar benee rij , maar dan zijn de code serie beter qwa modulatie en warmte ontwikkeling dan bv de G2 serie , of gewoon gaan voor een setje Hope e3 remmen ?, gewicht zit ik niet mee ,wil gewoon zeker zijn dat als ik moet remmen , er ook rempower is .
:roll: lastig
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Walk-a-Lot
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 september 2020, 11:09

Het inkorten kan met een goede kabelkniptang met ronde bekken. Plak een stukje tape om de plek waar je wil knippen om het uiteinde mooi bij elkaar te houden anders heb je kans dat het metaal een beetje opkrult, vooral bij een botte tang. Maar een haakse slijper werkt ook :wink:

Recent zijn ze bij Hope overgestapt op 6mm leidingen, dus het plastic omhulsel weghalen bij een setje nieuwe remmen is ook niet meer nodig.

Op een fiets is het verschil in werking tussen beide leidingen niet merkbaar, alleen dat een braided hose veel minder snel knikt bij een val o.i.d.

De codes zitten qua remkracht een aardig stapje boven e4's, maar denk je dat niet nodig te hebben en spreekt de look, feel en verkrijgbaarheid van kleine onderdelen (in niet corona tijden) je aan dan is Hope je go to.

Edit: Iedereen vast mij voor :bier:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik kreeg mijn braided hoses niet door de kabelgeleiding van de voorvork. Klein nadeel. Verder heb ik dezelfde rem nooit met en zonder braided hoses gereden, dus ik kan niets zeggen over het " hardere" gevoel. Wat ik zo op het WWW terugvind is dit echter minimaal. Blijft over de bescherming.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

De G2 is qua power hetzelfde als de oude Guide. De varianten met de S in de naam (RS, RSC) hebben een swinglink, wat de hendelcurve iets aanpast, net als Servowave bij Shimano. Potentieel zou dat voor meer overbrenging, dus kracht, zorgen, met een iets andere feel. Geen idee hoe erg je dat merkt, heb zelf nooit met de R serie gereden.

Qua kracht is de E4 vergelijkbaar met de Guide/G2, niet heel krachtig. De Code is wat krachtiger, zoals Walk-a-Lot ook zegt. Ook ietsje zwaarder. Van Hope heb je daar de V4 van als tegenhanger. Maar, misschien anders ook eens kijken naar de nieuwe remmen van Hayes, de Dominion? Die wil ik zelf nog wel een keertje proberen, schijnen erg goed te zijn.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Die sram hendels heb ik al vaak stuk zien gaan. Kleine kogellager valt er dan uit.
Voor mij zouden ze afvallen vanwege dat. Ontwerp ziet er niet uit alsof ze even lang mee gaan als de hope remmen.
Voor de rest doen ze het goed.

E4 ken ik niet zo. V4 ben ik zeer tevreden over. Altijd voldoende remkracht en je kunt ze dag na dag afbeulen zonder er naar te hoeven kijken. Super goed moduleerbaar. Blokken gaan ook lang mee. Alle delen zijn te krijgen en ze zijn lekker degelijk bij toevallig onvrijwillig afstappen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Walk-a-Lot schreef: zo 22 november 2020, 11:39 De codes zitten qua remkracht een aardig stapje boven e4's, maar denk je dat niet nodig te hebben en spreekt de look, feel en verkrijgbaarheid van kleine onderdelen (in niet corona tijden) je aan dan is Hope je go to.
Even een misverstand uit de wereld helpen: de Hope's zijn niet minder krachtig. Je moet er alleen harder voor knijpen. Op lagere snelheden is dat een voordeel, op hogere snelheden een nadeel.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie