Titanium Triban gravelbike

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Decathlon komt met een titanium Triban gravelbike voor € 2420, de Triban GRVL 900:

Afbeelding


Nederlandse link:
https://www.decathlon.nl/p/gravelbike-m ... mc=8587730

Ziet er wel strak uit imho, ben benieuwd of het een hit wordt (als er ooit voorraad komt). Frame is niet eens Chinees maar Italiaans, van Dedacciai. Zouden jullie ruim €2k aan een gravelbike spenderen bij Decathlon?
Gebruikersavatar
LFBB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 18 augustus 2020, 21:24

Levenslange garantie op frame. Ja.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb rond 2k online uitgegeven aan een titanium gravelbike van PlanetX - OnOne met volslagen onbekende bouwer .......en geen seconde spijt. Waarom niet bij een groot bedrijf als Decathlon?
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik zou hem ook doen
Is toch een scherpe prijs gezien de componenten ook en de kwaliteit van het frame zal zeker wel goed zijn.
Jammer dat ze niet enkel een frame verkopen, ben wel benieuwd naar wat zoietjs zou kosten. Zeker als je ziet dat enkel titanium frames elders voor zo een >1500 euro verkocht worden.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ziet er niet verkeerd uit.
Toch nog 400 duurder dan een Planet X Tempest met vergelijkbare afmontage.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Mooi bike, in de basis prima afmontage voor het geld. Zou het er wel voor over hebben. Heb een diverge van specialized in alu. Die heeft vergelijkbare afmontage en kost nu 2499. (Bij intro van de zomer 2100).
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Niet de mooiste maar wel een echte prijsvechter. Voor Ti is zo'n prijs wel erg aantrekkelijk.

Helaas echter geen mogelijkheid (achter) voor racks of fenders. En 3 montagepunten op de vork en zitbuis was net wat leuker geweest. Plus montagepunten onder de onderbuis.
Maar dan praat je al over behoorlijk specifiek gebruik wat de meeste niet snel zullen doen.
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Zo te zien is er ook een kabelgoot in het frame voor een (geklemde) voorderailleur?
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

MonkeyRider schreef: vr 13 november 2020, 20:56 Ik heb rond 2k online uitgegeven aan een titanium gravelbike van PlanetX - OnOne met volslagen onbekende bouwer .......en geen seconde spijt. Waarom niet bij een groot bedrijf als Decathlon?
Dat dus.
Heb hun high end mtb en hun carbon gravelaar id schuur gehad. Zit beter in elkaar dan bij zgn 'A' merken, ook qua niveau van afleveren (vet, afstelling, etc). Ik overweeg die Triban, maar vanwege geo wordt het ws een Nordest Albarda custom frame. Krijg ik voor 2400e niet opgebouwd met die parts, dat is zeker.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Als de headtube tapered was uitgevoerd dan had ik hem gekocht.

En dan bedoel ik dus daadwerkelijk ook aan de buitenkant ook tapered.

Dit soort dikke uitlaatpijpen vind ik niks op slank ti (of staal).
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Matiesz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 24 december 2013, 16:35
Mijn mountainbike: Pilot Primum V2

Voor Decathlon begrippen, best wel een mooie fiets! En die prijs is echt scherp, een beetje titanium gravel fiets kost al snel het dubbele.
Plaats reactie