NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

RoySmit schreef: di 13 oktober 2020, 17:40
Kapitein Iglo schreef: di 13 oktober 2020, 14:11

En dan te bedenken dat het meeste werk al in de periode van de droogte-afsluiting is gedaan... maar er waren zondagmiddag inderdaad een handjevol dapperen die de ergste schade van de zondagsrijders hebben opgelapt!
De helden van de UHR!!!! :-q :-q
'k Zag vlak voor zon onder nog zo'n held bezig met de waterputten op Austerlitz Noord. :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Bahco schreef: di 13 oktober 2020, 21:26
RoySmit schreef: di 13 oktober 2020, 17:40

De helden van de UHR!!!! :-q :-q
'k Zag vlak voor zon onder nog zo'n held bezig met de waterputten op Austerlitz Noord. :-q
Als-ie maar vóór zondondergang het bos uit was :evil:

Hem kennende zal dat wel :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wat betekenen de verscherpte maatregelen voor jou als mountainbiker? En wat betekenen ze voor het gebruik van de singletracks op de Utrechtse Heuvelrug?

Bewaar altijd en overal de voorgeschreven afstand van 1,5 meter.:
Die 1,5 meter is op onze smalle singletracks alleen te handhaven als je achter elkaar rijdt. Inhalen is daar niet mogelijk en kan alleen op brede paden.

Groepen zijn maximaal 4 personen groot:
Dus niet met 2 of 3 groepjes van 4 vertrekken en dan onderweg toch elkaar opzoeken.

Vermijd drukke plekken en tijden.:
De Heuvelrugroutes worden sinds het begin van de coronacrisis zeer goed bezocht. Zondag- en zaterdagochtend zijn de drukste dagdelen van de week.

Vermijd onnodige reizen.
Kom op de fiets, kom niet onnodig met de auto, fiets in je eigen omgeving, blijf dicht bij huis, Houd er rekening mee dat er parkeerplaatsen afgesloten kunnen worden vanwege de eventuele toeloop.

Pas je fietsgedrag aan aan de nieuwe omstandigheden, zodat we zo snel mogelijk weer onze vrijheden weer terugkrijgen. Happy trails, be nice.

Meer informatie vanuit de NTFU vind je hier: https://www.ntfu.nl/home/nieuws/id/1202 ... ielersport
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Niet inhalen op single tracks? Dan leidt dat automatisch toch hele grote groepen mensen (opstoppingen) die dan minuten lang achter elkaar moeten gaan rijden. Er zijn mensen die stapvoets rijden tov mensen die 4-5x sneller gaan.

Hoezo is de kans op transmissie dan lager dan kortstondig op hogere snelheid iemand passeren binnen 1.5m in een outdoor setting

Zeker nu de d614g mutant toch echt wel infectieuzer lijkt en hogere viral loads lijkt te geven in de bovenste luchtwegen (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=D ... ity&page=2)
kan je ook verwachten dat de aerosol transmissie toeneemt. Dit in combinatie met dat het kouder wordt en koudere (en drogere) lucht de vatbaarheid verhoogt door veranderingen in het (tracheale) luchtweg epiteel en de mucosale lagen vd diepereluchtwegen . Zou ik toch niet als advies geven om zo langdurig op laag tempo achter iemand te blijven fietsen (wat ook nog eens totr groeps vorming leidt) als je ook in een paar seconde iemand kan passeren, waarvan sowieso al bekend is dat de kans op besmetting in die paar seconde nihil is in en goed geventileerde setting.

Wie bedenkt deze dingen?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Rutger S schreef: za 17 oktober 2020, 11:51 Wie bedenkt deze dingen?
Het RIVM. Zij adviseren de regering en benadrukken telkens de 1,5meter. Die regels gaan via Min VWS naar NOCNSF en de andere koepelorganisaties. Via NOCNSF gaan ze naar de sportbonden die ze vertalen naar de praktijk van hun sport. KNVB gelast bijv alle wedstrijden af. De NTFU geeft aan dat 1,5 ook op de fiets geldt.
Heb je verder nog vragen? Of volstaat dit als overtuigend antwoord?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Rutger S schreef: za 17 oktober 2020, 11:51 Niet inhalen op single tracks? Dan leidt dat automatisch toch hele grote groepen mensen (opstoppingen) die dan minuten lang achter elkaar moeten gaan rijden. Er zijn mensen die stapvoets rijden tov mensen die 4-5x sneller gaan.
...
Wie bedenkt deze dingen?
:-? serieus ?, je hebt eens respect voor een langzamere deelnemer van de trail's die ook lekker aan het genieten is ..... 8)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Denk niet dat dit is wat Rutger bedoelde. "niet inhalen" is dan ook wel een hele hysterische maatregel. Als je net zo inhaalt als dat onder normale omstandigheden van je verwacht wordt (= daar waar het kan, meestal dus daar waar het wat breder is en je ruimte krijgt) dan ga je echt geen corona oplopen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Rutger S schreef: za 17 oktober 2020, 11:51 Niet inhalen op single tracks? Dan leidt dat automatisch toch hele grote groepen mensen (opstoppingen) die dan minuten lang achter elkaar moeten gaan rijden. Er zijn mensen die stapvoets rijden tov mensen die 4-5x sneller gaan.

Hoezo is de kans op transmissie dan lager dan kortstondig op hogere snelheid iemand passeren binnen 1.5m in een outdoor setting

Zeker nu de d614g mutant toch echt wel infectieuzer lijkt en hogere viral loads lijkt te geven in de bovenste luchtwegen (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=D ... ity&page=2)
kan je ook verwachten dat de aerosol transmissie toeneemt. Dit in combinatie met dat het kouder wordt en koudere (en drogere) lucht de vatbaarheid verhoogt door veranderingen in het (tracheale) luchtweg epiteel en de mucosale lagen vd diepereluchtwegen . Zou ik toch niet als advies geven om zo langdurig op laag tempo achter iemand te blijven fietsen (wat ook nog eens totr groeps vorming leidt) als je ook in een paar seconde iemand kan passeren, waarvan sowieso al bekend is dat de kans op besmetting in die paar seconde nihil is in en goed geventileerde setting.

Wie bedenkt deze dingen?
Eens! Miss moet je vertellen hoe je aan die wijsheid komt. Nu denken mensen dat je maar wat uitkraamt Rutger
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik vind het betoog van Rutger een stuk realistischer overkomen dan al die maatregelen van het RIVM.
Je weet wel, die maatregelen die te pas en onpas veranderen omdat ze niet werken.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Gaan jullie samen verder discussie voeren in het Corona topic?
Dat is daar voor bedoeld
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RoySmit schreef: za 17 oktober 2020, 16:54 Eens! Miss moet je vertellen hoe je aan die wijsheid komt. Nu denken mensen dat je maar wat uitkraamt Rutger
Dat is het probleem, dat mensen wetenschappelijke taal voor onzin aanzien... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Lars TB schreef: za 17 oktober 2020, 17:28
RoySmit schreef: za 17 oktober 2020, 16:54 Eens! Miss moet je vertellen hoe je aan die wijsheid komt. Nu denken mensen dat je maar wat uitkraamt Rutger
Dat is het probleem, dat mensen wetenschappelijke taal voor onzin aanzien... .
Iets meer Jip en Janneke of Henk en Ingrid, dan begrijpen meer mensen het
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

bert l. schreef: za 17 oktober 2020, 17:22 Gaan jullie samen verder discussie voeren in het Corona topic?
Dat is daar voor bedoeld
Wat hij zegt, algemene Corona op/aanmerkingen en meningen daar verder:
viewtopic.php?f=8&t=145160 Hier verder over de specfieke routes dus.

Thx.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Snelle Buffer schreef: za 17 oktober 2020, 16:05
Rutger S schreef: za 17 oktober 2020, 11:51 Niet inhalen op single tracks? Dan leidt dat automatisch toch hele grote groepen mensen (opstoppingen) die dan minuten lang achter elkaar moeten gaan rijden. Er zijn mensen die stapvoets rijden tov mensen die 4-5x sneller gaan.
...
Wie bedenkt deze dingen?
:-? serieus ?, je hebt eens respect voor een langzamere deelnemer van de trail's die ook lekker aan het genieten is ..... 8)
ja, want die kan je niet inhalen ofzo>? je kan alleen niet inhalen als mensen echt hun best doen je niet te laten inhalen. Das pas aso. want inhalen is in 3 sec gebeurd

Mischien moet je eens een keer mee fietsen voor je weer onzinnige dingen gaat roepen
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

38x10 schreef: za 17 oktober 2020, 16:45 Denk niet dat dit is wat Rutger bedoelde. "niet inhalen" is dan ook wel een hele hysterische maatregel. Als je net zo inhaalt als dat onder normale omstandigheden van je verwacht wordt (= daar waar het kan, meestal dus daar waar het wat breder is en je ruimte krijgt) dan ga je echt geen corona oplopen.
Niet inhalen is idd een hysterische en onlogische maatregel, die ook totaal niet haalbaar is als je duizenden mensen gaat toelaten op single tracks.
daarnaast zijn de tracks tegenwoordig zo breed dat je bijna met zn 3-en naast elkaar kan fietsen
ik heb er zaterdag overigens een stuk of 40 ingehaald op 1 rondje Hv, maar die gingen bijna allemaal al vanzelf aan de kant nog voordat ik in het wiel zat. moet ik dan ook remmen en stil gaan staan
Plaats reactie