NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Kun je me daar een foto van sturen svp?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Horsthil schreef: vr 16 oktober 2020, 16:48 De hekken staan wel klaar bij onder andere de kuil, dus mocht het te druk worden, dan kunnen ze het binnen een minuut afzetten
Ja stel je voor zeg, dat mensen die de hele week thuis moeten werken in het weekend de bossen in willen..... :roll:
Het is volstrekt logisch dat mensen er op uit trekken. Van verplicht thuis werken zijn weinig mensen echt gelukkig geworden, dus logisch dat die eruit willen (niet alleen de bikers).
Ik ga uit voorzorg niet de komende dagen, maar ik snap dat anderen/gezinnen dat wel doen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

daniel1975 schreef: vr 16 oktober 2020, 19:57 Ik ga uit voorzorg niet de komende dagen, maar ik snap dat anderen/gezinnen dat wel doen.
Hooguit snappen die gezinnen het even niet... :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bert l. schreef: vr 16 oktober 2020, 17:11 Kun je me daar een foto van sturen svp?
Ik heb gehoord dat het morgen voor je wordt geregeld. Net nog even naar het krantenartikel gezocht, stond een paar pagina's terug. Hier zie je de hekken die ik bedoel in actie.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Horsthil schreef: vr 16 oktober 2020, 21:45
bert l. schreef: vr 16 oktober 2020, 17:11 Kun je me daar een foto van sturen svp?
Ik heb gehoord dat het morgen voor je wordt geregeld. Net nog even naar het krantenartikel gezocht, stond een paar pagina's terug. Hier zie je de hekken die ik bedoel in actie.
Eigen foto's eerst !
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Dat is nog niks.....

Als mensen het echt te bont maken sluiten de gemeente alle toegangswegen naar Lage Vuursche af met dranghekken :winkie:
Dan kom je met de auto dus niet eens meer bij De Kuil of in het centrum van Lage Vuursche :-q


Voorgaande was in Maart/April ook het geval en heb van mijn neefje die midden in Lage Vuursche woont vernomen dat dit nu weer zal gebeuren als er teveel "toerisme" op Lage Vuursche afkomt :wink:

Inderdaad een soort eigen volk eerst :lol:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

vasquez schreef: vr 16 oktober 2020, 22:40Dat is nog niks.....
Als mensen het echt te bont maken sluiten de gemeente alle toegangswegen naar Lage Vuursche af met dranghekken :winkie:
Dan kom je met de auto dus niet eens meer bij De Kuil of in het centrum van Lage Vuursche :-q
Bij toegangsweken naar LV staan ze volgens mij idd vanaf het voorjaar al klaar en reken maar dat ze zeker a.s. zondag gebruikt worden en staat er een verkeersregelaar. Weet van paar ritjes opo de racefiets dat alleen fietsers er wel door mochten, duszzzzzzzzz.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Yep

Fietsers en wandelaars vinden ze (nog) geen probleem, maar automobilisten verzoeken ze vriendelijk heen te gaan.

En ff je auto verderop parkeren belonen ze al heel snel met een prent op je voorruit :-q

Als je komt zal je moeten fietsen.....
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Lars TB schreef: vr 16 oktober 2020, 21:10
daniel1975 schreef: vr 16 oktober 2020, 19:57 Ik ga uit voorzorg niet de komende dagen, maar ik snap dat anderen/gezinnen dat wel doen.
Hooguit snappen die gezinnen het even niet... :roll:
Jij hebt geen kinderen thuis zeker?
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Klusjes gedaan solo/duo op HV. Omleiding ingesteld en dit is echt serieus de 1e keer dat ik niemand, maar dan ook echt niemand door de afzetting heen zien komen. Mag ook wel eens gezegd worden. Zo konden wij ongestoord werken. Dag ervoor nog met eenvoudige bordjes gewerkt. Ondanks de drukte was het te doen. Bij mijn rit huiswaarts van vandaag viel me op dat de P-plekken bomvol stonden. Bij de kuil, theehuis maar ook aan de P bij de N-weg tussen Hilversum en Baarn. Niet normaal zo vol.
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Bulltat schreef: za 17 oktober 2020, 19:57 Klusjes gedaan solo/duo op HV. Omleiding ingesteld en dit is echt serieus de 1e keer dat ik niemand, maar dan ook echt niemand door de afzetting heen zien komen. Mag ook wel eens gezegd worden. Zo konden wij ongestoord werken. Dag ervoor nog met eenvoudige bordjes gewerkt. Ondanks de drukte was het te doen. Bij mijn rit huiswaarts van vandaag viel me op dat de P-plekken bomvol stonden. Bij de kuil, theehuis maar ook aan de P bij de N-weg tussen Hilversum en Baarn. Niet normaal zo vol.
Ja he, toen ik naar huis reed viel het me ook al op dat het dorp Lage Vuursche net zo druk was als wanneer de horeca open is.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik vond het dan wel weer meevallen, normaal parkeer ik altijd bij kievietsdal maar gister bewust al bij de groene afslag gestart.
Toen ik rond 12u langs kievietsdal en later theehuis reed vond ik het daar redelijk rustig.
De kuil was wel heel druk en op de route ook, vooral veel beginners en ATB’s uit de jaren 90.
Route zelf ligt er weer super bij!! Bijna geen plassen en steeds meer wortels :)
Het natuurlijk tafeltje op de verbinding hvlv heeft de droogte niet overleeft en is deels weggesleten :(
Have fun!
Rinse.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

daniel1975 schreef: za 17 oktober 2020, 11:07
Lars TB schreef: vr 16 oktober 2020, 21:10

Hooguit snappen die gezinnen het even niet... :roll:
Jij hebt geen kinderen thuis zeker?
Psst niet door vertellen maar menig kind is om 14:30/15:00 vrij van school doordeweeks. Het schijnt dat je dan ook naar het bos kan.
En b er schijnen meer vervoersmiddelen te zijn dan de auto. Zelfs als je een gezin hebt.

Maar goed LV zal nu wel als om een door een ringetje te halen zijn :winkie:
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Het bwr seizoen is weer begonnen merk ik. Niet normaal zo druk dat het vandaag bij hoge vuursche was. En de parkeerplaatsen zijn ook nog gewoon toegankelijk.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Sabai schreef: zo 18 oktober 2020, 13:23 Het bwr seizoen is weer begonnen merk ik. Niet normaal zo druk dat het vandaag bij hoge vuursche was. En de parkeerplaatsen zijn ook nog gewoon toegankelijk.
:lol:


Nu ja, 'bikepark' Hilversum was leuk toch? 8)
Plaats reactie