NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

yo-eddy schreef: do 15 oktober 2020, 08:54
... en de derailleur en ketting? ...... dat was van vlak na Fred Flintstone toch :winkie:
Maar ik zeg niet dat ik modern ben :lol:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5504
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

TenZNL schreef: do 15 oktober 2020, 09:24
yo-eddy schreef: do 15 oktober 2020, 08:54
... en de derailleur en ketting? ...... dat was van vlak na Fred Flintstone toch :winkie:
Maar ik zeg niet dat ik modern ben :lol:
ik dus wel, en blijkbaar terrecht :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Knakworstkweker schreef: wo 14 oktober 2020, 22:24Ik mis gewoon een stukje controle voor mijn gevoel op een fully.
HT geeft je veel meer feedback, hoe beter je daarmee om kan gaan hoe leuker het kan zijn. Tenminste, als je daar van houdt.
Leuk of niet leuk, wat mij betreft staat als een paal boven water dat je met een fully op hoge snelheid beter contact houdt met ruige ondergrond zoals vette worteltapijtjes of ook een beetje de bekende UH remknippen.
Om dezelfde grens te bereiken moet je met een fully aanmerkelijk harder gaan dan met een HT.
Dat je van je fully minder feedback krijgt is 100% gevoel, beleving, wat je vervolgens vertaalt in het hebben van minder controle (wat dus in feite niet klopt).
Eigenlijk hetzelfde als snelheidsbeleving, je kan op je fully sneller gaan terwijl je op dat moment het gevoel hebt dat je niet vooruit te branden bent.
De fun zit er bij jou in dat je eerder het gevoel hebt dat je op je grenzen rijdt.
Ik heb het wel gehad met dat gestuiter.

Jij hebt zo'n beetje hetzelfde wat ik heb met e-bikes, wat een verschrikking die krengen (tot natuurlijk het moment komt dat ik fysiek helaas hoognodig aan zo'n rotkreng toe ben, dan zijn ze eigenlijk toch best wel een uitkomst).
Maar weet je, lekker doen wat jij leuk vindt, daar gaat het om :-q

Vanmiddag ga ik zelf maar eens kijken hoe HS er bij ligt.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5504
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jan Willem schreef: do 15 oktober 2020, 09:31
Knakworstkweker schreef: wo 14 oktober 2020, 22:24Ik mis gewoon een stukje controle voor mijn gevoel op een fully.
HT geeft je veel meer feedback, hoe beter je daarmee om kan gaan hoe leuker het kan zijn. Tenminste, als je daar van houdt.
Leuk of niet leuk, wat mij betreft staat als een paal boven water dat je met een fully op hoge snelheid beter contact houdt met ruige ondergrond zoals vette worteltapijtjes of ook een beetje de bekende UH remknippen.
Om dezelfde grens te bereiken moet je met een fully aanmerkelijk harder gaan dan met een HT.
Dat je van je fully minder feedback krijgt is 100% gevoel, beleving, wat je vervolgens vertaalt in het hebben van minder controle (wat dus in feite niet klopt).
Eigenlijk hetzelfde als snelheidsbeleving, je kan op je fully sneller gaan terwijl je op dat moment het gevoel hebt dat je niet vooruit te branden bent.
De fun zit er bij jou in dat je eerder het gevoel hebt dat je op je grenzen rijdt.
Ik heb het wel gehad met dat gestuiter.

Jij hebt zo'n beetje hetzelfde wat ik heb met e-bikes, wat een verschrikking die krengen (tot natuurlijk het moment komt dat ik fysiek helaas hoognodig aan zo'n rotkreng toe ben, dan zijn ze eigenlijk toch best wel een uitkomst).
Maar weet je, lekker doen wat jij leuk vindt, daar gaat het om :-q

Vanmiddag ga ik zelf maar eens kijken hoe HS er bij ligt.
:-q :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

yo-eddy schreef: do 15 oktober 2020, 09:26
TenZNL schreef: do 15 oktober 2020, 09:24
Maar ik zeg niet dat ik modern ben :lol:
ik dus wel, en blijkbaar terrecht :winkie: :winkie:
Je bent duidelijk in de ontkenningsfase...het begin van ouderdom en Altzheimer light :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5504
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

TenZNL schreef: do 15 oktober 2020, 09:33
yo-eddy schreef: do 15 oktober 2020, 09:26

ik dus wel, en blijkbaar terrecht :winkie: :winkie:
Je bent duidelijk in de ontkenningsfase...het begin van ouderdom en Altzheimer light :winkie:
echt niet ............ :roll: ............ :lol: :lol: :lol:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Zal de midlife crisis zijn, herkenbaar.
Oeps, we dwalen wel heel erg af nu...
Laatst gewijzigd door Jan Willem op vr 16 oktober 2020, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Knakworstkweker schreef: wo 14 oktober 2020, 17:32 Maar waarom zou je trouwens snel beneden willen zijn? Dat is juist het leukste stuk
Ik probeer de Snakerun af en toe in 4 minuten te doen om er langer van te genieten. Maar op 1 of andere manier is die dan toch iets minder aantrekkelijk... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Vanmorgen Amerongen gereden. ligt er erg mooi bij!! En even hulde naar de crew :-q HS is enorm opgeknapt! de aanloop ernaartoe ook. loopt allemaal weer fantastisch!!!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wat betekenen de verscherpte maatregelen voor jou als mountainbiker? En wat betekenen ze voor het gebruik van de singletracks op de Utrechtse Heuvelrug?

Bewaar altijd en overal de voorgeschreven afstand van 1,5 meter.:
Die 1,5 meter is op onze smalle singletracks alleen te handhaven als je achter elkaar rijdt. Inhalen is daar niet mogelijk en kan alleen op brede paden.

Groepen zijn maximaal 4 personen groot:
Dus niet met 2 of 3 groepjes van 4 vertrekken en dan onderweg toch elkaar opzoeken.

Vermijd drukke plekken en tijden.:
De Heuvelrugroutes worden sinds het begin van de coronacrisis zeer goed bezocht. Zondag- en zaterdagochtend zijn de drukste dagdelen van de week.

Vermijd onnodige reizen.
Kom op de fiets, kom niet onnodig met de auto, fiets in je eigen omgeving, blijf dicht bij huis, Houd er rekening mee dat er parkeerplaatsen afgesloten kunnen worden vanwege de eventuele toeloop.

Pas je fietsgedrag aan aan de nieuwe omstandigheden, zodat we zo snel mogelijk weer onze vrijheden weer terugkrijgen. Happy trails, be nice.

Meer informatie vanuit de NTFU vind je hier: https://www.ntfu.nl/home/nieuws/id/1202 ... ielersport
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Knakworstkweker

Nu ben ik benieuwd hoe en wie dit gaan handhaven en of er hooguit boetes voor gegeven kunnen worden.

Ik snap dat hiermee voornamelijk een beroep wordt gedaan op het gezond verstand van iedereen, maar er zal altijd wel zo'n overactieve afgekeurde politieagent zijn die precies weet waar deze moet gaan staan om het hoogste bonnenaantal te halen.

En dat stelt me droevig, want zo ben je dus meer bezig met tragere fietsers te ontwijken dan met plezier op je fiets te zitten.

Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen zijn rondje fietsen, maar de geroutineerde mtb'ers hebben al genoeg concessies moeten doen t.o.v. de nieuwkomers.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Tja, zo worden nieuwkomers nooit geroutineerde mtb'ers.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4719
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Knakworstkweker schreef: do 15 oktober 2020, 20:47 Nu ben ik benieuwd hoe en wie dit gaan handhaven en of er hooguit boetes voor gegeven kunnen worden.

Ik snap dat hiermee voornamelijk een beroep wordt gedaan op het gezond verstand van iedereen, maar er zal altijd wel zo'n overactieve afgekeurde politieagent zijn die precies weet waar deze moet gaan staan om het hoogste bonnenaantal te halen.

En dat stelt me droevig, want zo ben je dus meer bezig met tragere fietsers te ontwijken dan met plezier op je fiets te zitten.

Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen zijn rondje fietsen, maar de geroutineerde mtb'ers hebben al genoeg concessies moeten doen t.o.v. de nieuwkomers.
Effe een tip;

Lees even dit topic een aantal maanden terug door. Deze discussie is daar uitvoerig gevoerd. Ik weet dat je nog niet zolang lid bent dus dat voorkomt dat we weer dezelfde discussies krijgen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Knakworstkweker

euhm

nee

maar ik zie het allemaal wel gebeuren
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Knakworstkweker schreef: do 15 oktober 2020, 21:58 euhm

nee

maar ik zie het allemaal wel gebeuren
"Mensen zijn eikels"
Vooral als ze veilig achter hun toetsenbord zitten :bier:
Plaats reactie