NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6135
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Fred (mtb-sport) schreef: di 6 oktober 2020, 14:37
bert l. schreef: ma 5 oktober 2020, 13:59 Helaas kunnen we wandelaars niet weren. Ze hebben overal toegang. Wel zijn we op plaatsen waar veel wandelaars de verkeerde afslag nemen nieuwe bordjes aan het plaatsen. Hopelijk helpt het.
Gisteren was het extreem druk. De gemeente Baarn en de gemeente UH hebben een aantal parkeerplaatsen afgesloten vanwege te grote drukte.
Daarover iets op FB posten is uiteraard een garantie om een bak ellende over je af te roepen.

Resteert de vraag wat je er zelf aan kunt doen. Uiteindelijk heb je op éen persoon echte invloed: jezelf.
+1 Bert. Ik heb het al vaker aangegeven : Ook of juist op MTB routes anticiperen op wat er letterlijk/figuurlijk op je pad komt. (dat kan van alles zijn van ontsnapte olifant, argeloze wandelaar, overstekende boom of collega MTB'er die bodemonderzoek verricht).
Zal weer weer als een ouwe zak klinken, maar nooit harder rijden dan je kan overzien. :winkie:
Op de autoweg moet je ook anticiperen. Daar zit je ook niet te wachten op wandelaars midden op de weg
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

bouwpakket schreef: di 6 oktober 2020, 15:13
Op de autoweg moet je ook anticiperen. Daar zit je ook niet te wachten op wandelaars midden op de weg
Dat doe ik wel als ik langs een parkeerplaats bij het bos rij, of bij een winkelcentrum of in een 'schoolzone' (ook voordat dat was aangegeven), dan rij ik langzamer.
Je zit er niet op te wachten, maar je moet er rekening mee houden dat het kan gebeuren en daarop anticiperen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6135
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Willem Altes schreef: di 6 oktober 2020, 15:26
bouwpakket schreef: di 6 oktober 2020, 15:13
Op de autoweg moet je ook anticiperen. Daar zit je ook niet te wachten op wandelaars midden op de weg
Dat doe ik wel als ik langs een parkeerplaats bij het bos rij, of bij een winkelcentrum of in een 'schoolzone' (ook voordat dat was aangegeven), dan rij ik langzamer.
Je zit er niet op te wachten, maar je moet er rekening mee houden dat het kan gebeuren en daarop anticiperen.
Wat ik bedoel is dat je liever niet hebt dat daar mensen gaan lopen "omdat het niet verboden is". Ik wandel hier omdat het niet verboden is. Ik trailrun hier omdat het niet verboden is.....
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Hilco schreef: di 6 oktober 2020, 14:23
Horsthil schreef: ma 5 oktober 2020, 13:57

Vraag mij alleen wel af hoe je met dit bericht bij het Zeist topic uitkomt?
Daan had het in de facebookgroup "Zeist" gepost en aangezien ik sinds 2 maanden inwoner ben van zeist kwam ik het tegen
Aha, dus het heeft mogelijk wel met de route te maken
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

bouwpakket schreef: di 6 oktober 2020, 15:33
Willem Altes schreef: di 6 oktober 2020, 15:26

Dat doe ik wel als ik langs een parkeerplaats bij het bos rij, of bij een winkelcentrum of in een 'schoolzone' (ook voordat dat was aangegeven), dan rij ik langzamer.
Je zit er niet op te wachten, maar je moet er rekening mee houden dat het kan gebeuren en daarop anticiperen.
Wat ik bedoel is dat je liever niet hebt dat daar mensen gaan lopen "omdat het niet verboden is". Ik wandel hier omdat het niet verboden is. Ik trailrun hier omdat het niet verboden is.....
Enige verschil is dat wandelen op de snelweg verboden is. Wandelen op mtb routes (helaas) niet.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Horsthil schreef: di 6 oktober 2020, 16:15
Hilco schreef: di 6 oktober 2020, 14:23

Daan had het in de facebookgroup "Zeist" gepost en aangezien ik sinds 2 maanden inwoner ben van zeist kwam ik het tegen
Aha, dus het heeft mogelijk wel met de route te maken
jazeker, hij sprak alle wandelaars in het zeisterse bos aan.

en hij kreeg heel vaak de bal terug gespeeld omdat er blijkbaar velen buiten de route om rijden .........
en dat kan ik tijdens mijn wandel trainingen enkel beamen .
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Hilco schreef: di 6 oktober 2020, 19:38
Horsthil schreef: di 6 oktober 2020, 16:15

Aha, dus het heeft mogelijk wel met de route te maken
jazeker, hij sprak alle wandelaars in het zeisterse bos aan.

en hij kreeg heel vaak de bal terug gespeeld omdat er blijkbaar velen buiten de route om rijden .........
en dat kan ik tijdens mijn wandel trainingen enkel beamen .
Dan krijg je de tweede vraag: waarom wordt er daar juist buiten de route om gereden. Er loopt gewoon een trail aan de rand van dat stuk bos (Jagershuis ri. Krakeling)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef: di 6 oktober 2020, 15:13Op de autoweg moet je ook anticiperen. Daar zit je ook niet te wachten op wandelaars midden op de weg
Daar vooral anticiperen op "het gezag", iets met behoud van rijbewijs......

Zonder gekheid: Op de routes kan je gewoon wandelaars verwachten:
- MTB trail niet herkenbaar: Wandelaar is zich van geen kwaad bewust.
- MTB trail wel herkenkaar,: Dan categorie "Ze fietsen ook over wandelpaden, dus ik wandel over de trails" en/of idd het is niet verboden.

Een genoemd verbod kan afgeroepen worden, maar handhaven?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Horsthil schreef: di 6 oktober 2020, 19:51


Dan krijg je de tweede vraag: waarom wordt er daar juist buiten de route om gereden. Er loopt gewoon een trail aan de rand van dat stuk bos (Jagershuis ri. Krakeling)
wat ik persoonlijk het meest zie is dat locals hun eigen aanrij route over de wandel paden hebben , en dus ook elders het parcours over een wandel pad verlaten .
of gewoon even leuke plekjes kijken op heidestein bijv.

in leersum zie je veel dat er onvrede bestaat over verbindingstukken die wandelaars niet als route herkennen en dus boos worden als daar gereden word .(bij vroegere anwb natuur camping )

maar het is al 15 jaar zo dit onderlinge gemekker du ik lig er al lang niet meer wakker van .....alleen af en toe even chcken of er niet iets in de wetgeving verandert is ...vandaar mijn bericht
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Denk dat sommige " groepen" zich gehoord moeten worden en dan maar overal de schuld zoeken behalve bij hun zelf ...

Jammer , maar maakt mijn rondje op een trail niet minder leuk :wink:

:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
grapmg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 6 september 2016, 16:35

Naar aanleiding van de post hierboven vraag ik me af hoe de ervaringen van andere MTBers is met Wandelaars op de exclusieve MTB paden. Ik ben nu al wat jaartjes actief op de UHR en kom zelden wandelaars tegen op de MTB paden (behalve natuurlijk op de gezamenlijke stukken). Rij toch minimaal één keer per week meestal op HV, LV en Zeist zowel weekend als doordeweeks.

Als ik al iemand tegenkom is het meestal een "verdwaalde" wandelaar en één keer een trailrunner tegengekomen. Zeker niet structureel. Wel structureel zijn de MTBers die (in groepen) op of vlak langs het pad stil gaan staan en niet realiseren dat dit hinderlijk of zelfs gevaarlijk is. Afijn ook hier moet je rekening mee houden en blijf toch altijd vriendelijk naar andere bosgebruikers is wel zo aardig. Zo niet dan lopen we ook het risico dat het een keer over is met de MTB routes
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

gisteren is er een Garmin Edge 810 gevonden in de berm langs de route Zeist. Ik heb vanochtend een bericht geplaatst op de MTB Utrechtse Heuvelrug maar zou jij op een of ander MTB forum ook een bericht kunnen plaatsen voor mij? Ik ben geen lid van forums. Als de eigenaar het serienummer en z’n laatste rit gegevens heeft krijgt hij of zij ‘em terug.


Als hij van iemand hier is graag een pb zodat hij retour kan komen :-q

Ps: niet door mijzelf gevonden maar iemand die ik ken en niet hier actief is
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Ondanks alle regen de afgelopen week was de trail gisteren van topkwaliteit. Duidelijk veel aan gedaan door de crew. :-q
rammen met die bak
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13043
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Huggiedug schreef: di 13 oktober 2020, 13:44 Ondanks alle regen de afgelopen week was de trail gisteren van topkwaliteit. Duidelijk veel aan gedaan door de crew. :-q
En dan te bedenken dat het meeste werk al in de periode van de droogte-afsluiting is gedaan... maar er waren zondagmiddag inderdaad een handjevol dapperen die de ergste schade van de zondagsrijders hebben opgelapt!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Kapitein Iglo schreef: di 13 oktober 2020, 14:11
Huggiedug schreef: di 13 oktober 2020, 13:44 Ondanks alle regen de afgelopen week was de trail gisteren van topkwaliteit. Duidelijk veel aan gedaan door de crew. :-q
En dan te bedenken dat het meeste werk al in de periode van de droogte-afsluiting is gedaan... maar er waren zondagmiddag inderdaad een handjevol dapperen die de ergste schade van de zondagsrijders hebben opgelapt!
De helden van de UHR!!!! :-q :-q
Plaats reactie