Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Bottecchia schreef: vr 2 oktober 2020, 10:57 Ik had de herstart van het seizoen even gemist. Zeker zo doordeweeks.

Maar waar komen die nieuwe namen ineens vandaan joh? Een nieuwe winnaar bij Shorttrack en de XC race. Milan Vader die ineens een enorme stap maakt en voor Schurter op het podium staat.
Milan Vader vorig jaar al een keer 6e in Val di Sole
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Mja, dan eerder Andreassen. Bij de junioren weliswaar een toptalent maar daarna niet heel veel gepresteerd. Was toen simpelweg gewoon al een stuk verder ontwikkeld dan zijn leeftijd genoten. Heb hem zien rijden tijdens het WK in 2014 Hafjell. Stuk groter dan de rest. Zet nu in zijn 1e elite jaar wel ineens een reuze stap.
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

bouwpakket schreef: vr 2 oktober 2020, 11:08
Bottecchia schreef: vr 2 oktober 2020, 10:57 Ik had de herstart van het seizoen even gemist. Zeker zo doordeweeks.

Maar waar komen die nieuwe namen ineens vandaan joh? Een nieuwe winnaar bij Shorttrack en de XC race. Milan Vader die ineens een enorme stap maakt en voor Schurter op het podium staat.
Milan Vader vorig jaar al een keer 6e in Val di Sole
Maar een keertje 6e is nog wel iets anders dan een tijd op kop rijden, serieus om de overwinning meedoen en voor Schurter eindigen. Wel ontzettend leuk dat hij de aansluiting heeft gevonden.

Goed voor de belangstelling voor de sport omdat we toch het risico lopen dat Van der Poel op enig moment volledig voor de weg kiest. Al hoop ik dat hij zich niet laat leiden door allerlei sponsorbelangen en gewoon alles blijft doen waar 'ie plezier in heeft. Zou zelfs een mooi format voor een ploeg zijn. Sagan erbij contracteren en die ook weer op de mtb zetten. Krijgt hij misschien ook weer plezier in wat hij doet.
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Bottecchia schreef: vr 2 oktober 2020, 11:59
bouwpakket schreef: vr 2 oktober 2020, 11:08
Milan Vader vorig jaar al een keer 6e in Val di Sole
Maar een keertje 6e is nog wel iets anders dan een tijd op kop rijden, serieus om de overwinning meedoen en voor Schurter eindigen. Wel ontzettend leuk dat hij de aansluiting heeft gevonden.

Goed voor de belangstelling voor de sport omdat we toch het risico lopen dat Van der Poel op enig moment volledig voor de weg kiest. Al hoop ik dat hij zich niet laat leiden door allerlei sponsorbelangen en gewoon alles blijft doen waar 'ie plezier in heeft. Zou zelfs een mooi format voor een ploeg zijn. Sagan erbij contracteren en die ook weer op de mtb zetten. Krijgt hij misschien ook weer plezier in wat hij doet.
Het nadeel van MTB is dat het seizoen van de MTB geheel binnen het wegseizoen valt. Veldrijden is voor de sponsor vele malen interssanter lijkt mij. Het hele jaar gedekt in combinatie met het wegseizoen.

Verder is het super wat Milan doet. Zet de stappen omhoog die hem in de aandacht brengen en hopelijk een vaste top 10 kandidaat met podium plekken en winstkansen. De short race 2 reed hij ook weer uitstekend!))
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Ook Evy Richards is een revelatie dit seizoen.
Als cyclocrosser voor het eerst op de mountainbike en 2x 1e in de shorttrack! :-q
Zij spreekt trouwens wel goed engels... :) 8)
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Euhm Richards reed zeker niet voor het eerst op de mtb , eerste keer bij de elite waarschijnlijk. PFP maakte wat ophef over dat Richards de deur dicht deed, ze week idd een beetje van haar lijn maar zag er geen kwaad in.

Las net dat Alavardo de 2e wedstrijd van de belofte dames heeft gewonnen :-q
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Rsw85 schreef: za 3 oktober 2020, 07:36 ....
Het nadeel van MTB is dat het seizoen van de MTB geheel binnen het wegseizoen valt. Veldrijden is voor de sponsor vele malen interssanter lijkt mij. Het hele jaar gedekt in combinatie met het wegseizoen.

Verder is het super wat Milan doet. Zet de stappen omhoog die hem in de aandacht brengen en hopelijk een vaste top 10 kandidaat met podium plekken en winstkansen. De short race 2 reed hij ook weer uitstekend!))
Het is volgens mij uitstekend te combineren zolang je maar geen renner bent voor de grote rondes. Maar grote klassiekers en WB MTB gaat perfect samen en is denk ik zelfs een positieve stimulans. Van der Poel heeft het al laten zien. Sagan laat steeds vaker blijken dat hij het op de weg wel een beetje heeft gezien. Nou, pak de MTB er weer eens bij. Pidcock is een renner die het ook zo zou kunnen doen en er zijn er vast meer.

Ik vermaak me ook prima met de renners die alleen op de MTB zitten hoor. Maar het zou volgens mij voor beide sporten goed zijn en ik denk echt dat het een positieve impuls is als het gaat om interval en beheersing van de fiets. En plezier niet te vergeten, die factor moet je niet onderschatten.

Morgen dus weer een race. Ga er voor klaar zitten!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Dat was indrukwekkend!
Waar woke is, is vuur
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Makkelijk schreef: za 3 oktober 2020, 17:06 Dat was indrukwekkend!
Nou he ! 😯
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ja, bizar sterk. Zowel fysiek als mentaal om daar uberhaupt aan te beginnen. :-q
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Rsw85 schreef: za 3 oktober 2020, 07:36
Bottecchia schreef: vr 2 oktober 2020, 11:59

Maar een keertje 6e is nog wel iets anders dan een tijd op kop rijden, serieus om de overwinning meedoen en voor Schurter eindigen. Wel ontzettend leuk dat hij de aansluiting heeft gevonden.

Goed voor de belangstelling voor de sport omdat we toch het risico lopen dat Van der Poel op enig moment volledig voor de weg kiest. Al hoop ik dat hij zich niet laat leiden door allerlei sponsorbelangen en gewoon alles blijft doen waar 'ie plezier in heeft. Zou zelfs een mooi format voor een ploeg zijn. Sagan erbij contracteren en die ook weer op de mtb zetten. Krijgt hij misschien ook weer plezier in wat hij doet.
Het nadeel van MTB is dat het seizoen van de MTB geheel binnen het wegseizoen valt. Veldrijden is voor de sponsor vele malen interssanter lijkt mij. Het hele jaar gedekt in combinatie met het wegseizoen.

Verder is het super wat Milan doet. Zet de stappen omhoog die hem in de aandacht brengen en hopelijk een vaste top 10 kandidaat met podium plekken en winstkansen. De short race 2 reed hij ook weer uitstekend!))
Milan moet snel afleren om achterom te kijken :roll: , Gas op de lollie als de finish in zicht is. Wat er achter je gebeurt boeit niet.... :winkie:
Sttond giste nog net niet te schreeuwen tegen de tv... :oops: :lol:
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Lol. In het eerstvolgende artikel wat ik lees over van der Poel over zijn Binckbank zege lees ik:
Mijn geluk was dat ik niet achterom keek."
Aldus Mathieu
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

KarinMTB schreef: za 3 oktober 2020, 18:03 Lol. In het eerstvolgende artikel wat ik lees over van der Poel over zijn Binckbank zege lees ik:
Mijn geluk was dat ik niet achterom keek."
Aldus Mathieu
:D :-q
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Hoe graag ik hem ook olympisch kampioen zie worden, voor het wegwielrennen is hij een gigantische aanwinst.
Waar woke is, is vuur
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Dit was er weer eentje, gewoon alleen de hele koers in je greep nemen op 75km vd streep en dan nog winnen ook
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie