Ervaringen met Wahoo Elemnt

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat de app niet meer werkt ligt meestal aan ios of android.
Dat het niet wordt opgelost, dat ligt wel aan de fabrikant van de gps.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Ik heb mijn Wahoo Elemnt nu bijna een jaar en ben er heel tevreden mee. Altijd alles netjes opgenomen. Enige waar ik een keer last van had was dat ik gpx bestanden niet kon inladen via de app, maar dat was na een week opgelost met een update. En toen het niet via de app werkte kon ik het alsnog doen via USB, dus was ook geen ramp, vooral onhandig.

In het begin moest ik even wennen aan hoe tracks getoond werden, maar tegenwoordig zou ik niet meer anders willen. Vooral fijn dat je ook kan zien welke richting je op moet gaan. Dat is vooral handig als de route ergens lijkt te kruisen. Hiervoor altijd op mijn telefoon genavigeerd via gpx bestanden, maar dan heb je alleen maar een lijntje en weet je niet wat de juiste richting is. En mijn telefoon houdt het ook niet zo lang uit als de Wahoo en is niet water dicht. Ben ook heel blij dat hij geen touch screen heeft, maar gewoon goede knoppen.

Enige wat ik wel jammer vind is dat je niet over de kaart kan bewegen op de Wahoo zelf, maar goed dan kan je even op je telefoon kijken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat de Wahoo (en de Polar) op een kruising van de track de juiste weg aangeeft is een sterk punt.
(of een tekortkoming van Garmin)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Heb de Bolt nu 3,5 jaar. Zit wel eens te kijken naar een opvolger. Ben net terug van 2 weken Italië. En dat ding doet het nog steeds. fantastisch. Via Komoot route gevonden, Gpx gedownload en in Wahoo app gezet En naar apparaat gestuurd en hup gaan. Op Totaal onbekend terrein heel handig navigeren en ook nu nog steeds een batterij die uurtje of 10 mee gaat. Kortom een opvolger niet nodig.
Knakworstkweker

De accu is echt geweldig ja
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Knakworstkweker schreef: zo 27 september 2020, 21:01
Rios schreef: zo 27 september 2020, 20:41

Oh, dat is positief, die van mij is al enige tijd in reparatie, die is via de LBS naar de importeur gestuurd.
Da's balen

Wel een vervangende gekregen?
Jazeker, ik heb de uitprobeer versie van de LBS mee gekregen en die doet het prima.
Ik zal binnenkort eens informeren of de reparatie gereed is, of dat ik aanspraak maak op een nieuwe.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Knakworstkweker

Rios schreef: ma 28 september 2020, 20:08
Knakworstkweker schreef: zo 27 september 2020, 21:01

Da's balen

Wel een vervangende gekregen?
Jazeker, ik heb de uitprobeer versie van de LBS mee gekregen en die doet het prima.
Ik zal binnenkort eens informeren of de reparatie gereed is, of dat ik aanspraak maak op een nieuwe.
Netjes geregeld!

Dit soort dingen maakt wel het verschil vind ik
Jobstra
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 30 september 2020, 19:38
Mijn mountainbike: Cube reaction Pro 2019

Heb sinds 3 jaar een Elemnt Bolt. Navigeert goed en mooi leesbaar, heeft er in het bos wel soms wat moeite mee. Veel bedieningsgemak, ook met een goede app.

Ff positieve spam over deze club: mijn eerste kreeg een soort van vastloper, gaf aan dat ie overhit raakte. Bleef een paar keer hangen. Gemaild, uitgelegd en mocht 'm opsturen. Zodra ik het verzend bewijs uploadde deden zij een nieuwe op de post, volgende dag in huis. Dikke prima service.
Vorige maand had mijn fiets en daarmee de elemnt iets te veel water gezien. Kennelijk was het rubberen afsluitdingetje niet goed dicht. Probleem gemeld, moest een foto van de elemnt in de blender met een schroevendraaier er doorheen gestoken uploaden, de volgende dag een nieuwe bij de post.
Kortom: ik ben een wahooligan for life.
Knakworstkweker

Jobstra schreef: wo 30 september 2020, 20:20 Heb sinds 3 jaar een Elemnt Bolt. Navigeert goed en mooi leesbaar, heeft er in het bos wel soms wat moeite mee. Veel bedieningsgemak, ook met een goede app.

Ff positieve spam over deze club: mijn eerste kreeg een soort van vastloper, gaf aan dat ie overhit raakte. Bleef een paar keer hangen. Gemaild, uitgelegd en mocht 'm opsturen. Zodra ik het verzend bewijs uploadde deden zij een nieuwe op de post, volgende dag in huis. Dikke prima service.
Vorige maand had mijn fiets en daarmee de elemnt iets te veel water gezien. Kennelijk was het rubberen afsluitdingetje niet goed dicht. Probleem gemeld, moest een foto van de elemnt in de blender met een schroevendraaier er doorheen gestoken uploaden, de volgende dag een nieuwe bij de post.
Kortom: ik ben een wahooligan for life.
Die foto wil ik zien!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik ook wel !
En een nette service :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

Hier ook zeer goede ervaringen. 2 jaar en 1 maand oud, ging de scherm verlichting stuk. Ik rijd vooral overdag, geen groot probleem. Mailtje gestuurd, ondanks verlopen garantieperiode gratis een nieuwe. Ongekend goede service. Ik denk dat dit kan omdat zo'n Bolt waarschijnlijk niet zoveel kost qua productie. Maar alsnog uitmuntend!
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Sinds een paar weken begint de Elemnt een beetje vreemd te doen. Icm een snelheidssensor geeft hij soms snelheden aan tot wel 160 km/u :lol: . Vraag me af of de batterij van de sensor vervangen moet worden. De accu van de gps zelf begint ook snel achteruit te gaan na drie jaar, mogelijk kan het ook daar mee te maken hebben.

Zijn er meer mensen die iets dergelijks meemaken?
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ik heb er pas 1 mogen testen voor mn lbs, heb hem samen met mijn garmin 1030 gereden,

wat prettig was instellen met qr code ff scannen en hij was gekoppeld aan mijn telefoon daar kan garmin wat van leren, een andere grote plus
accuduur en afleesbaarheid van het scherm echt goed.
wat ik minder vind aan de wahoo is gps ontvangst die is een stuk minder dan de garmin, als je hem op teller rijd zie je de km teller toch heel vaak van 10 naar 25 springen en dan weer op 5 daar word je wel zenuwachtig van, door een korte tunnel of dik bladerdek en ontvangst is weg, ik rij altijd op hartslag dus zelf geen last van maar als je op km teller rijd is het een stuk minder, daar doet de garmin het een stuk beter.
zelf trainingschema's maken daar is de Garmin super in,
ik kon bij wahoo ook niet vinden om een route vast op je kaart te zetten zodat je alleen het lijntje volgt zonder pijlen navi aanwijzingen en dergelijk, misschien kan dat wel maar kon het zo snel niet vinden,

mijn conclusie,
plus,
prijs , afleesbaarheid, bedieningsgemak , goede app,
min
gps, klein scherm, trainingschemas maken , route's volgen

mooi apparaat , zal ermijn garmin niet voor omruilen of wegdoen maar voor de prijs een prima apparaat
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Agamer schreef: wo 2 december 2020, 13:52 Sinds een paar weken begint de Elemnt een beetje vreemd te doen. Icm een snelheidssensor geeft hij soms snelheden aan tot wel 160 km/u :lol: . Vraag me af of de batterij van de sensor vervangen moet worden. De accu van de gps zelf begint ook snel achteruit te gaan na drie jaar, mogelijk kan het ook daar mee te maken hebben.

Zijn er meer mensen die iets dergelijks meemaken?
Bij mij is het net andersom, hij geeft te weinig of geen snelheid. Ik heb een blue sc op mijn racer, cadans en speed sensor. Cadans doet ie keurig, dus ik heb de sensor voor de snelheid verder weg van de magneet geplaatst. Nu heeft ze dus snelheid keurig aan de hand van GPS weer. Ik gebruik de Bolt overigens afwisselend op drie verschillende fietsen.
Same shit, different day :winkie:
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Hier af en toe wat afwijkende waarden qua cadans, hartslag (meer afwijkend dan normaal :tong ) of snelheid. Nieuw batterijtje erin en het is meestal opgelost.

Als die het nog niet goed doet ontkoppel ik de boel, en koppel ik ze opnieuw en dan doen ze het weer goed.

Hier ook 3 verschillende fietsen, waarvan 2 met snelheid- en cadansmeting
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Plaats reactie