gravelroutes

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
marccc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 september 2020, 11:27

Hallo, nieuw hier en sinds kort een Canyon Grail:ON CF 7, ben sinds een weekje of 6 weer na jaren inactiviteit door blessures en ziekte weer op de fiets geklommen en ben aan het zoeken naar ritten om met de gravelbike te doen, deze fiets biedt me op momenten dat het nodig is extra ondersteuning met zijn 85 Nm motor.

Soms duik ik gewoon onderweg het bos in, kom dan meestal wel die mtb bordjes tegen, maar soms wordt het me teveel met al die oneffenheden en wortels ( heb geen voorvork vering of enige andere vorm van actieve vering ) en schiet dan weer de weg/gravel paden op.

Ik zie vaak gpx bestanden voorbij komen, maar hoe werkt dat met die gpx, bedoel met welk soort apparaat werken deze gpx bestanden, of heb je ook bepaalde app's die op je iphone werken?

Heb verschillende app's zoals strava die ik het meest gebruik,maar nadeel is dat ik de kaart tijdens navigeren niet kan instellen dat ik altijd naar boven fiets , verder ook Komoot, maar die snap ik niet helemaal, route wordt wel weergeven, maar krijg geen aanwijzingen hoe te rijden, maar miss doe ik weer iets fout
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Je hebt een GPS-apparaat op je stuur nodig. Die zijn er in vele soorten en maten, met elk zijn specifieke voor- en nadelen, maar als het je gaat om het volgen van een route, is misschien een Teasi iets voor je. Die schijnen vrij simpel te werken.

Garmin is de grootste speler op de markt en die heeft een gigantisch assortiment. Je keuze ligt hier vooral tussen en outdoor-model en een apparaat dat gericht is op sporten. Garmin kent een steile leercurve, daar moet je echt voor gaan zitten.

En dan heb je natuurlijk nog de smartphone-oplossingen. Daar heb ik verder geen verstand van - voor mijn gebruik vind ik dat te kwetsbaar en te omslachtig.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik werk sinds kort met Komoot incl spraakondersteuning en dat werkt uitstekend. Heel ingewikkeld is dat niet (?) Je slaat een route offline op en drukt op navigeren. Je hebt voor langere tochten wel een extra powerbank oid nodig, maar verder super.
Plaats reactie