Deel je route/rit

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Leuke thread! Ik ben dit weekend op familiebezoek geweest in Zeewolde. Lekker ritje via Kroondomein gravel.
https://www.komoot.nl/tour/217160799?ref=wtd

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Laat ik er maar eentje "droppen", namelijk van afgelopen vrijdag. Bij topic Apeldoorn werd de route "The Battle Ultimate" op pagina 65 genoemd.
Moet zeggen dat die wellicht 1 van leukste/pittige rondjes is die ik op de gravebike heb gereden. Tuurlijk, zat langere gereden maar niet met 99,95% offroad gehalte.
Paar plaatjes

Afbeelding
Inderdaad kriskras

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Werd je niet tureluurs van het draaien en keren?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: zo 6 september 2020, 20:20Werd je niet tureluurs van het draaien en keren?
Ging wel, alleen navigatie in de gaten houden was soms een "dingetje". Enne, minder bochten dan 1 rondje LV :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
gcjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 13 januari 2020, 21:02

Fred (mtb-sport) schreef: zo 6 september 2020, 15:58 Laat ik er maar eentje "droppen", namelijk van afgelopen vrijdag. Bij topic Apeldoorn werd de route "The Battle Ultimate" op pagina 65 genoemd.
Moet zeggen dat die wellicht 1 van leukste/pittige rondjes is die ik op de gravebike heb gereden. Tuurlijk, zat langere gereden maar niet met 99,95% offroad gehalte.
Dat lijkt me een erg mooie rit. Is daar een gpx’je van te vinden? Op internet kom ik hem niet 1,2,3 tegen.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Hij staat in het MTB Apeldoorn deel van het forum:
viewtopic.php?p=2517744#p2517744
gcjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 13 januari 2020, 21:02

Thanks Joop!
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Dé hunebed350... waar ik vorig jaar een fully tot mijn beschikking had om deze monstertocht te volbrengen, heb ik dit jaar de kona rove gepakt. Een route door Drenthe, langs een groot aantal hunebedden en dus meest offroad. De paden bestonden uit gravel, zand, wandelpaden, bospaden, slingerpaden, boomwortelpaden en stukken mtb parcours...

Start om 20:00 vrijdagavond en dan 350 km bikkelen, volledig self supporting dus "zoek maar uit hoe je het doet". Na een gezamenlijke snelle start viel de groep van 15/16 deelnemers uit elkaar en reed ik iets achterin het veld. Het eerste stuk ging hard maar het werd al snel donker. Om accu's te sparen had ik minimale verlichting en bij singletracks schakelde ik een extra lamp in. Spannend wel moet ik zeggen! Mijn doel was doorknallen tot Sleen en daar te overnachten, dat was 100 km in het donker rijden over zandpaden, grasbanen, gravel en al wat meer. Midden in de nacht rond 02:00 kwam ik aan en besloot ik mijn kamp op te maken. Een paar uur slapen zouden me goed doen. Niets was minder waar want brrrr wat heb ik het koud gehad in mijn veel te dunne slaapzak (en dat terwijl ik een heerlijke dikke donsen slaapzak heb maar hey... lichtpacking) in mijn hangmatje. Om 05:30 dan ook besloten om verder te gaan. Bij het opkomende daglicht weer op mijn fiets gestapt (mijn spullen die ik niet meer nodig had, had ik verstopt in het mais.. scheelt weer gewicht). Voor mijn gevoel schoot het niet op en kreeg ik steeds meer last van mijn darmen (ik denk van het hotsen en botsen op de gravelbike) en nog wat km later kreeg ik ook last van mijn vorig jaar geblesseerde enkel. Toen ook mijn knie ging opspelen na de mtb route Dwingelerveld, heb ik besloten toch maar te stoppen. Helaas, de tocht niet volbracht maar wat een mooie tocht! In totaal heb ik er 180 km uit weten te persen.

Geschikt voor gravelbike.. tsja er zijn er die hem er wel op uitrijden maar voor mij was het geen succes.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ondanks het afstappen een forse prestatie. Je spullen nog wel uit het maisveld kunnen vissen, of zat dat inmiddels in de hakselaar?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

bert l. schreef: zo 20 september 2020, 20:04 Ondanks het afstappen een forse prestatie. Je spullen nog wel uit het maisveld kunnen vissen, of zat dat inmiddels in de hakselaar?
Ha ja, gelukkig wel nog op tijd voor de hakselaar!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Laat ik er maar weer eentje "droppen" en dat is die van afgelopen vrijdag. Startpunt in de buurt van Kootwijk, dus dit keer fietsje achterop de drager.
Groot deel van de Veluwe gepakt waarbij zo'n 50% gravel en 50% verhard was, maar dan nog steeds 80 km gravel :winkie:

Paar plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk zo'n 6:30u op pad met 163 km op de teller.
https://www.strava.com/activities/4202186805
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Fred (mtb-sport) schreef: ma 7 september 2020, 07:15
bert l. schreef: zo 6 september 2020, 20:20Werd je niet tureluurs van het draaien en keren?
Ging wel, alleen navigatie in de gaten houden was soms een "dingetje". Enne, minder bochten dan 1 rondje LV :winkie:
Ziet er wel heel cool uit, hoe is de ondergrond? Vooral brede zandpaden, ook wat singletrack, van alles wat?

Ik heb zelf overigens de toch van 90km vanuit gravelrides.cc bij het MTB museum gedaan, vond ik ook echt een aanrader!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

I_do schreef: ma 19 oktober 2020, 09:46
Fred (mtb-sport) schreef: ma 7 september 2020, 07:15 Ging wel, alleen navigatie in de gaten houden was soms een "dingetje". Enne, minder bochten dan 1 rondje LV :winkie:
Ziet er wel heel cool uit, hoe is de ondergrond? Vooral brede zandpaden, ook wat singletrack, van alles wat?

Ik heb zelf overigens de toch van 90km vanuit gravelrides.cc bij het MTB museum gedaan, vond ik ook echt een aanrader!
De "The Battle Ultimate" heeft qua ondergrond zo'n beetje alles in zich muv asfalt. 2x binnen tijdsbestek van 2 weken gereden en bij de eerste rit was de grond zwaar door regen voorgaande nacht en de 2 keer stukken mul en ineens flink warmer dan gedacht.
Beide ritten toch zo'n 2,5 km/u langzamer dan ik bij andere gravelrondjes normaal doe (22,5 tov 25 gem), dus geeft ook wat aan.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Fred (mtb-sport) schreef: ma 19 oktober 2020, 20:25
I_do schreef: ma 19 oktober 2020, 09:46

Ziet er wel heel cool uit, hoe is de ondergrond? Vooral brede zandpaden, ook wat singletrack, van alles wat?

Ik heb zelf overigens de toch van 90km vanuit gravelrides.cc bij het MTB museum gedaan, vond ik ook echt een aanrader!
De "The Battle Ultimate" heeft qua ondergrond zo'n beetje alles in zich muv asfalt. 2x binnen tijdsbestek van 2 weken gereden en bij de eerste rit was de grond zwaar door regen voorgaande nacht en de 2 keer stukken mul en ineens flink warmer dan gedacht.
Beide ritten toch zo'n 2,5 km/u langzamer dan ik bij andere gravelrondjes normaal doe (22,5 tov 25 gem), dus geeft ook wat aan.
Dan zal ik wel bij 20 blijven hangen, maar dat is mooi, kun je langer genieten :bier:
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Even opletten met die route want volgens mij is het kroondomein tot 25 december gesloten.
Plaats reactie