Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

bouwpakket schreef: zo 6 september 2020, 11:15
Knakworstkweker schreef: zo 6 september 2020, 10:32

Ik moet zeggen dat ik hier specifiek op getraind heb.

Merkte in het verleden dat ik door het drinken vaak 'teruggaf' en een soort van oprispingen had.

Ook ben ik er van overtuigd dat ik mijn 'core' temperatuur beter kan reguleren door de vochtinname te beperken, ik zweet minder en heb nooit meer krampen o.i.d.

Extreme hitte gaat me inmiddels prima af en ook afgelopen winter moeiteloos gereden.

Persoonlijk dingetje denk ik, maar ik rij minimaal een half uur 'droog' en dan enkele slokjes, maar 2 uur is meestal wel het doel om te halen.
Jij verliest ook helemaal geen vocht met fietsen blijkbaar
Als ik het goed begrijp, komt er vocht vrij als je glucose in je spieren verbrandt:

Afbeelding

Bij mij zelf is temperatuur heel belangrijk. Als het echt koud is, zeg naar bij een natuurijstocht, hoef ik nauwelijks te drinken, maar als het lekker warm is wel.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

bert l. schreef: zo 6 september 2020, 20:16 Hoe ging het met Remb. en zijn metgezel?
Rembert was aan het gidsen, reed dus niet voor zichzelf en heeft ff pauze gehouden bij Bforthuis. Buuf deed toen een half rondje Zeist alleen. Uiteindelijk heeft Rembert 175 km gereden, maar we tellen hem dus wel gewoon 👍🏻
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

bouwpakket schreef: zo 6 september 2020, 19:29
At1 schreef: zo 6 september 2020, 17:16

10 uur moet wel genoeg zijn denk ik.
Pauzeren doe ik eigenlijk nooit.
We gaan het zien. Het is geen must.
Ik rij wel mee hoor. Lul ik de oren van je kop en gaat de tijd heel snel
Samen fietsen is altijd een goed plan :-q
Maar eerst lekker in Italië chillen en een beetje fietsen

Volgend jaar sowieso een keer samen doen Kapitein
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Lijkt me mooi Atze!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Knakworstkweker

ik zag een een ander topic dit bericht
Fred (mtb-sport) schreef: ma 7 september 2020, 21:01 Voor wie eea gevolgd heeft mbt het afsluiten van het beroemde fietspad, weer een extra toevoeging.
Mountainbiker blijkt geen fietser te zijn................

Landgoed Pijnenburg bindt strijd aan met illegale én fietsers: boete voor betreden terrein

Per Insinger, eigenaar van landgoed Pijnenburg in Lage Vuursche, is helemaal klaar met agressieve fietsers, mountainbikers en vandalen die zijn toegangsborden vernielen. Fietsers die zich na 21 september nog op Landgoed Pijnenburg wagen, riskeren een boete.

Insinger weert sinds medio 2019 al fietsers van zijn landgoed omdat het volgens hem te druk is in het bos en dit slecht is voor de natuur. Dit leidde tot een storm van protest omdat veel fietsers een fietspad over het landgoed gebruiken om van Soest naar Lage Vuursche te fietsen. Vanwege de afsluiting moeten dorpsbewoners, scholieren, forenzen en recreanten 5 kilometer omfietsen, deels over een drukke weg.

De eigenaar van landgoed Pijnenburg heeft nieuwe borden geplaatst waarop staat dat het terrein vanaf 21 september voor fietsers is gesloten. ,,Er is niks nieuws onder de zon, want dit was al het geval, maar we gaan het nu ook echt handhaven. Fietsers en mountainbikers die worden betrapt op Pijnenburg, krijgen een boete van onze groene boa’s die in dienst zijn van het landgoed”, zegt rentmeester Benny van Dasselaar.

Agressieve mountainbikers
De maatregel is genomen omdat er nog steeds fietsers en mountainbikers illegaal het terrein betreden en in sommige gevallen agressief worden als ze worden betrapt. ,,Sinds we fietsers weren is het fietsverkeer hier met 95 procent afgenomen, maar dat betekent ook dat sommige fietsers hier nog steeds rondfietsen. En 2 procent wordt agressief. Zeker mountainbikers kunnen er wat van. Die krijgen nu een boete als ze zich hier nog wagen.”

Volgens Van Dasselaar zijn ruiters, die toegang hebben tot het landgoed, al eens agressief benaderd door fietsers. Ook is de ruiterstoegang een keer vernield en worden informatieborden beklad. In 2019 waren er ook verschillende keren vernielingen uit frustratie vanwege het afgrendelen van het landgoed voor fietsers.
heeft dat gevolgen voor dit rondje?

geen idee of de gpx erdoor loopt
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Knakworstkweker schreef: ma 7 september 2020, 21:09
heeft dat gevolgen voor dit rondje?

geen idee of de gpx erdoor loopt
Nee, geen gevolgen.
Ja, de track loopt er doorheen over een lengte van een paar km. Met ieders toestemming.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

A.s. maandag en dinsdag ga ik de Grand TUHR doen.
Ja, in 2 dagen, maar gezien mijn huidige conditie en weersvoorspellingen, uitdaging genoeg.
Overnachting is in Elst gepland.
Wat is van daaruit dan een mooie verdeling van de 2x 90 km? Of 1e dag wat meer km's, 2e wat minder.
Graag jullie tips...
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

erwin.burgers schreef: wo 7 oktober 2020, 18:42 A.s. maandag en dinsdag ga ik de Grand TUHR doen.
Ja, in 2 dagen, maar gezien mijn huidige conditie en weersvoorspellingen, uitdaging genoeg.
Overnachting is in Elst gepland.
Wat is van daaruit dan een mooie verdeling van de 2x 90 km? Of 1e dag wat meer km's, 2e wat minder.
Graag jullie tips...
Beste lijkt mij dan vanaf Elst met de auto naar Soest of zo te rijden. Te starten met LV/ HV, dan Zeist. Doorsteken naar Leersum, Hoge Ginkel, en dan Amerongen tot Elst. Volgende dag Rhenen Kwintelooyen, andere helft Amerongen en Leersum Austerlitz en terug naar auto.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Staat je overnachting in Elst vast, want daar maak je het jezelf niet makkelijk mee om in 2 gelijkwaardige delen op te splitsen.

vanaf Elst
dag 1 Leersum, Amerongen, hoge Ginkel, Rhenen kwinterlooij. Heb je veel hm en veel singletrack.

Dag 2 heb je meer verbindingswegen. Bijv via asfalt en/of let de stigter richting Austerlitz, Zeist en dan hoge, lage Vuursche. Je kan ook helft austelitz, Zeist bij start doen en terugweg de rest.

Logischer zou zijn om halverwege te overnachten, in doorn, maarn, austelitz, Zeist of Soesterberg.

Succes en veel plezier!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Fiets over het LdS naar de Bergweg en ga bij het dierenasiel de route Le op. Rijd die af tot je bij Leersums Veld bent. Vanaf daar via LdS en fietspaden naar Traaij. Door het dorp Au tot je aan de andere zijde van het dorp bij de route Ze komt. Deze helemaal rondrijden tot je op de zelfde plek uitkomt. Weer de route Ze op de splitsing Au/Ze. Daar kom je dan voor de tweede keer. Daar linksaf Au volgen tot je bij Beauforthuis bent. Koffietijd.

Au vervolgen tot Kamp van Zeist. Rechtaf door Soesterberg en over het vliegveld. Pak achter Paleis Soestdijk de route LV op. Rijd die af - incl de rotonde - tot je bij de Kuil bent. Dan de route HV volgen. Uiteindelijk kom je dan de tweede keer bij de Kuil. Koffietijd. Doe het laatste stukje LV tot aan Paleis Soestdijk.

Dan terug over Soest en Soesterberg naar de route AU bij Kamp Zeist. Afrijden tot Beauforthuis. Stukken die je al gehad hebt, mag je overslaan. Dwars door Au en over het fietspad naar Maarn. Maarnse Grindweg etc tot aan Leersums Veld. Daarna het restant van Le rijden tot je bij het dierenasiel bent. Pak HG mee tot aan de parkeerplaats. Naar huis. Eten en slapen.

Dag twee vanuit Elst de route Am helemaal rijden tot je weer in Elst bent. Over de Def.weg naar Rhenen. Rhenen rijden en dan via de Thijmse berg en de Veenendaalse grindweg naar Kw. ROndje Kw als als toetje. Naar huis. Klaar
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Zoveel keuzes. Je zou er maar wonen ;) je kan den Treek ook nog in de mix gooien..
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Knakworstkweker schreef: za 5 september 2020, 09:13
...de gemiddelde snelheden van sommigen....

20-21km/u gemiddeld is echt bizar snel...

... toen 16,3 km/u gemiddeld....

...dus ik hoop een dan een gemiddelde van 18-19 te halen, op een hardtail.
Lekker belangrijk die gem km/h, je bent toch geen wielrenner?
Knakworstkweker

Giant-E schreef: do 8 oktober 2020, 16:35
Knakworstkweker schreef: za 5 september 2020, 09:13
...de gemiddelde snelheden van sommigen....

20-21km/u gemiddeld is echt bizar snel...

... toen 16,3 km/u gemiddeld....

...dus ik hoop een dan een gemiddelde van 18-19 te halen, op een hardtail.
Lekker belangrijk die gem km/h, je bent toch geen wielrenner?
Wat boeit jou dat? Dan ben ik je toch zo voorbij !? :bye:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Knakworstkweker schreef: do 8 oktober 2020, 18:00
Giant-E schreef: do 8 oktober 2020, 16:35

Lekker belangrijk die gem km/h, je bent toch geen wielrenner?
Wat boeit jou dat? Dan ben ik je toch zo voorbij !? :bye:
I rest my case... :bier:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Knakworstkweker schreef: do 8 oktober 2020, 18:00 "Actually, you don't need mountains"

(Marc, 2020)
Heeft bouwpakket jou betaald?
Plaats reactie