Gravel Spectopic: Show your gravel

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

1 en 0 zijn niet meer nodig :lol: ....omdat ik gisteren een telefoontje kreeg :-D de bike is binnen :-q iets eerder dan ik (incl vertraging mee gerekend) had verwacht :-D
Afbeelding
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Mario070 schreef: do 23 juli 2020, 23:28 1 en 0 zijn niet meer nodig :lol: ....omdat ik gisteren een telefoontje kreeg :-D de bike is binnen :-q iets eerder dan ik (incl vertraging mee gerekend) had verwacht :-D
Mooi :-D
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dat is dus ook precies wat ik dacht :-q en nu nog het rijden :-{ op zo'n gravel bike :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Gisteren mijn diverge 2021 opgehaald en gelijk een rondje van 60km mee gemaakt over de Postbank/Veluwe. Plaatjes posten lukt me niet.

Fijne fiets, vooral ook die 2cm in het stuur veerweg. Was met maatje met een Rove. Ff gewisseld en dan merk je pas wat voor comfort dat biedt.

De contactpunten nog wel aanpassen: iets breder stuur, kortere stuurpen en breder zadel.
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

Mijn nieuwste speelgoed 8)

Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mario070 schreef: do 23 juli 2020, 23:28 1 en 0 zijn niet meer nodig :lol: ....omdat ik gisteren een telefoontje kreeg :-D de bike is binnen :-q iets eerder dan ik (incl vertraging mee gerekend) had verwacht :-D
Afbeelding
Die Orbea Terra is wel heel erg tof, ook nog over getwijfeld. Kleurcombo is ook fraai!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Van de eerste naar de laatste pagina, en van de ene MonkeyRider naar de andere ;)
Ik had mijn racefiets verkocht en eigenlijk de dropbars afgezworen omdat ik er nooit echt lekker op zat. Toch was er nog een sterke neiging om een gravelbik te proberen. Toen deze te koop kwam was de keuze snel gemaakt, de prijs was goed, ik moest toevallig toch in de buurt zijn en na een uitgebreide proefrit bleek ik er lekker op te zitten, dus...

Afbeelding

Omdat ik vrij snel een lekke band had heb ik de enige passende banden gemonteerd die ik nog had liggen, een setje 37mm marathon racers. Geen echte gravelband (weinig zijdelingse grip) maar op zich rijd het niet verkeerd en ik ben meteen van de skinwalls af :winkie:

De fiets is niet 100% wat ik zou willen hebben (ik wil bijvoorbeeld graag een QR achter om makkelijk BOB er achter te kunnen hangen) maar om te kijken of een gravelbike überhaupt in mijn straatje past is hij perfect. Zoals hij er nu bijstaat:

Afbeelding
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

mooi hoor! :-D :-q
Omdraaien kan altijd nog!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4073
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

:-q
(pech met die riddlers? Had er maar paar honderd km op gereden.)
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

MonkeyRider schreef: wo 19 augustus 2020, 12:40 :-q
(pech met die riddlers? Had er maar paar honderd km op gereden.)
Ik heb een riddler in 1100 km versleten. Het canvas kwam er naast het loopvlak tussen de noppen al doorheen.
Omdraaien kan altijd nog!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Bij mij zat er gewoon een keurig gaatje in de biba, kennelijk in iets scherps gereden en omdat ik toch bezig was heb ik maar meteen de banden gewisseld om te experimenteren. Ik denk dat er tzt G-ones op gaan zodat ik op gravel wat harder door de bocht kan :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16782
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Om een BOB aan een steekasfiets te kunnen hangen bestaan er wel speciale assen:
https://robertaxleproject.com/

Dus als je dat zou willen hoef je niet meteen weer aan een andere fiets ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik ken ze maar die zijn vrij prijzig en vereisen nog wat aanpassingen waardoor BOB niet meer 1-2-3 achter een van de andere fietsen past. Het zou ook niet de enige reden zijn, de Pinnacle is prima als experiment maar mijn hart gaat uit naar staal, meer nokjes en nog wat meer toer/bikepacking georiënteerd.

Het kan ook zijn dat de uiteindelijke conclusie is dat ik net zo goed mijn KM kan gebruiken 😉
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4073
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Zoiets bedoel je :winkie:

Afbeelding
IPPE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 7 september 2010, 13:19

On One Free Ranger Rival1x
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie