MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rayb81 schreef: zo 16 augustus 2020, 00:36 Ik zag hem al voorbij komen van diverse "Veluwe rijders" op Strava, alleen geen van allen had hem compleet gereden.
Deze is compleet maar kan ik niet opslaan omdat alles op prive staat (ben wel Summit member).
Tip vd dag: Via "Strava to GPX" plugin van Chrome kan je alles naar binnen slurpen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Thanks zal daar eens naar kijken of dat werkt.
Thanks Ducati ook voor het delen.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Joop! schreef: za 15 augustus 2020, 19:12 Gaaf... Denk dat ik die ook maar ‘even’ leen... :-q
Op voorhand geen woord aan gelogen. Vandaag gereden, maar de route is wel top en precies wat ik eigenlijk een beetje zocht op het Kroondomein aan route... Nog bedankt voor het delen, ik heb me in ieder geval goed vermaakt op het rondje. Laatste kilometers wel iets minder van het uitzicht genoten, toen de benen wel een beetje vol liepen. :wink:
Af en toe wel even zoeken naar het juiste pad, aangezien het gras hier en daar toch iets hoger stond en het net leek of er geen pad liep, maar is op één verkeerd bospaadje na (die ik iets ruimer heb gereden in het 4e deel van de route) wel helemaal gelukt.

Voor wat plaatjes van de route zie:
https://www.strava.com/activities/3931581670
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik had 'm ook al binnengehaald, you never know, maar dit ziet eruit als een gravelrondje, toch? :roll:
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Ik dacht er in het begin ook wel zo over: ‘Is goed te doen op een gravelbike’... En het zou ook wel moeten lukken, als je hier en daar even stevig kunt doorbijten op de wat ‘slechtere’ stukken. Als ik het zou moeten beoordelen is hij voor zo’n 75-80% prima te doen op een gravelbike.

Maar goed dat is de standaard route van Apeldoorn eigenlijk ook wel...
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

ducatif1 schreef: za 15 augustus 2020, 12:27 Als je navigatie op je mtb hebt zou je deze route door de Kroondomeinen kunnen doen:
https://www.strava.com/activities/3915309908
:-q
Ook maar even gedownload voor de vakantie volgend jaar. Zeker gezien een andere gpx die je in het verleden hebt gepost https://www.alltrails.com/explore/recor ... rer=gpsies

Die ging meer om de Kroondomeinen heen, in tegenstelling tot deze gpx die kriskras door de Kroondomeinen duikt. Ook die ronde is een aanrader (2 weken geleden deels gefietst, enkele foto's bijgevoegd).

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Wederom bedankt.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mooie Ronde. Zag hem gister voorbij komen op Strava van iemand die hem met 29gem had gereden.

Ga hem zeker ook een keer rijden als alle omstandigheden goed zijn.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Joop! schreef: di 18 augustus 2020, 23:27 Ik dacht er in het begin ook wel zo over: ‘Is goed te doen op een gravelbike’... En het zou ook wel moeten lukken, als je hier en daar even stevig kunt doorbijten op de wat ‘slechtere’ stukken. Als ik het zou moeten beoordelen is hij voor zo’n 75-80% prima te doen op een gravelbike.

Maar goed dat is de standaard route van Apeldoorn eigenlijk ook wel...
Wat versta je onder 'slechtere stukken'?
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Vooral vanuit het fietsen op een gravelbike bekeken... De paar die ik tegen ben gekomen die hebben het ook letterlijk genomen om op gravel te rijden. :wink:

Stukken die op een mountainbike met twee vingers in de neus te rijden zijn en waar je op een gravelbike (als deze op iets te smalle banden staat) wel even iets meer stuiteren zijn i.v.m wat lichte wortelstroken of stroken met wat loszand of mulzand (als het nog droger zou zijn dan met de regenbuitjes van afgelopen dagen) al dan niet in een afdalinkje. Ook waren bosbouwers op het laatste deel nog in het bos van het Kroondomein zelf bezig dus daar hadden ze de zandpaden een beetje stuk gereden. Dat is ook minder prettig fietsen met een gravelbike. Maar onder aan de streep zou ik ‘m zelf wel aandurven op een gravelaar, want er zitten geen spannende op- en neergaande, draai- en keerstukken in, maar met mijn hardtailtje was het best comfortabel en ontspannen fietsen.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Helder, dank je. Ik vind een beetje stuiteren op de gravelfiets niet erg, maar ik heb een hekel aan lange stukken mul zand :wink:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

klaast schreef: wo 19 augustus 2020, 11:35 Helder, dank je. Ik vind een beetje stuiteren op de gravelfiets niet erg, maar ik heb een hekel aan lange stukken mul zand :wink:
Van het najaar dan maar es met de gravelbikes gaan verkennen Klaas?
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Jefro98 schreef: wo 19 augustus 2020, 13:31
klaast schreef: wo 19 augustus 2020, 11:35 Helder, dank je. Ik vind een beetje stuiteren op de gravelfiets niet erg, maar ik heb een hekel aan lange stukken mul zand :wink:
Van het najaar dan maar es met de gravelbikes gaan verkennen Klaas?
Denk het niet dat je dat gaat lukken FYI: En houd er rekening mee dat een groot gedeelte van de Kroondomeinen alleen geopend is van 25 december tot 15 september. :lol:
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

ducatif1 schreef: wo 19 augustus 2020, 14:09
Jefro98 schreef: wo 19 augustus 2020, 13:31

Van het najaar dan maar es met de gravelbikes gaan verkennen Klaas?
Denk het niet dat je dat gaat lukken FYI: En houd er rekening mee dat een groot gedeelte van de Kroondomeinen alleen geopend is van 25 december tot 15 september. Tenzij je neergeschoten wilt worden door Willem :lol:
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Jefro98 schreef: wo 19 augustus 2020, 13:31
klaast schreef: wo 19 augustus 2020, 11:35 Helder, dank je. Ik vind een beetje stuiteren op de gravelfiets niet erg, maar ik heb een hekel aan lange stukken mul zand :wink:
Van het najaar dan maar es met de gravelbikes gaan verkennen Klaas?
Ergens tussen 1 en 15 september is toch ook al best najaar? :lol:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kroondomeinen gaat prima op een crosser.
Mul zand gaat net zo makkelijk/moeilijk als op mn mtb, niet echt een probleem.

Vervelende stukken zijn idd wat wortelstukjes waar je niet echt snelheid kunt maken.
Ook een aantal oplopende hobbelige stroken af en toe.
Maar in zn algemeenheid gaat het prima en snel.
Plaats reactie