Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Mooi filmpje over Portes du Soleil. Herkende zo waar een paar liften en trails waar ik zo'n 10 jaar nog met m'n oude 26 inch hardtail naar beneden ben gegaan. Waren er toen begin juli en toen lag er volgens mij zelfs nog wat sneeuw op een paar plekken waar je met de fiets langs moest. Mooi gebied!
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Chemini schreef: vr 14 augustus 2020, 18:41
Michiel schreef: vr 14 augustus 2020, 10:40 Weet iemand of er in dat gebied, Portes du soleil, een lift met parking is waar je wel 's nachts met een camper mag staan? Ik ben wat aan het zoeken en ik heb nog geen parking gevonden waarbij dat wel mag.
Wij hebben drie dagen onderaan de lift bij Chatel gestaan. Overdag op parkeerplaats bij het wc huisje bij Pre La Joux gestaan om stroom te tappen, voor de nacht even naar de lift door rijden of 200m terug langs de weg.
Ja, dat lijkt inderdaad een goeie mogelijkheid, thanks!
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Sam Pilgrim was ook onlang in le Chatel. https://youtu.be/kIedHAfky2g
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

surfroy01 schreef: za 15 augustus 2020, 22:55 Sam Pilgrim was ook onlang in le Chatel. https://youtu.be/kIedHAfky2g
Ja hij zat vlak bij ons. In z'n video's komt ie meerdere keren bij ons huisje langs 😂

Niet gezien helaas. Wel Nico Vink gisteren in Ferme Libert. Toffe gast 😁
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

MVMVML schreef: zo 16 augustus 2020, 08:36 Niet gezien helaas. Wel Nico Vink gisteren in Ferme Libert. Toffe gast 😁
Nico is zeker een aardige gast. Kwam hem een paar jaar geleden ook tegen daar en ff mee staan praten. Had toen een Transition Patrol en hij vond het wel een leuke fiets.
Nu rijdt ie zelf voor Transition. Je zou haast denken ..... :tong :lol:
Was toen net voor Loosefest en hij vroeg me of ik ook een lijntje mee wilde pakken. Toch maar vriendelijk bedankt :o
Laatst gewijzigd door RaMoNNeKe op zo 16 augustus 2020, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride a bike!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

RaMoNNeKe schreef: zo 16 augustus 2020, 13:29
Was toen net voor Darkfest en hij vroeg me of ik ook een lijntje mee wilde pakken. Toch maar vriendelijk bedankt :o

Je had liever een pilletje? :winkie:
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Dice Oldskool schreef: zo 16 augustus 2020, 13:53
RaMoNNeKe schreef: zo 16 augustus 2020, 13:29
Was toen net voor Darkfest en hij vroeg me of ik ook een lijntje mee wilde pakken. Toch maar vriendelijk bedankt :o

Je had liever een pilletje? :winkie:
Op de trails wel ja :tong
Ride a bike!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

MVMVML schreef: zo 16 augustus 2020, 08:36
surfroy01 schreef: za 15 augustus 2020, 22:55 Sam Pilgrim was ook onlang in le Chatel. https://youtu.be/kIedHAfky2g
Ja hij zat vlak bij ons. In z'n video's komt ie meerdere keren bij ons huisje langs 😂

Niet gezien helaas.
Wat een gemiste kans...
... je had hem vast nog wat kunnen bijbrengen over het springen met schansjes... 😂 (zou een killer van een MVMVML video zijn)

Omgeving Morzine zie je vaak pro rijders. Als je er een week verblijft en je ziet niemand, dan moet de reden op de uci kalender te vinden zijn...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

cheeta schreef: zo 16 augustus 2020, 18:23
MVMVML schreef: zo 16 augustus 2020, 08:36
Ja hij zat vlak bij ons. In z'n video's komt ie meerdere keren bij ons huisje langs 😂

Niet gezien helaas.
Wat een gemiste kans...
... je had hem vast nog wat kunnen bijbrengen over het springen met schansjes... 😂 (zou een killer van een MVMVML video zijn)
Oh man dat zou goud zijn :winkie:
Omgeving Morzine zie je vaak pro rijders. Als je er een week verblijft en je ziet niemand, dan moet de reden op de uci kalender te vinden zijn...
Ja er waren er meerdere. Leek wel of tout MTBend Europa zich daar bevond die week.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

RaMoNNeKe schreef: zo 16 augustus 2020, 13:29
MVMVML schreef: zo 16 augustus 2020, 08:36 Niet gezien helaas. Wel Nico Vink gisteren in Ferme Libert. Toffe gast 😁
Nico is zeker een aardige gast. Kwam hem een paar jaar geleden ook tegen daar en ff mee staan praten. Had toen een Transition Patrol en hij vond het wel een leuke fiets.
Nu rijdt ie zelf voor Transition. Je zou haast denken ..... :tong :lol:
Was toen net voor Loosefest en hij vroeg me of ik ook een lijntje mee wilde pakken. Toch maar vriendelijk bedankt :o
1 van ons groepje (Dope on wheels 8) 8) :-q :-q ) pakte de hoge drop (3 meter +_ schat ik?) en toen we daar stonden kwam meneer Vink er ook nog even afvliegen. Heb het nog op video :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Zaterdag topdag gehad in Ferme Libert :D

Toen we aankwamen was het droog en enorm stoffig, later begon het enorm te hozen en werden we getrakteerd op hele natte en gladde bostrails. Fantastisch. Paar mooie schuivers gezien en serieus goed rijden ook. :winkie:

Check de Insta-storie met Hoogtepunten voor Hajo's 3 meter drop :o :winkie:


https://www.instagram.com/p/CD6AjAvHm7f ... _copy_link

https://www.instagram.com/p/CD69LkQnhvv ... _copy_link

https://www.instagram.com/p/CD8x1JUHheu ... _copy_link

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Nog even een vraagje over bikepark les gets. Kun je hier beneden bij de lift een dagpas kopen? Of moet je dit van te voren online al doen?
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

https://www.facebook.com/permalink.php? ... 7140479909
geen reservatie per email meer nodig, enkel nog gegevens beneden aan de lift achterlaten
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hurck schreef: do 20 augustus 2020, 09:03 https://www.facebook.com/permalink.php? ... 7140479909
geen reservatie per email meer nodig, enkel nog gegevens beneden aan de lift achterlaten
Klopt ja had het ook al gevraagd aan ze. Maar goed ook, want op de e-mails werd nou niet echt snel gereageerd :lol:
Maakte ter plekke ook niet zoveel uit trouwens. Moet wel zeggen dat Ferme Libert me steeds meer gaat trekken. 1e keer vond ik het echt niets, maar begin het steeds toffer te vinden. Je moet het echt een beetje leren kennen maar daarna is er steeds meer om voor het eerst te doen en ontdekken en je kan het zo gek maken als je zelf wilt daar. Zoveel lijntjes die je kan pakken. Dat is dan weer het voordeel van alles niet helemaal afgekaderd hebben. En die lift heb ik nou wel onder de knie. :winkie:
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Idd Morzine en Les Gets, daar zie je veel pro's. Danny Hart toen ook gezien ja.
MVMVML schreef: ma 17 augustus 2020, 09:44 Zaterdag topdag gehad in Ferme Libert :D
...
Ja was mooi, was er ook. Heerlijk drifton in de blub ook.

Die nieuwe tafels in het midden zijn leuk. Moet wel warp speed gaan om ze te halen, bijtrappen was niet te doen. Wel gehaald na paar keer hard aan einde tafel landen. Best 'n stukje en je waant je in een ander bikepark, zo smooth zijn die.
Plaats reactie