Andere wielen voor een Cube Nuroad Pro

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
depadenopdelanenin
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 15:45

Hoi,

Ik oriënteer me op de aanschaf van een Cube Nuroad Pro 2021 (https://www.cube.eu/nl/2021/bikes/road/ ... ertnblack/). Heb er een goede test over gelezen van Velozine (https://www.velozine.nl/reviews/review-cube-nuroad-pro/). Daar wordt nog als suggestie meegegeven om de zware wielen (2,6 kg) te vervangen voor lichtere mét tubeless mogelijkheid.
Gezien de graveltoepassing en de 6-bout versie van de schijfremmen die erop zitten lijkt niet elk wiel geschikt. Tevens heb ik een beperkt budget en zou ik het daarom mooi vinden om rond de 200/250 euro een setje wielen te kunnen vinden.
Ik heb al even zitten zoeken, maar kom er niet goed uit. Ook omdat ik hier weinig kijk op heb.

Hebben jullie suggesties?
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik weet niet waar die 2,6kg vandaan komt, maar de wielen van mijn Nuroad uit 2018 wegen ca. 1,9kg.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

In dit topic hadden we net geleerd dat roterend gewicht geen fluit uitmaakt :lol:

En volgens dit topic is het wel te doen om de bestaande wielen tubeless te krijgen.
Everybody bought a new bike!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Volgens dit topic ook tubeless te maken https://www.mtb-news.de/forum/t/cube-ra ... dy.912180/
Daarbij kun je je afvragen of dat perse moet? Ik voel met 2.5bar geen enkel verschil.

Standaard worden in alle reviews de wielsets afgekeurd........handgespaakt superspul is de holy grail van updatitis blijkbaar?

Ik zou er eerst maar eens mee gaan rijden en me er niet obv een review druk om maken.
depadenopdelanenin
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 15:45

klaast schreef: za 15 augustus 2020, 19:22 Ik weet niet waar die 2,6kg vandaan komt, maar de wielen van mijn Nuroad uit 2018 wegen ca. 1,9kg.
Dat heb ik ergens gelezen, maar kan het niet meer terugvinden... :-?. Vanuitgaande dat het om dezelfde wielen gaat valt het dan mee.
depadenopdelanenin
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 15:45

asphaltdude schreef: za 15 augustus 2020, 19:57 In dit topic hadden we net geleerd dat roterend gewicht geen fluit uitmaakt :lol:

En volgens dit topic is het wel te doen om de bestaande wielen tubeless te krijgen.
Bedankt!
depadenopdelanenin
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 15:45

MonkeyRider schreef: za 15 augustus 2020, 20:12 Volgens dit topic ook tubeless te maken https://www.mtb-news.de/forum/t/cube-ra ... dy.912180/
Daarbij kun je je afvragen of dat perse moet? Ik voel met 2.5bar geen enkel verschil.

Standaard worden in alle reviews de wielsets afgekeurd........handgespaakt superspul is de holy grail van updatitis blijkbaar?

Ik zou er eerst maar eens mee gaan rijden en me er niet obv een review druk om maken.
Bedankt!
depadenopdelanenin
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 15:45

Vervolgvraag: in die review wordt geschreven dat de lagers in de wielen fabriek-af nogal stroef lopen en dat je ze het beste van een nieuwe laag vet kunt voorzien. Herkennen gebruikers van deze wielen dat en raden jullie aan om dat bij aanschaf direct met de fietsenmaker te regelen?
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Nooit gemerkt dat ze stroever lopen dan andere wielen. Lijkt me ook eerder iets incidenteels als iets wat kenmerkend is voor deze wielen.

Ik gebruik inmiddels wel een setje lichtere wielen en dat merk je zeker. Maar niet in de zin van beter lopende lagers.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

depadenopdelanenin schreef: za 15 augustus 2020, 20:58 Vervolgvraag: in die review wordt geschreven dat de lagers in de wielen fabriek-af nogal stroef lopen en dat je ze het beste van een nieuwe laag vet kunt voorzien. Herkennen gebruikers van deze wielen dat en raden jullie aan om dat bij aanschaf direct met de fietsenmaker te regelen?
Dat lijkt meer op toeval, dan regel.
Als je hem koopt mag je verwachten van de leverancier (ook via internet) dat de fiets netjes rijklaar wordt geleverd. Dit zou dan opgelost moeten zijn (of worden). Als je het niet zelf kunt, zou je een "eerste onderhoudsbeurt" kunnen bedingen na een paar weken. Dan komen evt kleine afstel problemen wel boven drijven.
Verder lijkt me niks mis met deze fiets (?) Nette prijs en probleemloos spul, zoals je van Cube kunt verwachten. Proefrit is misschien wel aan te raden?
depadenopdelanenin
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 15:45

MonkeyRider schreef: za 15 augustus 2020, 23:26
depadenopdelanenin schreef: za 15 augustus 2020, 20:58 Vervolgvraag: in die review wordt geschreven dat de lagers in de wielen fabriek-af nogal stroef lopen en dat je ze het beste van een nieuwe laag vet kunt voorzien. Herkennen gebruikers van deze wielen dat en raden jullie aan om dat bij aanschaf direct met de fietsenmaker te regelen?
Dat lijkt meer op toeval, dan regel.
Als je hem koopt mag je verwachten van de leverancier (ook via internet) dat de fiets netjes rijklaar wordt geleverd. Dit zou dan opgelost moeten zijn (of worden). Als je het niet zelf kunt, zou je een "eerste onderhoudsbeurt" kunnen bedingen na een paar weken. Dan komen evt kleine afstel problemen wel boven drijven.
Verder lijkt me niks mis met deze fiets (?) Nette prijs en probleemloos spul, zoals je van Cube kunt verwachten. Proefrit is misschien wel aan te raden?
Helder, bedankt.
Plaats reactie