Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4126
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

In die regio kan je makkelijk een weekje zoet zijn.

Chatel heeft een aantal flowtrails, maar ook een aantal nasty dingen als Cha-nada.

Bij Les Gets heb je ook veel flowtrails, maar ook "le canyon", iets wat lijkt op een natural trail. Andere kant van het dal, dus bij Mont Chéry, daar liggen ook nog een paar leuk afdalingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

En dan heb je in Les Gets en Morzine nog een dozijn natuurlijke tracks die op geen kaart staan. Tussen Chatel en Les Gets kun je je gewoon via bikepark tracks en liften verplaatsen.

Je kunt ook big oversteken naar de heilige grond van Champery (liften en afdalen);of Morgins (wel klimmen).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bikermarcel schreef: do 13 augustus 2020, 14:40 Is er iemand bekend met de bikeparken Morzine, Les gets, Chatel?

Tot nu toe staat er in de planning om eind volgende week een paar dagen hier heen te gaan om te fietsen. Alleen nu zitten er in die hoek zoveel bikeparken dat ik geen idee heb waar ik naar toe zal gaan :oops: . Op youtube lijkt les gets heel flowy en niet super technisch. Chatel lijkt juist super ruig en moeilijker, is dit ook zo? Ik ben op zoek naar een bikepark op +- 1.5 uur van Geneve af waar je van allerlei soorten trails hebt, van snel super flowy naar sloom en super technisch.

Weet iemand verder of je de liftpas van les gets kunt gebruiken bij beide liften en bij de lift van Morzine? of moet je hier een aparte pas voor kopen?

Alvast bedankt voor de reacties!
Wij komen net terug van een kleine week Portes du Soleil: Er zijn meer trails dan je kan rijden en voor ieder niveau is er wat. Les Gets heeft flowtrails maar ook hele brute bostrails, enorme jumplines, lekker rode tussentrails etc

Zelfde voor Chatel: enorm zware en moeilijke trails maar ook makkelijke. Maar je hebt nog veel meer: Avoriaz, Morzine etc etc etc

Je kan 1 pas halen en daarmee kan je alle 12 gebieden bezoeken. Eind vd dag heb ik een videotje online van Avoriaz en stukje Zwitserland, daar hebben we vrij milde trails gedaan en 1 wat zwaardere.
Maar dit gebied is ronduit fantastisch en zo groot dat je je permanent daar kan vermaken! Ik zeg: doen! Je gaat er geen spijt van krijgen.

Deze vond ik erg leuk in Les Gets: rode trail: https://www.facebook.com/MTBenvoorMvML/ ... 8835365701

En dit was een zwarte bostrail, heel zwaar maar ook fantastisch om te doen, totaal anders weer dan die snelle flowtrail: https://www.facebook.com/MTBenvoorMvML/ ... 0368836954

Ik heb de meeste lol gehad in Les Gets en Pleney, maar anderen van ons weer in Chatel. Avoriaz en Super Morzine vond ik iets minder dan die andere.
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Weet iemand of er in dat gebied, Portes du soleil, een lift met parking is waar je wel 's nachts met een camper mag staan? Ik ben wat aan het zoeken en ik heb nog geen parking gevonden waarbij dat wel mag.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Bij Chatel (Pre-La-Joux) staan er altijd massa's, al hebben ze wel een beperking op waar je wel en niet mag staan.
De dagcamping die wat camper voorziening heeft er 500m vanaf mag je in ieder geval niet staan.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Michiel schreef: vr 14 augustus 2020, 10:40 Weet iemand of er in dat gebied, Portes du soleil, een lift met parking is waar je wel 's nachts met een camper mag staan? Ik ben wat aan het zoeken en ik heb nog geen parking gevonden waarbij dat wel mag.
Ik heb ze bij Serraussaix lift zien staan.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Afbeelding

https://youtu.be/kXkrkVvIejo

Dit was de 1e dag in Portes du Soleil: groene, blauwe en oranje Endurotracks in Avoriaz, een hele lange liftrit naar Pointe de Mossettes in Zwitserland en daar de Zwarte/Rode trail omlaag naar Les Crosets! Heerlijke 1e dag inkomen. Wat een gebied :D
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mooi gebied hoor, goed gefilmd ook. :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: vr 14 augustus 2020, 15:03 Mooi gebied hoor, goed gefilmd ook. :-q
Dit was de 1e dag, echt nog heel erg inkomen :winkie:

Er komt nog veel beter :-q
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Jurf schreef: do 13 augustus 2020, 18:34
Bikermarcel schreef: do 13 augustus 2020, 14:40 Is er iemand bekend met de bikeparken Morzine, Les gets, Chatel?

Tot nu toe staat er in de planning om eind volgende week een paar dagen hier heen te gaan om te fietsen.
Wellicht tot daar. Wij zitten van 27 tot 30 aug een paar dagen in Morzine voor een kort tripje.
Grappig! zou heel toevallig wezen haha, helaas rijden we op de 27 waarschijnlijk weer weg...
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Iedereen bedankt voor de reacties! Zo te lezen ga ik me daar prima een paar dagen vermaken! :D
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bikermarcel schreef: vr 14 augustus 2020, 15:18 Iedereen bedankt voor de reacties! Zo te lezen ga ik me daar prima een paar dagen vermaken! :D
Je niet vermaken in Portes du Soleil is onmogelijk. Enige is dat je wel een beetje de weg moet kennen van te voren want het is zo enorm groot. Ff de kaart van te voren goed bekijken :D
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

MVMVML schreef: vr 14 augustus 2020, 15:48
Bikermarcel schreef: vr 14 augustus 2020, 15:18 Iedereen bedankt voor de reacties! Zo te lezen ga ik me daar prima een paar dagen vermaken! :D
Je niet vermaken in Portes du Soleil is onmogelijk. Enige is dat je wel een beetje de weg moet kennen van te voren want het is zo enorm groot. Ff de kaart van te voren goed bekijken :D
:-q
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Michiel schreef: vr 14 augustus 2020, 10:40 Weet iemand of er in dat gebied, Portes du soleil, een lift met parking is waar je wel 's nachts met een camper mag staan? Ik ben wat aan het zoeken en ik heb nog geen parking gevonden waarbij dat wel mag.
Wij hebben drie dagen onderaan de lift bij Chatel gestaan. Overdag op parkeerplaats bij het wc huisje bij Pre La Joux gestaan om stroom te tappen, voor de nacht even naar de lift door rijden of 200m terug langs de weg.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

mooie filmpjes man
Plaats reactie