Canyon Grail CF sl 7.0 maat

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Ik zit te kijken naar een gravelbike. Racer verkocht en wil iets met meer comfort hebben.
Zat eerst te kijken naar een Scott Addict met 30mm banden maar bedacht me dat als ik iets breder ga, ik ook eventueel de Mtb routes op kan :D .
Behalve dat de levertijd bij Canyon traditioneel lang is ben ik niet zo zeker van de maat.
Mijn lengte is 184cm met een BBL van 90cm.
Canyon zegt dan dat ik een M moet hebben.
Ik weet nog niet of de Canyon het wordt, de Superior xroad team comp is ook gruwelijk mooi. En zo zijn er nog wel een paar.

Heeft er iemand ervaring met deze maat verhouding?
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Ik ben in juli in Koblenz geweest en de Grail in mijn maat geprobeerd. Met 171 cm en een bbl van 80 cm kwam ik volgens de berekening van Canyon uit op een XS. Ik heb ook een Exceed gehad in maat M, die maat was prima, terwijl ik volgens Canyon een S zou moeten hebben, maar ik heb de XS geprobeerd, het was net of ik op een kinderfiets zat. Daarna nog de maar S geprobeerd, ik moet zeker niet kleiner hebben. Dus ik zou eerder denken dat jij een L nodig hebt. Canyon staat erom bekend dat ze kleine maten adviseren.
Gebruikersavatar
Nico78
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 7 mei 2020, 21:04
Mijn mountainbike: Canyon Grail SLX 8.0 DI2 - Scott Spark RC

Hey, ik heb een slx 8.0 maat M
Ben 1.79 en BBL 82


Ik heb net jouw gegevens ingegeven op de site en ik kom uit bij een L 😳

Wat in mijn ervaring volledig klopt...
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Nico78 schreef: do 6 augustus 2020, 07:05 Hey, ik heb een slx 8.0 maat M
Ben 1.79 en BBL 82


Ik heb net jouw gegevens ingegeven op de site en ik kom uit bij een L 😳

Wat in mijn ervaring volledig klopt...
Das merkwaardig, bij mij komt er echt een M uit.
Wellicht eens kijken of ik er 1 ergens een keer kan passen.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Het niet zeker zijn van de maat icm de enorme wachttijd stond me toch teveel tegen. Dus maar een m/l van Giant gekocht. De Revolt Avanced 2. Zat te twijfelen tussen de 1 en 2, deze heeft een 2 keer 11, leek me wat praktischer.
De recensies zijn veel belovend.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Ik zit ook te wachten op de levertijd van de Canyon Grail en wanneer de 2021 modellen komen.

Wat is de levertijd van de Giant Revolt Avanced 2?
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

i-toon schreef: di 11 augustus 2020, 07:13 Ik zit ook te wachten op de levertijd van de Canyon Grail en wanneer de 2021 modellen komen.

Wat is de levertijd van de Giant Revolt Avanced 2?
2021 modellen mag je eind augustus verwachten. Dat werd me door Canyon medegedeeld.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

i-toon schreef: di 11 augustus 2020, 07:13 Ik zit ook te wachten op de levertijd van de Canyon Grail en wanneer de 2021 modellen komen.

Wat is de levertijd van de Giant Revolt Avanced 2?
Ik heb een 2020 voorraad model gekocht.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Ik had ook In mei een 2020 Revolt besteld (was ook zgn een voorraadmodel), maar die worden niet meer uitgeleverd begreep ik vanochtend (duurde wel even voordat ik deze mededeling te horen kreeg trouwens, maar dat terzijde). Bestelling daarmee ook teruggedraaid, wil eerst eens zien waar ze mee komen.

Vanaf 1 september zijn de 2021 modellen te bestellen en staan ze ook bij Giant op de website, aldus de verkoopafdeling van Giant en de Giantstore (waar hij afgeleverd zou worden).
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

De 2021 Grail modellen zijn beschikbaar.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Over lengte van de Grail CF.

Ik heb rond gereden op de Grail CF in maat L. Deze maat heb ik gebaseerd op de lengte van de bovenbuis.
Ik meet zelf 190 cm met bbl van > 98 cm.

Plaatje technisch gezien ziet het geheel er dan zo uit.
Afbeelding
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Pat. schreef: do 17 september 2020, 18:11 Over lengte van de Grail CF.

Ik heb rond gereden op de Grail CF in maat L. Deze maat heb ik gebaseerd op de lengte van de bovenbuis.
Ik meet zelf 190 cm met bbl van > 98 cm.

Plaatje technisch gezien ziet het geheel er dan zo uit.
Afbeelding
Hallo Pat,

Ik heb net de Grail 7 besteld (was net op tijd, 1 uur later alles uitverkocht) gezien jouw lengte met de L hoef ik mij met mijn 1,87 ook een L geen zorgen te maken.
Heb tijdens het bestellen nog even gebeld met Canyon (vriendelijke Mensen daar) om mijn zorgen omtrent L of XL weg te nemen.
We kwamen in het gesprek elke keer op L uit, ook toen we een beetje speelde met lengte en beenlengte.
Ook Gaf de vriendelijke medewerker aan dat ik de machine rustig een stukje kon proberen op de weg en als ik niet tevreden was omruilen voor een xl.
Zit nu met spanning te wachten op einde Oktober, wanneer de Grail in mijn huisje arriveert.

Kun je een beetje vertellen over jouw ervaring op deze bike?
Hoe is dat trouwens hier op het forum met gravelbikes?
Is dit soort fiets hier toegestaan of blijft het een puur MTB forum?
Heb zelf jarenlang mtb gereden en stap nu over op deze nieuwe rage die, denk ik, meer verbonden is met mtb dan met racefietsen.
Als mijn Grail komt, mag ik hem dan presenteren in show my stuff?

lg,

Hans.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

hansdegebruiker schreef: vr 3 september 2021, 09:24
Pat. schreef: do 17 september 2020, 18:11 Over lengte van de Grail CF.

Ik heb rond gereden op de Grail CF in maat L. Deze maat heb ik gebaseerd op de lengte van de bovenbuis.
Ik meet zelf 190 cm met bbl van > 98 cm.

Plaatje technisch gezien ziet het geheel er dan zo uit.
Hallo Pat,

Ik heb net de Grail 7 besteld (was net op tijd, 1 uur later alles uitverkocht) gezien jouw lengte met de L hoef ik mij met mijn 1,87 ook een L geen zorgen te maken.
Heb tijdens het bestellen nog even gebeld met Canyon (vriendelijke Mensen daar) om mijn zorgen omtrent L of XL weg te nemen.
We kwamen in het gesprek elke keer op L uit, ook toen we een beetje speelde met lengte en beenlengte.
Ook Gaf de vriendelijke medewerker aan dat ik de machine rustig een stukje kon proberen op de weg en als ik niet tevreden was omruilen voor een xl.
Zit nu met spanning te wachten op einde Oktober, wanneer de Grail in mijn huisje arriveert.

Kun je een beetje vertellen over jouw ervaring op deze bike?
Hoe is dat trouwens hier op het forum met gravelbikes?
Is dit soort fiets hier toegestaan of blijft het een puur MTB forum?
Heb zelf jarenlang mtb gereden en stap nu over op deze nieuwe rage die, denk ik, meer verbonden is met mtb dan met racefietsen.
Als mijn Grail komt, mag ik hem dan presenteren in show my stuff?

lg,

Hans.
Hee Hans, ik ben benieuwd wie je aan de lijn had. Ik heb zelf goede contacten bij Eindhoven en ze zijn daar altijd behulpzaam en vriendelijk idd.

Mijn ervaring met de Grail was uitermate positief. De langste tocht welke ik erop heb gereden was onder andere de GR 651 vanuit Maastricht naar huis 110 km. De Giro Pathfinder 125 km. en in Zuid Limburg de Liberation Ride.
https://gravelracen.nl/2019/08/26/110-k ... de-gr-561/
Verder met de Grail aardig wat Toertochten in Brabant en Belgisch Limburg gereden.

Mijn oordeel over deze fiets staat hier in de review: https://gravelracen.nl/2020/01/03/grave ... l-8-0-di2/
Wat ik van de fiets vond. Een geweldige machine en ik vond het heel erg jammer dat hij naar een tijdje weer terug moest naar Canyon. Maargoed, ik heb sinds vorig jaar een leuke Niner opgebouwd en deze gaat de 18e mee naar de Niner Gravel rit in Dessel. Ik ga het niet hebben over banden want ik heb er tig geprobeerd. Wel weet ik 1 ding, en dat is dat ik wegblijf bij skinwal tires en tubeless ;) (dat is trouwens ook zooo 2020...)

Dit soort fietsen zijn gewoon toegestaan op het forum, vooral in onze dedicated Gravel sectie. En bij SYS zijn ze sowieso welkom, uiteraard met een aantal mooie foto's van je avonturen op de bike ;)

De Grail CF vraagt er zo nu en dan om lekker hard aangepakt te worden. In de bochten gooien en uitaccelereren. Daar is het ook wel het type fiets naar. Vooral als je conditie het toelaat :-q Greenlanen is daarentegen ook geen probleem. Het zadel vond ik ook prettig en heb ik niet verwisseld voor een ander type.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Plaats reactie