MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Dat benen stil idd, dan ziet de andere recreant dat je rekening houd met ipv als een tokkie er voorbij wilt jagen. Enne, bedankt en groetend handje kost geen moeite maar is idd goed voor beeldvorming
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Willem Altes schreef: di 7 juli 2020, 08:51 Wat ook wel werkt is even de benen stil houden en een vriendelijk goeiemorgen (of goedemiddag of zo) te zeggen. Bedanken voor het plaats maken, etc. Menselijk contact maken. Elkaar respecteren. Werkt dan vaak wederzijds.
Klopt helemaal. Gewoon op tijd een belletje, voldoende afremmen, benen stil houden en net iets eerder groeten dan degene die je passeert werkt prima.
Vaak genoeg meegemaakt dat een geïrriteerde blik daardoor veranderde in een ontspannen gezicht. :-)
En ja...voldoende afremmen is vaak net nog iets zachter dan je zelf in de gaten hebt.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Willem Altes schreef: di 7 juli 2020, 08:51 Wat ook wel werkt is even de benen stil houden en een vriendelijk goeiemorgen (of goedemiddag of zo) te zeggen. Bedanken voor het plaats maken, etc. Menselijk contact maken. Elkaar respecteren. Werkt dan vaak wederzijds.
precies, ik vind een bel juist een beetje asociaal. Schrik je je toch helemaal rot van als wandelaar. Een bel klinkt voor mij als een signaal: 'pas op, ik kom er aan, ik heb gebeld dus hoef ik niet meer op te letten'. Ik zeg gewoon ff 'pardon' of even zorgen dat je wat ander geluid maakt (freewheel), zodat ze uit zichzelf al even omkijken.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Tja, een bel wel/niet. Op forum fiets aantal verhitte topics met dom gescheld etc. Gelukkig hier niet. :-q
Ik heb idd bel op al mijn fietsen (race/gravel/MTB/kroegfiets), waarvan de eerste 3 een Knogg OI. Die zien er mooi uit en geven net geluid.
Ik probeer al op redelijke afstand aan te geven dat ik er aan kom en denk dat de bel nog steeds meer geaccepteerd is bij de gemiddelde Nederlander dan bijvoorbeeld roepen of freewheel als bel gebruiken.
Veel is per situatie verschillend. Op een singletrack LV zal ik hem niet gebruiken als ik er langs wil, dan is het “pas op, ik kom er links langs” of iets dergelijks.
Op fietspaden en ook fietsgravelpaden is het de bel die ik gebruik en soms een schrikreactie, maar valt over het algemeen wel mee. Verkies dat nog steeds onverwacht langs te rijden of dat een wandelaar net op 5 meter afstand denk “laat ik eens aan de andere kant lopen”.
Het rechterhandje als gebaar “ bedankt” dat is standaard, zelfs als het geen bedankje waardig zou zijn......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Zum
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 21:16

Deze route vanmorgen weer een keer gereden. Zo druk als het op de fietspaden en terrassen was, zo rustig was het in het bos, heerlijk. Deze keer gestart vanuit Hoenderloo, zodat we na de rit nog even konden aanleggen bij Pien. Één keer een paaltje gemist, vlak voor de Asselseweg. We zijn niet terug gereden om te kijken of deze er wel of niet stond, kan ook aan ons liggen dus. Mooie ronde met een leuk interval-effect, door de diverse lange stukken vals plat.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Afgelopen zaterdag heb ik na pakweg 1,5 jaar weer deze route gereden. Ik was even vergeten hoe makkelijk deze route was, ik ben de routes van Harderwijk en Ermelo gewend. Afgelopen zaterdag waren aardig wat wandelaars en collega mountainbikers in de bos aanwezig.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Hoe is het met de route gesteld met deze droogte?
Ik snap dat het rond Kootwijk erg zanderig is natuurlijk, maar hoe is de rest van de route?

Ik wil zaterdagochtend deze route gaan fietsen. Een keer wat anders weer dan de Maashorst-routes, maar niet te zwaar gezien de weersverwachtingen en mijn huidige conditionele toestand :winkie:
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik ben ook voornemens hem morgen te fietsen.
Veluwe is inmiddels steeds droger aan het worden.
Verwacht veel mul zand op de bekende stukken van de route.
De rest zal gewoon prima te rijden zijn.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik heb hem gister grotendeels gedaan, alleen radio kootwijk geskipt, afgesneden over de Hoog Buurlose heide. Het viel me mee met de droogte, maar het stuk langs het schietterrein was niet te fietsen. Gelukkig loopt er een fietspad naast.
Ook nog op Baantje B geweest, blijft leuk om even wat jumps te doen. Houd je scherp na die ellenlange stukken ;)

Het viel me op dat er een kleine wijziging in de aanrijdroute vanaf Woeste Hoeve/Hotel Victoria zit. Moet in de afgelopen weken gedaan zijn, of ik heb niet opgelet de laatste keer. Voorheen reed je vanaf parkeerplaats Varenna rechtdoor om de route op te pakken, en na de hele route sloot je dan af met de Woeste Hoogte segmentjes.Nu ga je direct vanaf de P links en start je dus met Woeste Hoogte.
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Hey bikers,

Heb Binnenkort weekendje Landal nabij Apeldoorn geboekt,
Zijn er nog must mtb routes die je niet wilt missen daar in de omgeving voor de gevorderde mtber?

Groet mark
One life, ride it!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Oh jawel hoor....va Adroorn ga je voor de N304 door naar Lunteren van daar uit door naar Ede naar Oosterbeek/Renkum onder de A12 door naar Rheden en bij de Woeste Hoeve Adoorn weer oppakken :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Mario070 schreef: do 13 augustus 2020, 14:38 Oh jawel hoor....va Adroorn ga je voor de N304 door naar Lunteren van daar uit door naar Ede naar Oosterbeek/Renkum onder de A12 door naar Rheden en bij de Woeste Hoeve Adoorn weer oppakken :-q
:o met de auto? :winkie:
One life, ride it!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Mark-ering schreef: do 13 augustus 2020, 15:01
Mario070 schreef: do 13 augustus 2020, 14:38 Oh jawel hoor....va Adroorn ga je voor de N304 door naar Lunteren van daar uit door naar Ede naar Oosterbeek/Renkum onder de A12 door naar Rheden en bij de Woeste Hoeve Adoorn weer oppakken :-q
:o met de auto? :winkie:
Nope :lol: op mtbroute's.nl staan tegenwoordig de meeste verbindingen :-q
En dit is een mooi rondje van 175 km :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik weet niet wat je met gevorderde MTBer bedoeld, maar alle routes zijn prima voor beginners te rijden.
Voor gevorderd zul je echt in het buitenland moeten wezen ben ik bang :-D
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Op fietsafstand van Apeldoorn vragen imo alleen de rode lussen van de Rhedenroute een gevorderde techniek.
Plaats reactie