Frame bags

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
TriMark1984
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 12:49

Hoi Allen,

Ik ben sinds een tijdje eigenaar van een 3T expoloro Rival en zit nu een beetje te kijken naar wat tasjes voor de wat langere ritten.

Heb mijn oog laten vallen op een Toptube bolt on tas van Restrap en een medium Frame bas.

Mijn vraag was eigenlijk twee delig. 1)Welke tassen gebruiken jullie en wat is de ervaring daarmee. 2) Gebruiken jullie nog iets en zo ja wat om je frame te beschermen van het schuren van de straps?

Gr Mark
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Die fiets is bijna te mooi om er tassen aan te hangen ;)

Hou met een framebag rekening dat je je bidons nog kan gebruiken (of je moet een drinksysteem gebruiken) want veel ruimte biedt het frame niet echt lijkt het zo. Anders optie is om feedbags voor je bidons te gebruiken. Toptube vind ik meestal te klein om echt wat mee te kunnen nemen, veel meer dan een telefoon, wat geld/sleutels en wat repen past er meestal niet in.

Zelf maal ik niet over gebruikssporen maar jouw fiets is wel erg fraai geef ik toe.
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
TriMark1984
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 12:49

Ik heb een XL Frame

Heb de tassen besteld, en een sideloader bidonhouder voor op de downtube als het goed is moet ik dan nog een combi van een 750 en een 500ml mee kunnen nemen.

TopTube heb ik inderdaad vooral besteld voor wat eten en telefoon.

Ben benieuwd zal wel even wat fotos posten als ze binnen zijn.
Tommie82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 6 juni 2019, 12:08

Ik heb de zadeltas van Restrap van 14l. Ideaal voor wanneer je 1 of 2 nachten weg gaat, staat versteld wat er allemaal mee kan.

Verder erg stabiel, kwispelt niet.
Jackxx
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 18 november 2011, 12:38
Mijn mountainbike: Niner AIR9 - Trek Superfly 9 FS - Kona Rove LTD

Hi,

Ik gebruik ook de restrap tassen, fijne tassen in gebruik. Nog geen bescherm stickers er op maar zit nog in de planning. Tot nu toe geen beschadigingen. Framebag is een L Voor en achter 14 L.

Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik gebruik nu een Topeak backloader en een Acepac frametas. Prima spul voor een scherpe prijs.

Er is overigens niks erger dan een niet mooi passende frametas vind ik zelf.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
TriMark1984
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 12:49

Oke thanks Acepack ga ik ook even bekijken!

De restraps doen het tot nu toe erg goed, krijg het alleen niet voor elkaar om een foto te uploaden hier :)
TriMark1984
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 12:49

Daar issie dan, nu dus nog even sparen voor een front en backloader en dan zijn we klaar voor een eerste bikepack avontuur

Afbeelding
Tommie82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 6 juni 2019, 12:08

Ziet er prima uit! Nu vooral op pad gaan!

Ik had mijn zadeltas via Amazon.nl besteld voor ca 110 euro.
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

TriMark1984 schreef: wo 5 augustus 2020, 13:35 Daar issie dan, nu dus nog even sparen voor een front en backloader en dan zijn we klaar voor een eerste bikepack avontuur
Al uitgeplozen of je spullen in de complete set kunnen passen? Met mijn huidige kampeerset (die best lichtgewicht is... althans volgens de normen van een aantal jaar geleden ;)) zou het namelijk niet passen.
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
TriMark1984
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 12:49

Ik heb gisteren mijn slaapzak en matje binnen gekregen, Tentje is op het moment het grootste. Als ik de stokken in de backloader zou doen en de rest in een frontloader kom ik denk ik een heel eind. Maar voor het mooie zou ik even moeten passen en vergelijken.

Ik ben er nog niet helemaal uit. Daarbij komt ook dat die Restrap niet al te goedkoop zijn.

Wat past er bij jou niet?
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Tent is flink met een stoklengte van 43cm en een gewicht van 2,5 kilo. Ook de slaapzak zou kleiner mogen maar is wel echt voor 3 seizoenen. Anders zou het een zomerslaapzak worden (en 2 slaapzakken vind ik dan weer onzin ;))

Nu dus nog een drager achter met twee kleine zijtassen. Dan gaat het prima (heb overigens geen framebag vanwege te weinig ruimte (bidons)).
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mijn eerste framebag is homemade.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Een bekende tas op het WF-forum ;)
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Plaats reactie