Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

maverick76 schreef: vr 31 juli 2020, 11:17 Precies, ik doel helemaal niet op het Corona verhaal maar de footprint. We hadden dit jaar mooi een keertje dicht bij huis kunnen blijven met z'n allen maar helaas.

Ik wijs geen vinger maar stel kritische vragen, als men dat voelt als vinger naar hen persoonlijk dan ligt dat toch aan jezelf.

En als je je irriteert aan mijn topics en meer een oogkleppen instelling hebt dan lees je ze niet. No skin off my back
Ik irriteer mij niet aan je topics maar aan de beschuldigende vinger die je in je topics telkens naar een ander wijst. En als er aan jou kritische vragen gesteld worden dan negeer je die 9 van de 10 keer.

Jij vind het een gemiste kans van iedere vakantieganger die toch naar het buitenland gegaan is om toch niet in eigen land te blijven. En dat is pas oogkleppen ophebben omdat een ieder zijn eigen beweegredenen heeft gehad of heeft om toch die trip te gaan maken. En waar bij jouw het milieu naar eigen zeggen op de 1e plek staat is dat niet bij iedereen zo. Mijn eigen welzijn en gezinsgeluk staat op de 1e plek bij mij en als dat betekent dat we onze vakantie waar we voor gespaard hebben unaniem liever in de zon genieten dan in de regen in de voortent dan is dat een keuze die weloverwogen genomen wordt en waar een ander niets slechter van wordt. Ja, ik heb meer benzine verbruikt dan dat ik gedaan zou hebben als ik naar Limburg gegaan zou zijn. Maar daar staat tegenover dat ik in totaal inclusief vakantiekilometers nog steeds onder de 12.000 kilometers dit jaar zit. En misschien is dat voor jouw veel maar voor een gemiddeld gezinsverbruik is dat zeer netjes. En dan weet jij nog geeneens hoe een ander verder zijn leven leeft ook al gaat hij op vakantie naar het buitenland. dat is de beschuldigende vinger waar ik mij aan irriteer.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ben ik ff blij :-D dat ik vanuit NL gezien in een vakantie land verblijf :lol: :wink:
Dus ja....ik blijf binnen de landsgrens :-q heb ook niet echt behoefte om naar het buitenland te gaan :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

maverick76 schreef: vr 31 juli 2020, 11:50
Ja het zijn ook belangrijke en interessante discussies maar “beladen” zou ik het niet noemen. Gewoon af en toe een “ietwat” stevige discussie is niet verkeerd.
Zeker wel, want jij geeft er, net zoals Dureal als zegt, expres een belerende en denigrerende draai aan om mensen te triggeren/uit hun tent te lokken. Bij mij werkt dat sowieso heel erg averechts als je op die manier een punt wilt maken.

Edit:
Ook is het wel een sport om mezelf in het nauw te drijven en daar weer proberen uit te werken zonder teveel kleerscheuren. :-D
Dus eigenlijk zeg je nu dat je aan het trollen bent?
Laatst gewijzigd door TenZNL op vr 31 juli 2020, 11:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dice Oldskool schreef: vr 31 juli 2020, 11:54
maverick76 schreef: vr 31 juli 2020, 11:17 Precies, ik doel helemaal niet op het Corona verhaal maar de footprint. We hadden dit jaar mooi een keertje dicht bij huis kunnen blijven met z'n allen maar helaas.

Ik wijs geen vinger maar stel kritische vragen, als men dat voelt als vinger naar hen persoonlijk dan ligt dat toch aan jezelf.

En als je je irriteert aan mijn topics en meer een oogkleppen instelling hebt dan lees je ze niet. No skin off my back
Ik irriteer mij niet aan je topics maar aan de beschuldigende vinger die je in je topics telkens naar een ander wijst. En als er aan jou kritische vragen gesteld worden dan negeer je die 9 van de 10 keer.

Jij vind het een gemiste kans van iedere vakantieganger die toch naar het buitenland gegaan is om toch niet in eigen land te blijven. En dat is pas oogkleppen ophebben omdat een ieder zijn eigen beweegredenen heeft gehad of heeft om toch die trip te gaan maken. En waar bij jouw het milieu naar eigen zeggen op de 1e plek staat is dat niet bij iedereen zo. Mijn eigen welzijn en gezinsgeluk staat op de 1e plek bij mij en als dat betekent dat we onze vakantie waar we voor gespaard hebben unaniem liever in de zon genieten dan in de regen in de voortent dan is dat een keuze die weloverwogen genomen wordt en waar een ander niets slechter van wordt. Ja, ik heb meer benzine verbruikt dan dat ik gedaan zou hebben als ik naar Limburg gegaan zou zijn. Maar daar staat tegenover dat ik in totaal inclusief vakantiekilometers nog steeds onder de 12.000 kilometers dit jaar zit. En misschien is dat voor jouw veel maar voor een gemiddeld gezinsverbruik is dat zeer netjes. En dan weet jij nog geeneens hoe een ander verder zijn leven leeft ook al gaat hij op vakantie naar het buitenland. dat is de beschuldigende vinger waar ik mij aan irriteer.
Ja natuurlijk staat gezinsgeluk op nummer 1. :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

maverick76 schreef: vr 31 juli 2020, 11:53
DuReal schreef: vr 31 juli 2020, 11:49

Hier verschuil je je keer op keer achter maar dat is niet waar: de bewoording en toon die je hanteert is denigrerend en belerend. En dat is jammer, want dat inhoudelijke discussie vind ik in ieder geval interessant om te lezen.
Ja misschien heb je wel een punt. Ik denk dat ik het wat te kritisch breng, aan de andere kant het houd wel de discussie scherp.

Ook is het wel een sport om mezelf in het nauw te drijven en daar weer proberen uit te werken zonder teveel kleerscheuren. :-D
Snap ik wel maar mijn inziens sla je er wat in door waardoor je een hoop mensen tegen de haren instrijkt. Dat komt de sfeer natuurlijk niet ten goede waardoor een inhoudelijke discussie lastig wordt.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Je hebt zeker gelijk.

In het begin was dit onderwerp nog wel inhoudelijk interessant maar nu is het gewoon een beetje kibbelen.

Eerlijk gezegd zijn het altijd wel dezelfde die reageren en die verwacht ik ook. En juist dat tegen de haren in strelen van die mensen geeft me een prettig warm gevoel in mijn buik. Beetje te vergelijken met verliefdheid.

Maar als er een ander reageert zoals jij dan ga ik graag in gesprek.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

maar goed, ik moet zo aan het werk dus ik ben voorlopig niet meer in de gelegenheid om te reageren.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

maverick76 schreef: vr 31 juli 2020, 11:50
TenZNL schreef: vr 31 juli 2020, 11:45
Blijkbaar moet je het toch even benoemen, ondanks je dikke huid? Ben je niet blij met de aandacht, dat is toch goed voor de zaak?
Of is het niet de bedoeling dat wij kritisch zijn op jouw zg kritische aanpak van de wereldproblematiek?

Voetbal en politiek mogen op dit forum niet besproken worden omdat het te beladen onderwerpen zijn die de sfeer op het forum niet ten goede komen. Dit soort topics valt imho ook in dat rijtje.


Van voetbal en politiek heb ik geen verstand maar ik hoor wel eens dat voetbal mensen net zoals “honden” mensen zijn, gevaarlijk. Dus ja, daar zou ik ook van wegblijven.
Serieus? Wat een kansloze opmerking zeg
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

maverick76 schreef: vr 31 juli 2020, 12:10 Je hebt zeker gelijk.

In het begin was dit onderwerp nog wel inhoudelijk interessant maar nu is het gewoon een beetje kibbelen.

Eerlijk gezegd zijn het altijd wel dezelfde die reageren en die verwacht ik ook. En juist dat tegen de haren in strelen van die mensen geeft me een prettig warm gevoel in mijn buik. Beetje te vergelijken met verliefdheid.
Bekentenis van een troll, die leggen we even vast :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

ik hou hier wel van, mensen met een mening die de boel een beetje op scherp zetten. Mav76 komt in zijn filmpjes over als iemand met genoeg zelfspot. Ben het op veel punten ook wel eens .... maar dan koop ik plots een ouwe dieselbus en strijk ik Mav76 tegen de haren in :winkie: :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Nou ik weet inmiddels wel de 2 grootste harenstrijkers van het forum op te noemen
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

yo-eddy schreef: vr 31 juli 2020, 12:42 ik hou hier wel van, mensen met een mening die de boel een beetje op scherp zetten. Mav76 komt in zijn filmpjes over als iemand met genoeg zelfspot. Ben het op veel punten ook wel eens .... maar dan koop ik plots een ouwe dieselbus en strijk ik Mav76 tegen de haren in :winkie: :bier:
Ja, dat jij stiekem een beetje verliefd was op maverick76 is wel duidelijk.

En ik blijf het mooi vinden dat maverick76 zijn eigen "regeltjes" ook niet volgt, dus lekker belangrijk.

Ik ga 4 september nog even wat nutteloos benzine verstoken!
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Linc schreef: vr 31 juli 2020, 13:59
yo-eddy schreef: vr 31 juli 2020, 12:42 ik hou hier wel van, mensen met een mening die de boel een beetje op scherp zetten. Mav76 komt in zijn filmpjes over als iemand met genoeg zelfspot. Ben het op veel punten ook wel eens .... maar dan koop ik plots een ouwe dieselbus en strijk ik Mav76 tegen de haren in :winkie: :bier:
Ja, dat jij stiekem een beetje verliefd was op maverick76 is wel duidelijk.

En ik blijf het mooi vinden dat maverick76 zijn eigen "regeltjes" ook niet volgt, dus lekker belangrijk.

Ik ga 4 september nog even wat nutteloos benzine verstoken!
NICE!! Lekker bezig!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

yo-eddy schreef: vr 31 juli 2020, 12:42 ik hou hier wel van, mensen met een mening die de boel een beetje op scherp zetten. Mav76 komt in zijn filmpjes over als iemand met genoeg zelfspot. Ben het op veel punten ook wel eens .... maar dan koop ik plots een ouwe dieselbus en strijk ik Mav76 tegen de haren in :winkie: :bier:
Idd.....Maarrr om Mav76 rustig te houden, komt er een roetfilter onder de "ouwe dieselbus" :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Mad Wally schreef: vr 31 juli 2020, 10:46

Isoleren is even een investering, maar levert uiteindelijk geld op. Zonnepanelen ook mits je dit verstandig doet.
En wat eten betreft, ik ben het helemaal met je eens dat bio eten veel te duur is. Wellicht zouden ze al die zwaar gesubsidieerde niet bio boeren wat meer mogen belasten en de opbrengsten gebruiken om bio eten betaalbaarder te maken. Wel kun je door minder vlees te eten en minder weg te gooien ook veel doen.
Nou even een investering... das wel een beetje de bochten afsnijden zeg maar. Afgelopen voorjaar bezig geweest met een milieuvriendelijk onderzoekje om mijn huis gasloos te maken en dat ook een beetje duurzaam en verantwoord aan te pakken...
Ehm tja, hoe zal ik het zeggen.. voor een beetje goede warmtepomp met vloerverwarming kun je ongeveer 4x een Specialized S-Works Levo SL Founder's editie van kopen. En ja, die investering haal ik er niet zo maar meer uit, met mijn gemiddeld verbruik van minder dan een appartement of 1-persoonshuishouden.

Ik heb een tussenwoning en leef er met zijn tweetjes in...
Vlees eten we praktisch niet meer, het is vegetarisch of vis dus op die manier dragen we ons steentje bij. Meestal maken we ook iets meer eten zodat we het kunnen invriezen voor een volgende keer. "Food preppen" heet dat in het hippe veganistische wereldje...

En net zoals Kermit, hoop ik ook dat de enige vakantie naar het buitenland voor dit jaar wel door kan gaan. Na gespreid 2,5 week "vakantie" in eigen land (en thuis gebleven) door gebracht te hebben, hopen we toch echt wel dat we straks in september twee weken in België kunnen wandelen en fietsen. En daar kijken we echt heel erg naar uit, nadat onze vakantiereis naar Amerika die plaats had moeten vinden in mei geannuleerd werd.
Nu zitten we alleen met de vingers gekruisd te hopen dat België niet in lockdown gaat vanwege het Corona-virus.
Gesloten