Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Met jouw lengte en geringe gewicht is er in ieder geval niets tegen een race/marathonfully. Lux kan, Neuron kan. Wat jij wilt.
Al die gebieden die jij noemt gaan in ieder geval uitstekend met de Lux, ik rijd er zelf mee rond in Zuid L, Voerstreek en de meer uitdagende trails Belgie in. In Zuid L zoek ik die overigens ook op. Doe ik met de 110mm Fox34 versie, voor net wat meer reserves.

Lux zal inderdaad meer lijken op je Exceed, maar dan veel comfortabeler en met meer reserves, door dropper en vork. Qua geometrie zijn de Exceed en Lux juist zo bedacht dat de Canyon wedstrijdrijders die fietsen kunnen wisselen zonder teveel moeten wennen aan en andere zit, geometrie. Dan weet je dus meteen wat voor vlees je ongeveer in de kuip hebt met een Lux, als Exceed rijder. De Neuron is wat zwaarder uitgerust, wat zwaarder qua wielen, vering, omdat 'ie ook voor zwaarder terrein geschikt is, zeker bergaf nog veel potenter. De Lux is de vlottere klimmer en sneller langere afstandsrijder.

Waar je wel even moet letten met je 1,74m: welke maar Exceed heb je nu? S, M?
Bij 1,74m kom je bij de Lux uit op een S, bij de Neuron op een M. Qua reach zit daar bv wat verschil tussen.
Welke Exceed heb je nu, en bevalt die maat, die zit je? Bij de Lux zou je dan van dezelfde maat uit kunnen gaan.
Maar misschien is een bezoekje aan Koblenz niet zo'n slecht idee, om S-jes en M-etjes even onderling te kunnen voelen, vergelijken?

Met de Lux heb je one bike for all, een beetje van en een Exceed en een Neuron, je kunt er alles mee in de gebieden die je noemt.
Maar je kunt het ook zo breed mogelijk trekken. Lekker de Exceed houden voor je direkte omgeving, Neuron ernaast voor de nieuwe routes bij Nijmegen, de Voerstreek, Zuid L., nog verder de grens over.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

N+1 bestaat anno 2020 nog steeds. Of neem de Neuron SLX..

Persoonlijk vond ik mijn xc fully’s in het verleden altijd snel te beperkend. Mijn Nerve voldoet in die zin veel beter.
Fred_Raket
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 7 februari 2017, 17:09

In Belgisch Limburgse Zonhoven kun je testrijden op canyons. Ze hebben lux en neuron en het huurbedrag wordt in korting gebracht als je de fiets koopt bij canyon.
Www.bikeandtrail.be
En een hele dag fietsen in het heuvelachtige Genk.....
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

@Aurelius
Dat bevestigt mijn beeld min of meer dat beide keuzes niet verkeerd zijn. Maar welke het beste voor me is moet ik zelf nog uitvinden.
Mijn Exceed is een M. Ik heb eerst een paar ritten op een S gedaan, maar de M past me beter. Het maatadvies bij Canyon (voor wat het waard is) voor de Lux en Exceed zijn trouwens niet gelijk (ook stack/reach e.d. niet).

@Jurriaan
N+1 is wel een optie (Neuron + Exceed). Als ik voor de Lux zou kiezen dan voegt de Exceed niets meer toe denk ik. En ik zou dan de 7.0 kiezen en die kost eigenlijk meer dan ik eraan kwijt wil zijn (oplossing: verkoop Exceed).
Neuron SLX is ruim boven mijn budget.
Jouw mening over xc fully's herken ik van ervaringen van anderen. Daarom wil ik ook eens trail fully ervaren. Daarnaast zijn er ook signalen van mensen die juist overstappen naar een xc fully en daar juist meer tevreden over zijn. Het is een kwestie van persoonlijke voorkeur en waar/hoe je rijd.

@Fred_Raket
Dank voor de tip. Dat is wellicht ook wel eens de moeite waard om te proberen. Afstand vanuit mij is goed te doen en fietsen in die omgeving lijkt me geen straf.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Leuk om dit topic te lezen, een Canyon is een merk wat zeker mijn interesse heeft, prijs kwaliteit en directe leveringen👍🏻
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Leuk om dit topic te lezen, een Canyon is een merk wat zeker mijn interesse heeft, prijs kwaliteit en directe leveringen👍🏻
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

2021 topic aangemaakt: viewtopic.php?f=16&t=147073
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik veranderde elk jaar de topic titel :tong
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Enig idee wanneer de Lux 7 in xl weer te verkrijgen is of is het afwachten op de 2021 modellen?
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

veentje schreef: ma 27 juli 2020, 15:01 Enig idee wanneer de Lux 7 in xl weer te verkrijgen is of is het afwachten op de 2021 modellen?
Daar ben ik ook al op het wachten. Wanneer komen 2021 model?
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Vanaf deze periode is in het verleden gebleken dat er nauwelijks nog mtb’s beschikbaar zijn. Nieuwe modellen kwamen altijd vanaf oktober.
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

Voor de liefhebbers, de nieuwe Grail komt eind augustus. Kreeg dit als antwoord op die vraag.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

tiny schreef: ma 27 juli 2020, 20:50
veentje schreef: ma 27 juli 2020, 15:01 Enig idee wanneer de Lux 7 in xl weer te verkrijgen is of is het afwachten op de 2021 modellen?
Daar ben ik ook al op het wachten. Wanneer komen 2021 model?
staat er nu 1 op Marktplaats, wel de 6.0....
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Iemand enig idee wanneer de 2021 modellen van de Neuron komen?
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

Nieuw topmodel Exceed en ook de andere modellen uit Exceed line staan online:

https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... e=20200818
Plaats reactie