Bikester.nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
LordoftheSquirrels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 16:32

Ja ik ben het helemaal met je eens dat het probleem bij de betreffende koerier ligt, het is inderdaad aan verkoper om hier actie te ondernemen. Het is ongetwijfeld een drukke tijd op het moment en dan gaat er helaas wel eens iets mis.

Wat ik Bikester wel kwalijk neem is dat weigeren te acteren, alle emails compleet negeren, niet telefonisch bereikbaar zijn en na 3 weken wachten op de uitslag van een onderzoek van DPD mij ook niet tegemoet komen.

Helaas is geen webshop / vervoerder vrij van problemen, zeker niet tijdens drukke tijden, hoe ze ermee omgaan zegt echter alles. Ik heb zelf met DHL ook wel eens dingen gehad maar dat werd uiteindelijk allemaal goed opgelost zonder dat je eindeloos moet smeken. Bij Bikester zal ik nooit meer wat bestellen, hoe mooi de aanbieding ook lijkt te zijn. Geen irritatie en lekker op mijn fiets zitten is meer waard dan wat geld minder betalen!
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

2 bestellingen gedaan afzonderlijk van elkaar, levertijd ongeveer 5 werkdagen.

1 paar schoenen via UPS
1 paar pendalen via DPD

Schoenen zijn te klein en gaan retour.
Nieuw paar schoenen besteld op maandag vandaag de bevestiging gehad dat de schoenen onderweg zijn, dit maal met DPD op zich vreemd maar we wachten af. Ze zullen t druk hebben dat het 2 dagen duurt om een paar schoenen op te sturen maar we gaan t meemaken.

Wel ben ik heel benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de schoenen die retour gaan gecrediteerd gaan worden als ik het hier zo lees ....
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Update de lange levering zit hem in mijn geval bij de DPD, een bedrijf die alle ervaringen en vooroordelen op dit moment weer waar maakt.

Volgens track en trace staan mijn schoenen al 2 dagen in het depot in Etten-Leur....????

Het goede nieuws voor €30,- prijsverschil op een paar schoenen wil ik wel een paar dagen langer wachten. Ik kan nog fietsen met mijn huidige schoenen.......
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Update: En het goede nieuws gaat verder vandaag stond de dpd voor de deur. Al met al dus precies een week levertijd van DE. Ik kan dus dezelfde conclusie trekken als sommige anderen hier.
Prima bedrijf, prima prijzen. Heb je iets snel nodig dan kun je beter in NL bestellen👍🏻
qrealm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 13 mei 2020, 10:26
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base '20 & NS Metropolis 1 '16

Vorige week woensdag een helm besteld, vrijdag verzonden, gisteren (dinsdag) in huis. Nette levertijd, mijn eerste bestelling hier dus tot zover positief. Maakte me enigszins zorgen gezien de posts hier maar gelukkig is alles goed gegaan :-q
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Tot nu toe ook goede ervaringen met Bikester. Afgelopen vrijdag besteld, vandaag (woensdag) bezorgd. Ook service (garantieafhandeling) is prima. :-q
Het enige minpuntje is de bezorgdienst. DPD maakt het nog wel eens bont (pakketje over de schutting gegooid, of in de kliko :o ).
Be Nice, Say Hi!
BraMKJ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 21:31
Mijn mountainbike: Sensa Catena Disc

Op 22 september voor het eerst bij Bikester.nl besteld. Pas de 24e bevestiging en een track en tracenummer gekregen. Op de website staat dat pakketten via UPS of DHL worden verstuurd. Het track en tracenummer is echter van DPD (je voelt hem al aankomen...). Van de 24e tot de 29e heeft het pakket in Ludwigsburg gelegen, waarna het pakket in Oirschot is aangekomen (al iets dichterbij dus). De status is sindsdien “inhoud gecontroleerd op beschadigingen”. Ik vrees inmiddels met grote vrezen dat ik nog wel even mag wachten op mijn five tens... volgende keer geen bikester meer.

Ik snap dat dit probleem bij DPD ligt en niet bij Bikester. Op de website van Bikester staat DPD echter nergens aangegeven als logistieke partij. Als ik dat had geweten, had ik namelijk sowieso niet bij Bikester besteld. Heb al te veel negatieve ervaringen met de ‘dienstverlening’ van DPD.
Vaak bu'j te bange...
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Fietsmaat heeft de 26ste één van de laatste Orbea Oizen gekocht bij Bikester.
Ik had nog een 10% korting mailtje....
Zo'n 260 euro in de knip gehouden en vandaag al samen gebiked :-q
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ook iets via bikster besteld en klein beetje vergelijkend waren onderzoek gedaan. Via Duitse site (bikeinn) was het goedkoper, maar langere levertijd. Stond ongeveer 2 weken aangegeven, dus heb iets meer betaald om het (dacht ik) vanuit NL snel te krijgen. Stond op voorraad namelijk. Had al een donkerbruin vermoeden dat het misschien toch gewoon Duits was, en dat bleek al snel. Uiteindelijk na 8 dagen geleverd. Vond het niet duidelijk beschreven dat het product uit Duitsland moest komen. Zouden ze wel wat netter mogen doen.
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Laatst ook voor het eerst hier iets besteld naar aanleiding van een tip voor een bepaald soort band hier op het forum.
Er gelijk ook maar een set pedalen erbij gekocht. Afgelopen donderdag besteld, en op maandag al geleverd.
En ik wist dat het met DPD zou komen.
Vond het prima gaan.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

markpatat schreef: zo 1 november 2020, 00:45 Via Duitse site (bikeinn) was het goedkoper, maar langere levertijd.
Bikeinn is geen Duitse maar een Spaanse webwinkel.
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

26.10 stuur en stuurlint besteld.
Kreeg hiervoor 2 aparte verzend bevestigingen. Beiden wel op dezelfde datum verzonden.
Stuur werd keurig 28.10 bezorgd.
Stuurlint helaas nog steeds bij DPD op het depot in NL :-?

Ik denk dat ze toch eens na moeten gaan denken over een andere transporteur.

Groet, Jan
IngenT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 5 februari 2021, 23:59

Ik heb vorige week bij Bikester enkele kledingstukken en schoenen besteld om te passen. De levering verliep redelijk vlot, maar kwam tot een raar einde toen DPD voor de deur stond met het 'pakket'.

De beste man moest alle dozen en kledingstukken (gelukkig in plastic verpakt) los uit de bus zien te vissen omdat het pakket verworden was tot een plat stukje gescheurd karton...

Wonder boven wonder bleek alles onbeschadigd en compleet te zijn, waardoor ik de zending geaccepteerd heb. Zelfs het retourlabel werd nog gevonden.

Nu wil ik enkele kledingstukken en schoenen terugsturen, maar ik kom er nu achter dat er blijkbaar ook nog een retourformulier bij had moeten zitten, waarin ik aan moest geven wat ik wel en niet retour stuur. Bij bikester kennen ze het fenomeen online retourneren helaas niet kwam ik nu achter.

De klantenservice heeft een wachttijd van 3 weken en de veelgestelde vragen helpen mij ook niet. En het pakket moet binnen 2 weken retour. Dus probeer ik het hier.

Heeft er iemand van jullie ervaring met het terugsturen van een gedeeltelijke zending zonder retourformulier (of een zelfgemaakt retourformulier?)
Gezien de reviews over bikester ben ik bang dat dit geen soepele afhandeling gaat worden. Het gaat helaas ook niet om een klein bedrag...

Iemand een tip of vergelijkbare ervaring? :)
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Je kan bij bikester inloggen en bij de bestelling een retourlabel downloaden of hier:
https://m.bikester.nl/faq/omruilen-retourneren.html
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Kind kan de was doen, of in dit geval een retourzending maken.

Iets omslachtige werkwijze daar in vergelijking met andere shops maar uiteindelijk komt het ook daar altijd wel goed.
Plaats reactie