Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Lag er fantastisch bij vandaag, en vrij uniek een boommarter gespot. Mooi rondje blijft het
Who needs roads when there's dirt
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

twowheeler schreef: ma 6 juli 2020, 19:22 Lag er fantastisch bij vandaag, en vrij uniek een boommarter gespot. Mooi rondje blijft het
gaaf! heb er de afgelopen 30 jaar slechts twee gezien :o
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

yo-eddy schreef: ma 6 juli 2020, 21:30
twowheeler schreef: ma 6 juli 2020, 19:22 Lag er fantastisch bij vandaag, en vrij uniek een boommarter gespot. Mooi rondje blijft het
gaaf! heb er de afgelopen 30 jaar slechts twee gezien :o
Ja! Erg uniek moment, nog nooit eentje gezien! Dacht eerst dat het een grote eekhoorn was tot ik dichterbij kwam, ben toen gestopt en even gekeken tot hij het bos in ging. Erg gaaf!

Heb staatsbosbeheer ook ingelicht, wellicht is het informatie waar ze wat aan hebben. Denk dat het er ook mee te maken had dat het rustig was en net had geregend.
Who needs roads when there's dirt
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

twowheeler schreef: di 7 juli 2020, 09:29
yo-eddy schreef: ma 6 juli 2020, 21:30

gaaf! heb er de afgelopen 30 jaar slechts twee gezien :o
Ja! Erg uniek moment, nog nooit eentje gezien! Dacht eerst dat het een grote eekhoorn was tot ik dichterbij kwam, ben toen gestopt en even gekeken tot hij het bos in ging. Erg gaaf!

Heb staatsbosbeheer ook ingelicht, wellicht is het informatie waar ze wat aan hebben. Denk dat het er ook mee te maken had dat het rustig was en net had geregend.
Ik weet dat bij PWN verzoek op de borden staat om boom marter te melden, maar denk dat SBB ook erg blij is met je waarneming :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

yo-eddy schreef: di 7 juli 2020, 10:19
twowheeler schreef: di 7 juli 2020, 09:29

Ja! Erg uniek moment, nog nooit eentje gezien! Dacht eerst dat het een grote eekhoorn was tot ik dichterbij kwam, ben toen gestopt en even gekeken tot hij het bos in ging. Erg gaaf!

Heb staatsbosbeheer ook ingelicht, wellicht is het informatie waar ze wat aan hebben. Denk dat het er ook mee te maken had dat het rustig was en net had geregend.
Ik weet dat bij PWN verzoek op de borden staat om boom marter te melden, maar denk dat SBB ook erg blij is met je waarneming :-q
Zal PWN ook eventjes mailen! :-q
Who needs roads when there's dirt
debe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:30
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1, Pilot custom Beach/Gravel/Bikepackracer

twowheeler schreef: di 7 juli 2020, 10:50
yo-eddy schreef: di 7 juli 2020, 10:19

Ik weet dat bij PWN verzoek op de borden staat om boom marter te melden, maar denk dat SBB ook erg blij is met je waarneming :-q
Zal PWN ook eventjes mailen! :-q
Doe ff een cc'tje naar Harry.
Heeft ie ook weer 's wat munitie om (mis) te schieten.
:lol:
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Op gma vorig jaar ook zoiets gezien. Een nerts/marter. Hij rende weg dus kon hem niet onderscheiden. Mooi om te zien!
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Vandaag voor het eerst in dik 3 jaar mijn pr aangescherpt naar een 35-er. Parcours ligt er dus goed bij! 8)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Zondag anderhalf rondje gedaan. Was nog net goed maar werd al weer beetje mul.

Ook de nieuwe drop gedaan. Die chickenoutrun erachter maakt hem eigenlijk lastiger dan een gewone drop vind ik. :winkie:


Die drop, pardon kadeversteviging, bij de trapjes ook nog ff gepakt.

https://www.facebook.com/MTBenvoorMvML/ ... 3136063908
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

MVMVML schreef: ma 13 juli 2020, 10:57
Ook de nieuwe drop gedaan. Die chickenoutrun erachter maakt hem eigenlijk lastiger dan een gewone drop vind ik. :winkie:
Zie nu pas hoe het eruit ziet vanaf de andere kant. Dat oogt toch een stuk minder mooi met hoe het een maand geleden initieel gebouwd was. Jammerdebammer. Je hoopt toch ergens dat het waarschuwingsbord + de squirrel catcher minder ervaren rijders ervan weerhoudt die drop te nemen waardoor de chickenoutrun niet nodig is.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

boldrides schreef: ma 13 juli 2020, 11:06
Zie nu pas hoe het eruit ziet vanaf de andere kant. Dat oogt toch een stuk minder mooi met hoe het een maand geleden initieel gebouwd was. Jammerdebammer. Je hoopt toch ergens dat het waarschuwingsbord + de squirrel catcher minder ervaren rijders ervan weerhoudt die drop te nemen waardoor de chickenoutrun niet nodig is.
100% met je eensch ....

Met "dank" aan de coordinator "MTB"van SBB afkomstig uit Apeldoorn .... die ook in Schoorl even zijn plasje wilde doen..... niet aleen kinderen moeten opgroeien in een "bubblewrap society' ook volwassen mensen moeten overal tegen zichzelf beschermd worden .... ben hier aardig over uit mijn slof geschoten intern. Die "drop" lag er gvd al jaren ......
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

... maar mountainbiken wordt absoluut niet makkelijker gemaakt voor mensen met de techniek van een zak aardappelen. :-{


Uitkomen bocht en dan bunny-hoppen over die balk zodat je hem vol de afloop kunt afdrukken...?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik ben gisteren voor het eerst wezen fietsen op Schoorl. En ik heb echt genoten van de technische stukken. Was er maar meer van dit ,vooral de afdaling na de nok zo gaaf.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

cheeta schreef: ma 13 juli 2020, 15:39 ... maar mountainbiken wordt absoluut niet makkelijker gemaakt voor mensen met de techniek van een zak aardappelen. :-{


Uitkomen bocht en dan bunny-hoppen over die balk zodat je hem vol de afloop kunt afdrukken...?
Dit was het idee ..... https://youtu.be/Iqv4d-WLhy8 ..... uiteraard veel te vooruitstrevend :roll: :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 13 juli 2020, 16:09
cheeta schreef: ma 13 juli 2020, 15:39 ... maar mountainbiken wordt absoluut niet makkelijker gemaakt voor mensen met de techniek van een zak aardappelen. :-{


Uitkomen bocht en dan bunny-hoppen over die balk zodat je hem vol de afloop kunt afdrukken...?
Dit was het idee ..... https://youtu.be/Iqv4d-WLhy8 ..... uiteraard veel te vooruitstrevend :roll: :roll:
Ongelofelijk dat ze zelfs daar nog over vallen. A: Je kan er niet per ongeluk op komen door de balken in het begin. B: Waarschuwingsbord en C: OOK nog eens een chickenrun ernaast.... Wanneer is het ooit genoeg? :o
Plaats reactie