Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Prima keuze voor de paden daar in Limburg.

Zijn er daar eigenlijk geen leuke mtb routes in de buurt met wat slingerwerk?
PaganiProductions

Rayb81 schreef: za 4 juli 2020, 22:03 Prima keuze voor de paden daar in Limburg.

Zijn er daar eigenlijk geen leuke mtb routes in de buurt met wat slingerwerk?
Ja dan moet verder riching Leudal naar Meijel of Horst of richting sittard voor de route van Windraak
Meestal rijd ik de Meinweg of Montfort en echt en Beegderheid en leudal.
Door die Corona bs heb ik niet zo'n in in de trein te zitten met zo'n mondluier.
En gravelbike wil je dan meer gaan inzetten voor langere ritten offroad en duurtraining en intervallen etc zodat ik niet op de openbare weg hoef te rijden tussen het verkeer heb gravel landwegen etc hier in de buurt liggen.
Dat komt mijn wedstrijdenplannen alleen maar ten goede.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dan is de gravelbike idd een prima oplossing voor dit soort ritten.
Of zoals je al hebt een snelle HT met snelle bandjes.

Maar de gravelbike past op lange snelle stuken nog beter in dit plaatje.
PaganiProductions

Rayb81 schreef: zo 5 juli 2020, 01:16 Dan is de gravelbike idd een prima oplossing voor dit soort ritten.
Of zoals je al hebt een snelle HT met snelle bandjes.

Maar de gravelbike past op lange snelle stuken nog beter in dit plaatje.
Er zijn een aantal segmenten die uitstekend zijn voor een gravelbike en eigenlijk te makkelijk zijn voor een mtb.
Mijn Alma wil niet op smalle bandjes hebben aangezien ik graag singletracks rijd etc.
PaganiProductions

Nu ben al weer een tijdje onderweg op mijn tubelless wielset.
En het bevalt mij uitstekend maar nu is het vraag is het slim om voor de wedstrijden in September en en November is het slim om voor de wedstrijden nog bandenwissel te doen naar vers rubber en misschien de huidige set banden te bewaren voor reserve of voor het voor jaar.
Wil het verder gewoon bij mijn huidge Combo houden dat veruit de besten buiten banden wat in jaren heb gereden.
De huige banden set begint al de 3000 km te naderen.
II weet dat 2 25 banden heerlijk rijden maar zijn er hier ook mensen die een 2,10 achterbanden gebruiken inplaats van 2.25
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

2.25 minimaal op die nieuwe velgen (dacht ik) en vers rubber is altijd welkom voor zulke events :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ik zou het alleen doen als ze versleten zijn, als ze nog goed zijn kan je er prima een wedstrijd op rijden. Een wedstrijd is niet heel veel anders dan je trainingen voor die wedstrijden.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

PaganiProductions schreef: zo 5 juli 2020, 21:25 Nu ben al weer een tijdje onderweg op mijn tubelless wielset.
En het bevalt mij uitstekend maar nu is het vraag is het slim om voor de wedstrijden in September en en November is het slim om voor de wedstrijden nog bandenwissel te doen naar vers rubber en misschien de huidige set banden te bewaren voor reserve of voor het voor jaar.
Wil het verder gewoon bij mijn huidge Combo houden dat veruit de besten buiten banden wat in jaren heb gereden.
De huige banden set begint al de 3000 km te naderen.
II weet dat 2 25 banden heerlijk rijden maar zijn er hier ook mensen die een 2,10 achterbanden gebruiken inplaats van 2.25
Voor die 6u van t Zand voldoet alles van 2.1 tot 2.4 met weinig nop. Gewoon zand als ondergrond. Indien mul, lage druk, indien hard en aangereden, wat hoger. Echter bagger heb je daar niet zo snel.

Algemeen: banden zijn pas versleten als het profiel weg is, het canvas door de zijkanten komt of de boel poreus wordt. In geval van Schwalbe rommel het tweede doorgaans eerder dan het eerste 😂
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
PaganiProductions

De BBC staat ook op het programma 105 km versie.
En daar ga ik wil een nieuwe voorband erop liggen.
PaganiProductions

Waarschijn komt er nieuwe Alma
Stel ik zou mijn huidige Alma niet verkopen op den ombouwen naar singlespeed
Zoiets als op de foto wel of niet met vaste voorvork.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Persoonlijk zie ik de lol niet van een single speed.. zeker niet als je wat meer hoogte verschil hebt.
Ik geloof er ook niet in dat het "goede training" is, misschien dat je goed leert anticiperen op het terrein, maar voor een betere conditie zijn er andere methodes.

Maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, dus waarom denk jij dat je lol of baat hebt met een singlespeed?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zie de lol van singlespeed dan wel weer in, maar gezien jouw omgeving zou ik lekker voor zoiets gaan: https://www.alltricks.com/F-41505-velos ... _fade_2020

Afbeelding

Moet je eens opletten hoeveel PRs je gaat verpulveren!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
PaganiProductions

Ik heb mijn Alma weer
verwijderd van Markplaats en Facebook markt nu weet ik ongeveer wat mensen er voor willen geven.
Toch handig om nog een goede reservere mtb te hebben.
Als ik misschien straks die andere Alma koop er zit een 740 mm stuur op kan ik dan een 60mm stem gebruik in plaats van mijn huidige 700mm stuur met 70mm stem.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

oja, bedenk ook dat je voor single speed in een normaal frame iets met je ketting spanning moet doen.

bv
Afbeelding

maar het mooiste is natuurlijk een single speed geschikt frame waarbij je achterwiel kan verplaatsen
Afbeelding

een eccentric bb is ook nog een optie voor in een normaal frame (maar dan moet je ff goed uitzoeken wat er dan in past, qua bb + crank/spindle)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Die huidige Alma heeft toch 2x 11? Prima, veelzijdig bereik ook. Waarom dan perse, voor een smak geld, naar bijna dezelfde Alma met singlespeed?
Als je dan toch zo graag geld over de balk smijt, koop dan die gravelbike. Of FS, nog beter. Ik zie werkelijk waar de logica hier niet meer van in. :~
Gesloten