route op trailforks aanpassen (toevoegen van start)

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Ik wil deze: https://www.trailforks.com/ridelog/plan ... id=9263286 gaan rijden met de edge 530

de route op m'n edge zetten lukt me wel, maar ik zou graag ergens anders (dichter bij huis, halverwege de route) starten en ik snap niet hoe je dat aanpast op trailforks zodat ik die aangepaste route op m'n edge kan uploaden en dat ik niet ergens start en hij me eerst nog helemaal naar de "officiele" start stuurt..

Iemand handig met al die dingen?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7386
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

GPX downloaden, naar hartelust aanpassen met Basecamp van Garmin en vervolgens de bewerkte file wegschrijven naar je Garmin.

En het leuke is dat die methode met iedere source werkt waar je een GPX vandaan kunt trekken, of het Trailforks, Strava, GPSies, etc.. is
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Zelf maak en pas ik mijn routes aan via Komoot. Vind ik persoonlijk wat prettiger werken dan de Garmin app.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Cool, zo meteen ens proberen met Basecamp

Routes bouwen ben ik nog niet helemaal mee vertrokken, ik bekijk komoot zeker eens. Trailforks lijkt me een goed concept maar niet genoeg data voorhanden..

Thanks!!
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

nope, toch mr komoot proberen.. basecamp is er niet voor Linux. Hoewel daar precies nog minder op staat dan op trailforks
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7386
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als je de logica van een GPX (die je gewoon bij Trailforks kunt downloaden) doorgrondt dan kun je het zelfs met iedere editor (als een Notepad bij Windows) aanpassen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

cheeta schreef: vr 3 juli 2020, 17:14 Als je de logica van een GPX (die je gewoon bij Trailforks kunt downloaden) doorgrondt dan kun je het zelfs met iedere editor (als een Notepad bij Windows) aanpassen.
Klinkt cool, mr nee.. dat kan ik nog niet, moeilijk?

Btw ik draai Linux Mint, maar daar zit uiteraard ook een notepad achtige in
Plaats reactie