Freiburg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

Iemand ervaring met de trails direct rondom Freiburg? Ik vertrek morgenavond voor een minitrip van een weekend (zocht een bikespot met serieuze hoogtemeters relatief dichtbij) en heb Trailforks en YouTube al bekeken. Ziet er prima uit, maar ervaring uit eerste hand is natuurlijk altijd welkom!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Nee, maar ben heel benieuwd. Misschien ga ik er ook nog wel heen volgende week. Gecombineerd met Lac Blanc natuurlijk.
Waar woke is, is vuur
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

Makkelijk schreef: do 25 juni 2020, 13:54 Nee, maar ben heel benieuwd. Misschien ga ik er ook nog wel heen volgende week. Gecombineerd met Lac Blanc natuurlijk.
Ben je bekend met bikepark Todtnau? Dat ligt nog iets dichter bij dan Lac Blanc
Silberbeard
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 3 oktober 2016, 18:39
Mijn mountainbike: 2021 Rocky Mountain Instinct Powerplay C70 | 2013 Rocky Mountain Element | 2017 Stanton Sherpa

wtosser schreef: do 25 juni 2020, 13:48 Iemand ervaring met de trails direct rondom Freiburg? Ik vertrek morgenavond voor een minitrip van een weekend (zocht een bikespot met serieuze hoogtemeters relatief dichtbij) en heb Trailforks en YouTube al bekeken. Ziet er prima uit, maar ervaring uit eerste hand is natuurlijk altijd welkom!
Ik ben er in 2017 geweest. De lokale trails; Badish Moon Rising, Canadian Trail en Borderline zijn geweldig. Liftje omhoog is best prijzig, maar er loopt een mooie pittige route met zo'n 1300 hoogtemeters omhoog naar het hoogste punt van Schauinsland. Ik was zo'n 4 uur onderweg :-? .

Todtnau ben ik ook geweest dat jaar. Heb daar een ochtend een cursus gevolgd van 2-Cycle. Was toen mijn eerste keer in een bikepark.

Kijk ook eens op deze site: https://www.mountainbike-freiburg.com/c ... reiburg-ev
Basta Enduro Team 'We are Basta'
Basta Bikestore Huissen


Intense Carbine
Rocky Mountain Element
Stanton Sherpa
Rocky Mountain Instinct Powerplay
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

Silberbeard schreef: do 25 juni 2020, 14:42 Ik ben er in 2017 geweest. De lokale trails; Badish Moon Rising, Canadian Trail en Borderline zijn geweldig. Liftje omhoog is best prijzig, maar er loopt een mooie pittige route met zo'n 1300 hoogtemeters omhoog naar het hoogste punt van Schauinsland. Ik was zo'n 4 uur onderweg :-? .

Todtnau ben ik ook geweest dat jaar. Heb daar een ochtend een cursus gevolgd van 2-Cycle. Was toen mijn eerste keer in een bikepark.

Kijk ook eens op deze site: https://www.mountainbike-freiburg.com/c ... reiburg-ev
Thanks! Ga eens kijken hoe druk het is bij die lift van Schauinsland
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Laat je weten hoe het was? Ik ben ook wel benieuwd. Ik ga waarschijnlijk 9 juli richting Freiburg.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

Michiel schreef: ma 29 juni 2020, 14:25 Laat je weten hoe het was? Ik ben ook wel benieuwd. Ik ga waarschijnlijk 9 juli richting Freiburg.
Einfach geil! Je gaat daar echt gegarandeerd plezier maken op twee wielen. We hebben met de camper overnacht langs de openbare weg, maar op mooi rustig plekje waar wel meer campers stonden en vlakbij Raststatte Waldsee. Heerlijke hamburgers hebben ze daar ook :D

We zijn aan de heuvel aan de noordkant begonnen, daar 3 heel verschillende trails gedaan met kleine sprongen, grote sprongen, steile stukken, losse stenen stukken, worteltapijten, kombochten, wat niet! De Borderline trail deden we als laatste op die heuvel en die heeft echt alles in één trail. Na de lunch zijn we over een lange schotterklim de berg aan de zuidkant op gegaan, 1100HM in één ruk. Kan je ook over de weg doen. Daarna bovenin wat tricky smalle wandelpaden gereden, beetje technisch ardennen achtig zonder al te steil te zijn, toen de bekende Badish Moon en als afsluiter de Canadian trail. Die laatste heeft nog wat meer bikepark allure dan Borderline (en is daardoor iets minder natuurlijk) maar holy cow wat een feest. Trailforks heeft perfect info over dit gebied. Check voor de route mijn Strava link hieronder, we hebben ons zo extreem vermaakt dat we bergaf niet één foto genomen hebben, te druk met genieten en knallen.

https://www.strava.com/activities/3679605391
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Top! Heb er nu al zin in, ik ga die Strava even van je downloaden. Op Trailforks staat ook een route met oa de Canadian, die heeft een iets andere klim dan hoe je jullie hem gedaan hebben. Deze bedoel ik: https://www.trailforks.com/route/freibu ... psies-com/
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

Ja onze rit was vrij hardcore hoor in combinatie HM en technische downhill, als je daar langer bent kun je ook een dag op de noordelijke heuvel doen en dan een dag de berg in het zuiden bijvoorbeeld. Bij de noordelijke heuvel start de trail pal naast een jeugdherberg (DJH Youth Hostel). Genoeg voorbeeldroutes in Trailforks beschikbaar met meer en minder HM. En de uphills zijn prima te doen over niet-grove schotterpaden, wel serieus steil af en toe (20+ %).
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

20 Euro voor een one-way ticket incl fiets. Ai caramba, dat moet wel heul mooi zijn.
https://www.schauinslandbahn.de/en/hoch ... en/tarife/
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

Ja die lift is bijzonder duur. Je kan ook alleen de Canadian Uphill trail pakken (ipv doorrijden tot begin Badish moon rising), dat is iets minder dan 500HM en eindig je direct bovenaan de afdaling.
Gebruikersavatar
Flowstateofmind
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 september 2022, 08:39
Mijn mountainbike: Scout 275 & Mega 290
Contacteer:

Freiburg is geboekt! Weet iemand wat steile trails te vinden daar? De bekende trails leken mij niet echt steil...

Ik wilde trailforks heatmaps gebruiken maar die werkt helaas niet op dit moment. Zegt dat ik moet inloggen terwijl ik al ben ingelogd.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Als de bekende trails je niets lijken snap ik niet dat je geboekt hebt…
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

In mijn beleving werkt het ook andersom.
Je weet waar je wilt rijden en boekt daar iets
Eerst iets boeken en dan kijken wat er te beleven valt, dat is imho de omgekeerde wereld.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Er zijn 17 deelstaten in Duitsland, slechts een daarvan heeft de twee meter regel (je mag alleen fietsen op paden die minimaal 2 meter breed zijn) vastgesteld en nu heb je net in die deelstaat geboekt . Gelukkig is er nog wel wat te vinden.

https://www.outdooractive.com/mobile/de ... d/1470827/
Met ook de lokale trail https://www.outdooractive.com/mobile/de ... l/3098337/

Als je een uurtje rijdt, kan je ook een downhill met 1000 meter drop pakken https://www.outdooractive.com/mobile/en ... 801879253/
Plaats reactie