Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Vanochtend op de rode route geweest. De route ligt er mooi bij na alle regen die we gehad hebben. Wel zijn de remkuilen voor de wat scherpere bochten erg vervelend, Maarja het hoeft ook geen gladgestreken parcours te zijn :-D
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Deempje98 schreef: do 18 juni 2020, 17:13 Vanochtend op de rode route geweest. De route ligt er mooi bij na alle regen die we gehad hebben. Wel zijn de remkuilen voor de wat scherpere bochten erg vervelend, Maarja het hoeft ook geen gladgestreken parcours te zijn :-D
Idd de rode route was lekker 'grippy' vandaag. Super plakzand :-q Alleen vandaag achtergekomen dat ik vanaf Afrikamuseum en de camping 3 km van de 'nieuwe' rode route misliep naar rechts, omdat ik vanwege gewoonte de 'oude' rode route naar links pakte :o Dus vandaag pas na 3 weken de volledige rode route gefietst :oops: Btw de misgelopen 3 km wel weer supermooie natuur. :-q
Thank God i bailed before i hit that tree
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Ik ben er nog steeds niet geweest.. Maar oud rood licht er nog. Das mooi, en houden zo! Prima afwisseling in routes wat er nu ligt! :-q :bier:
Ik woon zelf niet dichtbij een route dus moet altijd met de auto. toen ik 12 jaar geleden begon met biken pikte ik altijd de route uit met de uitdagingn die een route bood. Wat mij betreft is die hype van singletrack 8banen geen vooruitgang. Dorst was destijds de enige denk ik. Ldd iets minder en langer. Voor wat meer klimmen werd het amerongen,zeddam of nijmegen. En xc op en af rammelen b'hoek of z'meer. Kortom voor elke rit wat wils. En ook verschil in trainingen op die manier denk ik. Dus please, laat oud rood blijven wat mij betreft :-q
En ook niet teveel racebaan.. Beetje hobbelen is goed voor de skills en de fully moet ook wat te doen hebben anders word ie lui
life starts @ 150bpm...
Revox
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 23 augustus 2019, 10:59

g60 schreef: do 18 juni 2020, 18:46 Ik ben er nog steeds niet geweest.. Maar oud rood licht er nog. Das mooi, en houden zo! Prima afwisseling in routes wat er nu ligt! :-q :bier:
Ik woon zelf niet dichtbij een route dus moet altijd met de auto. toen ik 12 jaar geleden begon met biken pikte ik altijd de route uit met de uitdagingn die een route bood. Wat mij betreft is die hype van singletrack 8banen geen vooruitgang. Dorst was destijds de enige denk ik. Ldd iets minder en langer. Voor wat meer klimmen werd het amerongen,zeddam of nijmegen. En xc op en af rammelen b'hoek of z'meer. Kortom voor elke rit wat wils. En ook verschil in trainingen op die manier denk ik. Dus please, laat oud rood blijven wat mij betreft :-q
En ook niet teveel racebaan.. Beetje hobbelen is goed voor de skills en de fully moet ook wat te doen hebben anders word ie lui
Je hebt meer aan een fully op de nieuwe route dan op de oude :wink:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Waar verhaal.

En het nieuwe stukje dat ik mee gepakt heb maandag was best geinig. Eerder vandaag lazen wij dat zolang men er met NM niet uit is de rest op hun grond zo blijft. Gelukkig zijn ze net zo eigenwijs als ze groot zijn. Dus dat komt voorlopig goed. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

g60 schreef: do 18 juni 2020, 18:46 Wat mij betreft is die hype van singletrack 8banen geen vooruitgang.
Het grappige is dat ik al 2 jaar naast Jasper Fietsen werk, fietsverhuur met o.a. ook mountainbikes. En dat al 2 jaar lang first-timers terug komen met best een grote smile. Maar het enthousiasme waarmee ze sinds een maand of 4 terug komen, dus sinds de nieuwe route er ligt, is werkelijk enorm. De meesten spreken zich nu uit dat ze zelf een fiets gaan kopen, waar het voorheen eerder bleef bij 'ik kom nog wel een keertje terug om een fiets te huren'.

Dus van een hype kun je niet spreken, het nieuwe spul is gewoon leuker!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Bob Cross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 22 december 2019, 16:26

Hallo meneer in het groene shirt! Dankjewel voor je vrijwillige bijdrage aan de officiële single tracks bij de Wolfsberg. Nadat je met je vrouw wegvluchtte in je zilvergrijze Peugeot 308 cc met kenteken 06-**-** heb ik de takken en stronken toch maar even opzij gelegd. Omdat ik je niet persoonlijk kan bedanken heb ik je signalement en je kenteken bij de politie gemeld met de vraag of zij je namens alle mtb-ers willen bedanken voor je inspanningen!
Been there, crashed that
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Bob Cross schreef: do 18 juni 2020, 21:54 Hallo meneer in het groene shirt! Dankjewel voor je vrijwillige bijdrage aan de officiële single tracks bij de Wolfsberg. Nadat je met je vrouw wegvluchtte in je zilvergrijze Peugeot 308 cc met kenteken 06-**-** heb ik de takken en stronken toch maar even opzij gelegd. Omdat ik je niet persoonlijk kan bedanken heb ik je signalement en je kenteken bij de politie gemeld met de vraag of zij je namens alle mtb-ers willen bedanken voor je inspanningen!
Goed gedaan :D Wat voor kleinzielige psychopaat ben je met de takken en stronken. Vaak zijn het gelukkig kleine en hebben zij geen flauw benul van de type mtb banden tussen 2.3 en 2.5 inch. Maar toch! Een keer in Leersum bij die geul na de flinke klim bij de parkeerplaats bij Leersum een halve boomstam van een jonge boom opzijgeschoven. Zieke mensen die niet realiseren dat andere mensen (op een MTB) zich aan kunnen verongelukken.
Thank God i bailed before i hit that tree
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Bob Cross schreef: do 18 juni 2020, 21:54 Hallo meneer in het groene shirt! Dankjewel voor je vrijwillige bijdrage aan de officiële single tracks bij de Wolfsberg. Nadat je met je vrouw wegvluchtte in je zilvergrijze Peugeot 308 cc met kenteken 06-**-** heb ik de takken en stronken toch maar even opzij gelegd. Omdat ik je niet persoonlijk kan bedanken heb ik je signalement en je kenteken bij de politie gemeld met de vraag of zij je namens alle mtb-ers willen bedanken voor je inspanningen!
Kansloos...bah : :evil: Wat heb je daar nu aan....stumperd.
HONDA CRF 450R RULES!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Misschien mag je voor de volledigheid nog een signalement geven? Dan weten andere bikers waar ze op kunnen letten mochten ze terugkomen :((

Topactie verder :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Viel me vorige keer ook op, hier en daar takken en boomstammen op het parcours. Dit gebeurt hier in Noord holland ook wel, maar als ik de racer zit in omgeving nijmegen heb ik vaak het gevoel dat de wielrennerij (en mtb) daar meer "leeft". Verbaasde me nogal dat de groepen ook daar zo botsen.

Ik sluit me trouwens aan bij Tijgerhaai omtrent afwisseling. We komen zo te zien uit hetzelfde gebied, en de afwisseling is perfect. Ik rij beide nieuwe routes (welke echt spectaculair zijn) en vervolgens sluiten we af met de oude rode route. Heerlijke afwisseling met mooie vergezichten en af en toe wat dalen en klimmen. Ik geniet bij elk bezoek, en de routes staan dan ook hoog op m'n lijstje :-q
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vroeger begon ik halverwege groen. (Tivoli) Mooi een stukje warm rijden. (Al had je wel meteen die smerige klim bij het Africa museum voor je bakkes) Dan lekker spelen op rood. En vervolgens weer uitrijden op groen. Nu moet ik nog even de ideale volgende vinden. :D

Afwisselen van routes kan ik sowieso aanbevelen. Waar ik met enige regelmaat wel te vinden ben is uiteraard Schoorl, eerste stuk en originele lus Texel, Dijkgatbos (achtertuin), Trio Leersum Hoge Ginkel Amerongen, Hellendoorn & Holten, Ede & Oosterbeek, Appelscha, en dus Nijmegen. Bonus tip Vijlen en Gulpen, maar daar kom ik dan alleen als ik een weekend Limboland doe.,
◼︎ Go round the outside.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Vorige week vrijdag geweest. Gestart bij de Diepen in Milsbeek. Effe lekker warmrijden/inkomen met wat bredere paden voordat je de bekende flowy singeltracks pakt. Is wel zo lekker..
En doordat ik via de werkgever al vaker daar rond gereden hebt achterlangs de erebegraafplaats Groesbeek nog een extra lus gedaan van ca 7km. Niet spectaculair maar wel mooie vergezichten van de omgeving. Zit ook nog een mooie (gevaarlijke) rockgarden achtige pad in die langzaam omlaag gaat.
En natuurlijk weer eindigen in bij De diepen in Milsbeek. Goed voor ca 60km en 900 hoogtemeters :-q
Route: https://www.strava.com/activities/3602893672
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Dat pad met piun omlaag is het romeinse pad. Goed vooruit kijken en sturen. Vorige week was er een mooie 'lijn' in gereden waardoor ie wat sneller kon.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Lars TB schreef: do 18 juni 2020, 20:31
g60 schreef: do 18 juni 2020, 18:46 Wat mij betreft is die hype van singletrack 8banen geen vooruitgang.
Het grappige is dat ik al 2 jaar naast Jasper Fietsen werk, fietsverhuur met o.a. ook mountainbikes. En dat al 2 jaar lang first-timers terug komen met best een grote smile. Maar het enthousiasme waarmee ze sinds een maand of 4 terug komen, dus sinds de nieuwe route er ligt, is werkelijk enorm. De meesten spreken zich nu uit dat ze zelf een fiets gaan kopen, waar het voorheen eerder bleef bij 'ik kom nog wel een keertje terug om een fiets te huren'.

Dus van een hype kun je niet spreken, het nieuwe spul is gewoon leuker!
Ja, dat is super natuurlijk. Maar zoals ik aangaf, vind ik een stukje afwisseling leuk. Als alles hetzelfde word, word alles zo hetzelfde. Elke dag pindakaas word je ook zat. Ik ben jaren terug op de nieuwe amerongen leersum geweest. Ik was na 1 ronde van 35km gewoon klaar met die achtbaan. Terwijl ik dorst toch wel draaien en keren gewend ben. Ben er sindsdien ook niet meer geweest..
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie