Mountainbike.be stilaan dood

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Zelf denk ik ook dat social media daar een groot deel voor verantwoordelijk is. Ik ben zelf ook jaren niet meer op de fora geweest en heb het daar regelmatig over gehad met mijn mtb maten (mede fora-leden) die hetzelfde hadden. Ben gewoon vaker op FB of Instagram aan het surfen. Nu ik al twee maanden thuis moet werken van de baas ben ik weer Mountainbike.nl bezoeken, wat ik overigens met plezier doe :-q
Het belgische forum deed ik jaren geleden ook regelmatig bezoeken maar dat is bij mij ook doodgebloed. Vind social media en Mountainbike.nl
momenteel meer dan genoeg :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nadeel van een praatgroepje op Faceboek vind ik dan wel weer de chaos. Niks overzichtelijk terug te vinden, elke scheet die dwars zit wordt gepost, en draadjes verzanden ook snel in een grote puinzooi omdat je of geen notificatie krijgt onduidelijke reden, of je eerst weer het hele draadje door moet spitten voor je kan lezen wat iemand op jou reactie zij. Leuk voor je vriendengroepje, maar niet met tig honderd tegelijk. Vroeger was alles beter, drie dagen terug was het bijvoorbeeld nog weekend. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Het aantal Belgische mountainbikers op deze site groeit inderdaad. Was mij nog niet opgevallen.
Mede door Corona werkt de server iets harder:

1 Jan 2020-16 Jun 2020 / Compare to: 1 Jan 2019-16 Jun 2019.
Users Netherlands: +59.11% (535,592 / 336,622)
Users Belgium +132.75% (142,219 / 61,103)

Daarmee is 20.05% van het bezoek momenteel Belgisch en 75.73% Nederlands. Dan volgt nog wat uit onder meer Duitsland, met name bij de Nederlandse grens. Overigens was voor Corona (jan/feb) de stijging uit België al 44.88% op deze site.

Maar mediagebruik verandert nu eenmaal. Ik koop ook geen gedrukte krant meer zoals mijn pa doet. In het dagelijks leven werk ik als online marketeer en doe ik tevens keurig mijn senior examens bij Google en Facebook. Het is goed om deze media te integreren en van te profiteren, i.p.v. ze als concurrent te zien. Dat gezegd, moet je ook niet al je energie en tijd daarop in zetten, wat veel gebeurd.

Voor deze site, met name het forum, is het een beetje een kip en een ei verhaal. Bij bezoekers heb je content, met content bezoek. Dit is ook de reden waarom we achter de schermen veel tijd steken in de site zichtbaar houden. Afgelopen 12 maanden werd mountainbike.nl bijvoorbeeld 3.15M in Google België getoond en 311K bezoek (kliks). Nederland was dat 13.7M en 1.46M bezoek (kliks). Net als een fles Coca-Cola overleven we alleen door (nieuwe) bezoekers te blijven bereiken. 

Zolang er nog animo is voor het delen van passie en kennis op dit forum, doen wij onze best het optimaal in de lucht te houden. En hoewel het maar getallen zijn, met elkaar wisten we afgelopen 12 maanden 2,932,939 sessies te maken, en 13,356,530  page views. Bij deze ook even een dank aan de moderators en andere vrijwilligers voor de server en software beheer. Er komt ook best wat bij kijken. :-q

Bezoek Mountainbike.nl / Mountainbike.be
https://www.similarweb.com/website/moun ... ainbike.be  
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rogier schreef: wo 17 juni 2020, 12:42 Voor deze site, met name het forum, is het een beetje een kip en een ei verhaal. Bij bezoekers heb je content, met content bezoek.
Ik doe mijn best, ik doe mijn best... :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Maar ik moet mijn Vlaams weer gaan oppoetsen begrijp ik 8)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Tijgerhaai schreef: wo 17 juni 2020, 11:25 Nadeel van een praatgroepje op Faceboek vind ik dan wel weer de chaos. Niks overzichtelijk terug te vinden, elke scheet die dwars zit wordt gepost, en draadjes verzanden ook snel in een grote puinzooi omdat je of geen notificatie krijgt onduidelijke reden, of je eerst weer het hele draadje door moet spitten voor je kan lezen wat iemand op jou reactie zij. Leuk voor je vriendengroepje, maar niet met tig honderd tegelijk. Vroeger was alles beter, drie dagen terug was het bijvoorbeeld nog weekend. :D
helemaal mee eens. Je kan niks terugvinden op social media als je een probleem hebt of vraagstuk. Je ziet mensen dan wel een account aanmaken en hun vraag hier stellen om vervolgens nooit meer terug te komen. Er is zoveel informatie en kennis te vinden op fora, daar zal social media nooit tegenop kunnen. Enkel beseft men dat niet totdat het nodig is.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

nou dat facebook vind ik ruk , op mtb praat plaatst iedereen zijn strava rondje of word 1000x dezelfde vraag gesteld.
dan is dit forum toch echt wel beter en vriendelijker, wil ik het niet weten dan open ik het niet.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Hoeveel Nederbelgen zitten er tussen deze Belgen? :wink:
Misschien dat mensen ook een beetje "internet moe" worden? Ik merk zelf ook dat ik steeds minder vaak Facebook, LinkedIn, mountainbike.* open, voorheen een bijna dagelijks ritueel.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Het nederlandse talige deel gewoon bij nederland voegen en het franstalige bij frankrijk.
Tot een regering komen ze ook al niet dus heel veel discussie kan dat niet worden.

Lijkt mij een prima oplossing. Zuid Limburg verkopen we aan Duitsland en klaar :-q
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Cube-Elite schreef: do 18 juni 2020, 13:22 Het nederlandse talige deel gewoon bij nederland voegen en het franstalige bij frankrijk.
Tot een regering komen ze ook al niet dus heel veel discussie kan dat niet worden.

Lijkt mij een prima oplossing. Zuid Limburg verkopen we aan Duitsland en klaar :-q
Wij kopen toch al alles op bol.com, coolblue, het fietsgerief op mantel en futurumshop.
En jullie hebben ineens deftig nationaal bier erbij :bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rasmazzer schreef: do 18 juni 2020, 15:40
Cube-Elite schreef: do 18 juni 2020, 13:22 Het nederlandse talige deel gewoon bij nederland voegen en het franstalige bij frankrijk.
Tot een regering komen ze ook al niet dus heel veel discussie kan dat niet worden.

Lijkt mij een prima oplossing. Zuid Limburg verkopen we aan Duitsland en klaar :-q
Wij kopen toch al alles op bol.com, coolblue, het fietsgerief op mantel en futurumshop.
En jullie hebben ineens deftig nationaal bier erbij :bier:
Ah, ja, bier drinken. Het wordt tijd dat onze Zuiderburen een beetje up to date komen: ze zouden er inderdaad goed aan doe zich bij ons aan te sluiten :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Cube-Elite schreef: do 18 juni 2020, 13:22Het nederlandse talige deel gewoon bij nederland voegen en het franstalige bij frankrijk.
Heb je de kans om wat interessant MTB gebied toe te voegen, pak je veruit het saaiste stuk... :-{
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Een smaldeel van de Vlamingen heeft een broertje dood aan de Hollanders én een veel van de mooie stukken in Wallonië zijn al opgekocht door Nederlanders in de vorm van huisjes. Dus het is praktischer als de Walen een beetje opschuiven en wij de rest strook van Zuid Limburg tot Noord Luxemburg ook kopen.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

cheeta schreef: za 20 juni 2020, 21:31
Cube-Elite schreef: do 18 juni 2020, 13:22Het nederlandse talige deel gewoon bij nederland voegen en het franstalige bij frankrijk.
Heb je de kans om wat interessant MTB gebied toe te voegen, pak je veruit het saaiste stuk... :-{
Da's ook weer zo......
Misschien toch die Ardennen er maar bij.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

hwpaints schreef: wo 17 juni 2020, 18:52 nou dat facebook vind ik ruk , op mtb praat plaatst iedereen zijn strava rondje
Dat is ook de functie van FB, je p*k op poetsen.

Maar goed aan pageviews alhier dus geen gebrek :bier:
Plaats reactie