Nieuw materiaal: Orbea Oiz M10

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Idske schreef: wo 20 mei 2020, 19:31 mag ik vragen wat jouw afmetingen zijn? |Ik zit zelf ook op randje L maar de XL lijkt me weer veel te groot als ik naar mijn huidige anthem large kijk. Dan komen de maten van de oizL redelijk overeen.

Ik ben zelf 187cm met 92cm binnebeen. Zadel staan op 80.5

Alvast bedankt!
Beetje late reactie :wink:
Maar ik ben 1.92 lang en heb dus ook een L. Advies is meestal; zit je op de grens, kies dan de kleinere maat. Uiteraard is dat een advies. Het moet ook lekker zitten/rijden.
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Dat is goed om te horen! en wat is je zadelhoogte?
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Ik ben 179cm, binnenbeenlengte 87cm en langer armen dan gemiddeld (een apenfiguur jaja...).

Bij mij konden ze de Medium zelfs bij de testrit niet zetten op de lengte die ik had op mijn vorige fiets. Ok, ander zadelpen lost dit wel op, maar was na dat testritje wel duidelijk dat ik een large nodig had.

Ondertussen klein 1000km gereden met de large (TR-uitvoering). Perfecte maat. Zoals ik hier al gelezen heb, Orbea valt wel een beetje kleiner uit dan andere merken.
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Idske schreef: di 9 juni 2020, 14:57 Dat is goed om te horen! en wat is je zadelhoogte?
Vanaf waar gemeten? Hart trapas tot bovenkant zadel?
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Ja dat is idd de lengte hoe dat gemeten wordt.

Tnxs alvast
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Idske schreef: do 11 juni 2020, 12:57 Ja dat is idd de lengte hoe dat gemeten wordt.

Tnxs alvast
Mijn zadel staat op 80,5 centimeter (hart trapas tot bovenkant zadel in een lijn gemeten evenwijdig aan de zadelpen).
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Dank nog voor de reactie!

Dit is precies mijn hoogte. Ik heb wat langere benen voor mijn lengte. 187cm en ik meen 93cm bb lengte.

Dat maakt dat de oiz weer een optie is :)
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Hele mooie bike! Ik hou wel van wat rustige en toch stoere kleurencombinaties. Echt vet!!
Voor de aankoop van mijn Scott stond de Orbea Oiz ook op mijn lijstje. Kon hem toen bij een lbs in Schaik kopen. Maar deze nieuwe versie is gewoon nog mooier! Veel plezier ermee :-q
Plaats reactie