thijsgillijns schreef: ↑vr 20 maart 2020, 23:15
De Ray is toch echt een band die ontwikkeld is om op een bestuurde as te werken. Dat zie je ook wel aan de band.
Volgens mijn denkt Schwalbe daar anders over. Bij het testen van de proto's meldden ze:
"Karl is testing a new front / rear tyre combination from Schwalbe. A Racing Ralph in the front and Racing Ray for the back. The Racing Ray is a prototype tyre using the Addix Speed compound where the Racing Ralph uses the tackier Speedgrip compound".
Ciao,
Jan
ik denk dat dat een foutje is.. incomplete info tijdens de test fase..
Racing Ray aan de voorzijde: agressief profiel en goede stuureigenschappen
ls een echte voorband zorgt de Racing Ray voor nauwkeurig sturen, betrouwbaar bochtenwerk en grip dat tot ver in het grensbereik voor vertrouwen zorgt.
Racing Ralph aan de achterzijde: snel en veelzijdig
De nieuwe Racing Ralph is krachtiger dan zijn voorganger en rolt toch lichter. De massieve centerblocks en de stevige noppen op de schouder en in het overgangsgebied, bieden veel gripkanten voor tractie en aandrijving. Dit zorgt, samen met het open profiel, voor betere grip op boomwortels en schuine kanten, maar ook voor een goede zelfreiniging.
Ja, Racing Ray vooraan. Speedgrip vooraan voor grip, Addix Speed voor achteraan als aandrijving.
Ik ben voorlopig voorzichtig enthousiast. Het is er het weer voor om met deze combo rond te rijden. Regenen doet het toch niet meer
Ik heb de ray voor en ralph achter op me trail bike en rijd er ook stukje enduro mee in duitsland vind het erg fijne bandjes soms in duitsland iets minder grip maar over het al gemeen doen ze het uitstekend
Avandea schreef: ↑di 26 mei 2020, 22:10
Ik heb de ray voor en ralph achter op me trail bike en rijd er ook stukje enduro mee in duitsland vind het erg fijne bandjes soms in duitsland iets minder grip maar over het al gemeen doen ze het uitstekend
Gedurfd! Ik zou me daar in Duitsland niet aan wagen
Vorig editie van de RDHF was er met ons een 1st timer bij op Thunder Burts Alles perfect uitgereden. Maar het had dan ook nog nooit zo droog gelegen. De andere edities waar het geregend of net geregend heeft zou wel wat anders geweest zijn op die banden, zeker met het gehalte aan boomwortels.
Rasmazzer schreef: ↑wo 27 mei 2020, 08:49
Vorig editie van de RDHF was er met ons een 1st timer bij op Thunder Burts Alles perfect uitgereden. Maar het had dan ook nog nooit zo droog gelegen. De andere edities waar het geregend of net geregend heeft zou wel wat anders geweest zijn op die banden, zeker met het gehalte aan boomwortels.
Dapper hoor. Ik zou minimaal nobby nic voorop leggen. Heb liever wat te veel dan te weinig grip
Stunning schreef: ↑zo 3 mei 2020, 09:56
Zijn er al Ray in 2.35 ervaringen te melden ?
Ik heb nu de Racing Ray 2.35 en de oude Racing Ralph 2.35 achter (versie voordat ray uitkwam). Er zit wel 3mm verschil tussen de breedte op dezelfde velg. Dat vind ik jammer.
Racing Ray 2.35 ETRTO 60-622 (29 x 2.35 Inch) meet 57mm op 25mm velg Old Racing Ralph 2.35 ETRTO 60-622 (29 x 2.35 Inch) meet 60mm op 25mm velg
Verder bevalt de band wel erg goed, wanneer je de juiste druk vind heb je veel grip. Merk dat ik boven de 1.5bar minder grip heb als onder de 1.5bar.
Stunning schreef: ↑zo 3 mei 2020, 09:56
Zijn er al Ray in 2.35 ervaringen te melden ?
Ik heb nu de Racing Ray 2.35 en de oude Racing Ralph 2.35 achter (versie voordat ray uitkwam). Er zit wel 3mm verschil tussen de breedte op dezelfde velg. Dat vind ik jammer.
Racing Ray 2.35 ETRTO 60-622 (29 x 2.35 Inch) meet 57mm op 25mm velg Old Racing Ralph 2.35 ETRTO 60-622 (29 x 2.35 Inch) meet 60mm op 25mm velg
Verder bevalt de band wel erg goed, wanneer je de juiste druk vind heb je veel grip. Merk dat ik boven de 1.5bar minder grip heb als onder de 1.5bar.
De 'oude' band kan in de loop der tijd wat opgerekt zijn
Gisteren dan toch tegen de grond met de Racing Ray Haarspeldbocht bocht in los zand en gewicht zat niet goed verdeeld.
2 keer onderweg ook eens wat de controle kwijt geraakt an het voorwiel, zonder gevolgen. Voor de rest bolt die band (of bandencombo ray/ralph) wel leuk. Kan ik aan wennen! De Maxxis Forekaster geeft me als voorband toch wel meer grip, maar de rolweerstand is dan ook wel voelbaar hoger. Weinig rolweerstand of veel grip, kiezen is verliezen.
Mijn ervaring is dat je best lang grip houdt met deze banden combi, vervolgens voel je dat hij grip begint te verliezen en als je dan verder gaat (waar ik als normale sterveling eigenlijk nooit bewust kom) ben je een keer de grip kwijt.
Heb ze uiteindelijk vervangen voor iets anders omdat ik een band met een skinwall wilde, en ik vind de kleur van de skinwall editie van deze band niet mooi
Rasmazzer schreef: ↑vr 29 mei 2020, 09:17
Gisteren dan toch tegen de grond met de Racing Ray Haarspeldbocht bocht in los zand en gewicht zat niet goed verdeeld.
2 keer onderweg ook eens wat de controle kwijt geraakt an het voorwiel, zonder gevolgen. Voor de rest bolt die band (of bandencombo ray/ralph) wel leuk. Kan ik aan wennen! De Maxxis Forekaster geeft me als voorband toch wel meer grip, maar de rolweerstand is dan ook wel voelbaar hoger. Weinig rolweerstand of veel grip, kiezen is verliezen.
Vervangen voor nobby Nic en gewoon harder trappen. Is niets mee aan de hand, ook niet in los zand
Dit weekend trek ik naar de Ardennen, kanten Bouillon.
Heb Racing Ray 2.35 vooraan steken en Ralph 2.2 achteraan momenteel. Voorlopig zal het er nog wel droog bij liggen in de Ardennen?
Alternatief is Forkaster 2.35 voor en Ardent Race 2.2 achter, maar dan moet ik de banden terug Tubeless maken.
Heb er nu toch al paar technische rondjes opzitten in droog weer en die combo Ray/Ralph staat mij wel aan. Enkel beetje modder en grip is een stuk minder.