Schwalbe Racing Ray

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Jan the Man schreef: di 26 mei 2020, 09:30
thijsgillijns schreef: vr 20 maart 2020, 23:15 De Ray is toch echt een band die ontwikkeld is om op een bestuurde as te werken. Dat zie je ook wel aan de band.
Volgens mijn denkt Schwalbe daar anders over. Bij het testen van de proto's meldden ze:
"Karl is testing a new front / rear tyre combination from Schwalbe. A Racing Ralph in the front and Racing Ray for the back. The Racing Ray is a prototype tyre using the Addix Speed compound where the Racing Ralph uses the tackier Speedgrip compound".

Ciao,
Jan
ik denk dat dat een foutje is.. incomplete info tijdens de test fase..

later bij het nieuwsbericht:
https://www.schwalbe.com/nl/pressereade ... -broertjes
Racing Ray aan de voorzijde: agressief profiel en goede stuureigenschappen
ls een echte voorband zorgt de Racing Ray voor nauwkeurig sturen, betrouwbaar bochtenwerk en grip dat tot ver in het grensbereik voor vertrouwen zorgt.
Racing Ralph aan de achterzijde: snel en veelzijdig
De nieuwe Racing Ralph is krachtiger dan zijn voorganger en rolt toch lichter. De massieve centerblocks en de stevige noppen op de schouder en in het overgangsgebied, bieden veel gripkanten voor tractie en aandrijving. Dit zorgt, samen met het open profiel, voor betere grip op boomwortels en schuine kanten, maar ook voor een goede zelfreiniging.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Ja, Racing Ray vooraan. Speedgrip vooraan voor grip, Addix Speed voor achteraan als aandrijving.
Ik ben voorlopig voorzichtig enthousiast. Het is er het weer voor om met deze combo rond te rijden. Regenen doet het toch niet meer :lol:
Avandea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 maart 2020, 09:50

Ik heb de ray voor en ralph achter op me trail bike en rijd er ook stukje enduro mee in duitsland vind het erg fijne bandjes soms in duitsland iets minder grip maar over het al gemeen doen ze het uitstekend
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Avandea schreef: di 26 mei 2020, 22:10 Ik heb de ray voor en ralph achter op me trail bike en rijd er ook stukje enduro mee in duitsland vind het erg fijne bandjes soms in duitsland iets minder grip maar over het al gemeen doen ze het uitstekend
Gedurfd! Ik zou me daar in Duitsland niet aan wagen :D
Omdraaien kan altijd nog!
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Vorig editie van de RDHF was er met ons een 1st timer bij op Thunder Burts :lol: Alles perfect uitgereden. Maar het had dan ook nog nooit zo droog gelegen. De andere edities waar het geregend of net geregend heeft zou wel wat anders geweest zijn op die banden, zeker met het gehalte aan boomwortels.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Rasmazzer schreef: wo 27 mei 2020, 08:49 Vorig editie van de RDHF was er met ons een 1st timer bij op Thunder Burts :lol: Alles perfect uitgereden. Maar het had dan ook nog nooit zo droog gelegen. De andere edities waar het geregend of net geregend heeft zou wel wat anders geweest zijn op die banden, zeker met het gehalte aan boomwortels.
Dapper hoor. Ik zou minimaal nobby nic voorop leggen. Heb liever wat te veel dan te weinig grip
Omdraaien kan altijd nog!
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

JMA1992 schreef: wo 27 mei 2020, 09:18 Dapper hoor. Ik zou minimaal nobby nic voorop leggen. Heb liever wat te veel dan te weinig grip
Eerder onwetend dan dapper denk ik in dit geval :wink:

Zou nu ook niet de Racing Ray vooraan laten zitten voor RDHF. Gewoon terug naar de goede vertrouwde Forekaster dan.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120


Eerder onwetend dan dapper denk ik in dit geval :wink:
Dat ligt vaak dicht bij elkaar :D
Omdraaien kan altijd nog!
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Stunning schreef: zo 3 mei 2020, 09:56 Zijn er al Ray in 2.35 ervaringen te melden ?
Ik heb nu de Racing Ray 2.35 en de oude Racing Ralph 2.35 achter (versie voordat ray uitkwam). Er zit wel 3mm verschil tussen de breedte op dezelfde velg. Dat vind ik jammer.

Racing Ray 2.35 ETRTO 60-622 (29 x 2.35 Inch) meet 57mm op 25mm velg
Old Racing Ralph 2.35 ETRTO 60-622 (29 x 2.35 Inch) meet 60mm op 25mm velg

Verder bevalt de band wel erg goed, wanneer je de juiste druk vind heb je veel grip. Merk dat ik boven de 1.5bar minder grip heb als onder de 1.5bar.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Forau schreef: wo 27 mei 2020, 11:25
Stunning schreef: zo 3 mei 2020, 09:56 Zijn er al Ray in 2.35 ervaringen te melden ?
Ik heb nu de Racing Ray 2.35 en de oude Racing Ralph 2.35 achter (versie voordat ray uitkwam). Er zit wel 3mm verschil tussen de breedte op dezelfde velg. Dat vind ik jammer.

Racing Ray 2.35 ETRTO 60-622 (29 x 2.35 Inch) meet 57mm op 25mm velg
Old Racing Ralph 2.35 ETRTO 60-622 (29 x 2.35 Inch) meet 60mm op 25mm velg

Verder bevalt de band wel erg goed, wanneer je de juiste druk vind heb je veel grip. Merk dat ik boven de 1.5bar minder grip heb als onder de 1.5bar.
De 'oude' band kan in de loop der tijd wat opgerekt zijn :-q
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

JMA1992 schreef: wo 27 mei 2020, 10:50

Eerder onwetend dan dapper denk ik in dit geval :wink:
Dat ligt vaak dicht bij elkaar :D
Onwetend
Dapper
Teveel testosteron
Te weinig hersencellen
En zo is het kringetje weer rond, net als een band. :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Gisteren dan toch tegen de grond met de Racing Ray :-D Haarspeldbocht bocht in los zand en gewicht zat niet goed verdeeld.
2 keer onderweg ook eens wat de controle kwijt geraakt an het voorwiel, zonder gevolgen. Voor de rest bolt die band (of bandencombo ray/ralph) wel leuk. Kan ik aan wennen! De Maxxis Forekaster geeft me als voorband toch wel meer grip, maar de rolweerstand is dan ook wel voelbaar hoger. Weinig rolweerstand of veel grip, kiezen is verliezen.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Mijn ervaring is dat je best lang grip houdt met deze banden combi, vervolgens voel je dat hij grip begint te verliezen en als je dan verder gaat (waar ik als normale sterveling eigenlijk nooit bewust kom) ben je een keer de grip kwijt.

Heb ze uiteindelijk vervangen voor iets anders omdat ik een band met een skinwall wilde, en ik vind de kleur van de skinwall editie van deze band niet mooi :P
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Rasmazzer schreef: vr 29 mei 2020, 09:17 Gisteren dan toch tegen de grond met de Racing Ray :-D Haarspeldbocht bocht in los zand en gewicht zat niet goed verdeeld.
2 keer onderweg ook eens wat de controle kwijt geraakt an het voorwiel, zonder gevolgen. Voor de rest bolt die band (of bandencombo ray/ralph) wel leuk. Kan ik aan wennen! De Maxxis Forekaster geeft me als voorband toch wel meer grip, maar de rolweerstand is dan ook wel voelbaar hoger. Weinig rolweerstand of veel grip, kiezen is verliezen.
Vervangen voor nobby Nic en gewoon harder trappen. Is niets mee aan de hand, ook niet in los zand :-q
Omdraaien kan altijd nog!
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Dit weekend trek ik naar de Ardennen, kanten Bouillon.

Heb Racing Ray 2.35 vooraan steken en Ralph 2.2 achteraan momenteel. Voorlopig zal het er nog wel droog bij liggen in de Ardennen?
Alternatief is Forkaster 2.35 voor en Ardent Race 2.2 achter, maar dan moet ik de banden terug Tubeless maken.

Heb er nu toch al paar technische rondjes opzitten in droog weer en die combo Ray/Ralph staat mij wel aan. Enkel beetje modder en grip is een stuk minder.
Plaats reactie