Dirty Kanzelled 30 mei 2020

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Voor het volledige verhaal verwijs ik je even naar website van Laurens ten Dam:
https://www.liveslowridefast.com/dirtykanzelled

Het verhaal is dus dat de Dirty Kanza gecancelled is.
LtD daagt iedereen uit om op 30 mei, stipt om 6uur 's ochtends een mooie gravelroute te gaan rijden van 100/200 miles (160/320 km).

Zijn er hier lui die hier aan mee gaan doen?

De bedoeling is schijnbaar dat je hem direct vanuit huis rijdt en niet eerst naar een bestemming gaat rijden met de auto, trein of whatever.

Ik woon zelf in Noord Holland en hier zijn wel gravel routes maar ook veel asfalt.
Een rit richting de Veluwe oid zit er dus niet in.
Ik kies zelf voor de halve variant, want 320km is mij wat te gortig.

Ben benieuwd naar plannen van andere mensen, leuk om te lezen :-D
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Dat is best een leuk initiatief! Ik ga even broeden op een mooie route, en even nadenken of ik echt 100 m wil gaan rijden, 200 is echt van een andere orde..
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Moet vanuit Veenendaal te doen zijn via gravel. Eerst even naar het Goois Natuurreservaat over de fietspaadjes op de Heuvelrug, dan terug en bovenlangs ergens door de Gelderse Vallei en via de Veluwe weer terug. 300km is haalbaar. Wat voor weer wordt het? :P
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Het kan toch bijna niet anders dat het droog weer wordt :D

Vanuit de UHR zit je wel goed idd.
Ik kies zelf voor de halve afstand.
Het zwaarste zal het vroege opstaan worden met een avonddienst op de avond er voor :P
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik ga komende week een 160km rondje in elkaar puzzelen. Of ik hem dan ook rijd zien we wel, maar dan heb ik iig mee gedaan aan de DK voorpret :wink:
Gebruikersavatar
Nico78
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 7 mei 2020, 21:04
Mijn mountainbike: Canyon Grail SLX 8.0 DI2 - Scott Spark RC

Wie zou die routes gemaakt hebben? De route in België van 322km dacht ik te rijden omdat deze langs mijn woonplaats passeert , spijtig genoeg moet ik die dag werken. Gisteren wou ik een klein deel (125km) ervan verkennen, maar dat viel toch zwaar tegen. Na een klein uur van de route afgeweken en onze eigen weg gegaan. Zeer veel asfalt terwijl er zoveel off road beschikbaar was. Misschien moet ik het nog eens een kans geven... Het is toch ook kort door de bocht om de route af te breken als je maar 1h van de +- 13h durende tocht gedaan hebt.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Je ziet dat sowieso dat er behoorlijk verschillende ideeën zijn over wat een gravelroute is. Voor sommigen is 30% gravel/onverhard genoeg en soms wordt je over complete MTB-routes geleid. Wat ik daarnaast merk is dat het best lastig is om verder van huis een route te bedenken. Ik kan hier in de buurt een hele leuke route van zo'n 100-120km bedenken, maar als je niet eindeloos wilt slingeren of iets nieuws wilt ontdekken ben je afhankelijk van routes van anderen of planners als Komoot. Of je dan de leukste stroken rijdt is maar de vraag. Als ik naar de routes van LTD kijk dan zie ik in ieder geval dat hij heel veel moois in de buurt overslaat...
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

klaast schreef: ma 25 mei 2020, 09:29 Je ziet dat sowieso dat er behoorlijk verschillende ideeën zijn over wat een gravelroute is. Voor sommigen is 30% gravel/onverhard genoeg en soms wordt je over complete MTB-routes geleid. Wat ik daarnaast merk is dat het best lastig is om verder van huis een route te bedenken. Ik kan hier in de buurt een hele leuke route van zo'n 100-120km bedenken, maar als je niet eindeloos wilt slingeren of iets nieuws wilt ontdekken ben je afhankelijk van routes van anderen of planners als Komoot. Of je dan de leukste stroken rijdt is maar de vraag. Als ik naar de routes van LTD kijk dan zie ik in ieder geval dat hij heel veel moois in de buurt overslaat...
Viel mij ook al op ja.
Voor die onbekende delen misschien wat combi's maken met de routes van GravelridesCC
Die hebben wel echt moeite gedaan voor een zo hoog mogelijk onverhard gehalte.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Mooi initiatief !
Zoiezo is LtD leuk bezig.
Jammer genoeg zit het werk mij in de weg.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Jefro98 schreef: ma 25 mei 2020, 10:09 Viel mij ook al op ja.
Voor die onbekende delen misschien wat combi's maken met de routes van GravelridesCC
Die hebben wel echt moeite gedaan voor een zo hoog mogelijk onverhard gehalte.
Ik heb al lekker geknutseld :lol: Ik zit op 140km tussen Doorwerth en Otterlo, alleen de exacte start en landing nog vastleggen (afhankelijk van wie er mee gaan). Dus als je nog zin hebt :wink:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik maak al jaren gravelachtige routes en als je iets leuks wilt maken dan zit er maar éen ding op: op verkenning gaan. Uitproberen, falen, fout rijden, opnieuw beginnen, bewaren wat goed was, nieuwe er aan plakken. Verder veel kaartlezen, een goede routeplanner gebruiken, checken met Streetview.
Hoe verder je naar het oostelijk deel van Nederland opschuift, hoe makkelijker het wordt.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Klopt Bert, maar verder van huis is verkennen wat lastiger en input van locals m.i. onmisbaar. Als je b.v. kijkt naar de route van de DK verzameling die ik checkte dan neemt die b.v. een onverhard recht pad langs het spoor tussen Oosterbeek en Arnhem en slaat hij de landgoederen bij Arnhem nagenoeg over. Dus op zich goed vanuit gravelstandpunt (want onverhard), maar niet het leukst. Ik neem aan dat jij dat soort dingen ook ziet in de routes die in jouw achteruin lopen. In het kort: als je ergens onbekend bent weet je alleen wat je wel rijdt. Wat je mist weet je niet.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

klaast schreef: ma 25 mei 2020, 10:49Wat je mist weet je niet.
Geldt dat niet voor gans het leven? :P Ik kon duizend levens leiden, maar ik koos er éen. Ik kon uit duizend vrouwen kiezen, maar koos er voor éen,...
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

klaast schreef: ma 25 mei 2020, 10:27

Ik heb al lekker geknutseld :lol: Ik zit op 140km tussen Doorwerth en Otterlo, alleen de exacte start en landing nog vastleggen (afhankelijk van wie er mee gaan). Dus als je nog zin hebt :wink:
Op zich een mooie uitdaging maar ik kan nooit op zaterdagen.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

bert l. schreef: ma 25 mei 2020, 12:07
klaast schreef: ma 25 mei 2020, 10:49Wat je mist weet je niet.
Geldt dat niet voor gans het leven? :P Ik kon duizend levens leiden, maar ik koos er éen. Ik kon uit duizend vrouwen kiezen, maar koos er voor éen,...
Als je geen alternatieven kent is er geen sprake van kiezen hè :wink:
Jefro98 schreef: ma 25 mei 2020, 12:10 Op zich een mooie uitdaging maar ik kan nooit op zaterdagen.
I know. Maar was leuk geweest!
Plaats reactie