Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Als winstgevendheid een probleem is, begrijp ik niet zo goed waarom ze voor deze strategie kiezen. Kan me niet voorstellen dat er nu ineens heel veel niet betalende gebruikers switchen naar een betaalde versie van minimaal €5 per maand. Heb ooit voor Komoot €29 euro moeten betalen. Vond dat toen veel geld, maar heb daar al jaren veel plezier van. Wat dat betreft - en dat geldt iig voor mijzelf - betaal ik liever een eenmalig bedrag, dan maandelijks of jaarlijks een bedrag. Zelfde geldt voor apps als flitsmeister.

Zie mezelf dus niet snel switchen naar de betaalde versie. Vond het leuk om onderlinge verschillen op segmenten te kunnen bekijken, maar niet voor een maandelijks abonnement.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Het was inderdaad leuk om de klassementen te kunnen zien, maar ik moet zeggen dat de frustratie de afgelopen maanden behoorlijk is toegenomen aangezien ik heel wat QOM's ben kwijtgeraakt door e-mtb-ers. Ondanks het signaleren van hun activiteiten gaan die gewoon lekker door, dus ik ga niet 5 euro per maand neerleggen voor een klassement wat in mijn ogen helemaal niets meer waard is.
Het is mooi geweest.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

julie schreef: za 23 mei 2020, 09:35 Het was inderdaad leuk om de klassementen te kunnen zien, maar ik moet zeggen dat de frustratie de afgelopen maanden behoorlijk is toegenomen aangezien ik heel wat QOM's ben kwijtgeraakt door e-mtb-ers. Ondanks het signaleren van hun activiteiten gaan die gewoon lekker door, dus ik ga niet 5 euro per maand neerleggen voor een klassement wat in mijn ogen helemaal niets meer waard is.
Het is mooi geweest.
Ik heb ook al een paar keer een mail gestuurd naar Strava waaronder over een segment dat na jaren ineens was gemeld als gevaarlijk. Dit was binnen 2 of 3 dagen weer een normaal segment.
Ze doen dus af en toe wel iets met een melding.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

julie schreef: za 23 mei 2020, 09:35Het was inderdaad leuk om de klassementen te kunnen zien, maar ik moet zeggen dat de frustratie de afgelopen maanden behoorlijk is toegenomen aangezien ik heel wat QOM's ben kwijtgeraakt door e-mtb-ers.
Tja, heel erg dat allemaal. Al je plezier dat je had in het fietsen helemaal naar de kl*te geholpen door een lijstje op internet..........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Fred (mtb-sport) schreef: do 21 mei 2020, 20:25
bert l. schreef: do 21 mei 2020, 20:19 Prima afweging. Ik betaal een tientje per jaar aan Veloviewer en haal daar alles uit wat voor mij belangrijk is. Wat bij Strava achter de betaalmuur zit, is voor mij niet belangrijk. Ook nu niet, maar wellicht in de toekomst wel.
Heb inderdaad Veloviewer ook als betaalde klant, biedt zo enorm veel dat die 10 euro een koopje is. Geweldige tool is dat.
Extra’s in Strava (nu achter de betaalmuur) die mis ik niet.
Voordeel van de gekrompen klassementen tot de top 10 is dat ik me nog minder druk hoef te maken. Nooit gedacht dat fietsen daardoor extra impuls kreeg...........
Dit gaat veranderen omdat Strava de API gaat beperken.

Overal abonnementen en microtransacties. Het is niet zoveel, maar alles samen tikt wel aan. Dat is ook het verdienmodel. Dus voor jezelf een overzicht hier van maken.

Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Aangezien ik de laatste maanden vooral veel Zwift, zie ik dat Strava een hele mooie aanvulling is. Ik gebruikte een Strava summit voor performance. Weet iemand wat daarmee gebeurt? Ik heb geen behoefte aan de full package en m'n vermoeden is dat ze niet alle packages met een enkele of 2 summits omzetten naar de gratis versie.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Opperhoofd schreef: za 23 mei 2020, 14:03 Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Aangezien ik de laatste maanden vooral veel Zwift, zie ik dat Strava een hele mooie aanvulling is. Ik gebruikte een Strava summit voor performance. Weet iemand wat daarmee gebeurt? Ik heb geen behoefte aan de full package en m'n vermoeden is dat ze niet alle packages met een enkele of 2 summits omzetten naar de gratis versie.
Geen idee, dat vraag ik me dus ook af met m`n beperkte summit-versie. Voorlopig staat er in m`n account nog steeds €46,98 af te schrijven in augustus maar zoals ik het begrijp vervalt Summit en heb je enkel keuze uit de volle mep of gratis. Of dat alleen geldt voor nieuwe abbo`s of dat wij er ook aan moeten geloven, geen idee. Ik ga het iig niet accepteren als ze de boel ongevraagd met €15,- verhogen.
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

TenZNL schreef: za 23 mei 2020, 14:09Geen idee, dat vraag ik me dus ook af met m`n beperkte summit-versie. Voorlopig staat er in m`n account nog steeds €46,98 af te schrijven in augustus maar zoals ik het begrijp vervalt Summit en heb je enkel keuze uit de volle mep of gratis. Of dat alleen geldt voor nieuwe abbo`s of dat wij er ook aan moeten geloven, geen idee. Ik ga het iig niet accepteren als ze de boel ongevraagd met €15,- verhogen.
Ik ook niet. En kan Strava natuurlijk nooit doen, zomaar ineens de subscription veranderen naar een duurdere variant.

Mijn vermoeden is dat je voorlopig voor weinig de volledige versie kan gebruiken. Wanneer uiteindelijk meer inzicht is in het resultaat van deze wijziging bij Strava zal er wel een voorstel komen om over te gaan. Geeft deze wijziging een financiele boost dan wordt het "over of weg", anders wordt het met een introductiekorting oid.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Opperhoofd schreef: za 23 mei 2020, 15:08 Ik ook niet. En kan Strava natuurlijk nooit doen, zomaar ineens de subscription veranderen naar een duurdere variant.
Mijn rechtsbijstand verzekering probeerde dat anders wel, ik kijk nergens meer van op...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

TenZNL schreef: za 23 mei 2020, 15:22
Opperhoofd schreef: za 23 mei 2020, 15:08 Ik ook niet. En kan Strava natuurlijk nooit doen, zomaar ineens de subscription veranderen naar een duurdere variant.
Mijn rechtsbijstand verzekering probeerde dat anders wel, ik kijk nergens meer van op...
Zo'n onaangekondigde verhoging kan je natuurlijk aanvechten via je rechtsbijstand verzekering.
of wacht ff :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ThaSingleTrackMastah schreef: za 23 mei 2020, 15:25
TenZNL schreef: za 23 mei 2020, 15:22
Mijn rechtsbijstand verzekering probeerde dat anders wel, ik kijk nergens meer van op...
Zo'n onaangekondigde verhoging kan je natuurlijk aanvechten via je rechtsbijstand verzekering.
of wacht ff :-{
Jij snapt `m...stelletje pannekoeken :evil:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

TenZNL schreef: za 23 mei 2020, 15:26
ThaSingleTrackMastah schreef: za 23 mei 2020, 15:25
Zo'n onaangekondigde verhoging kan je natuurlijk aanvechten via je rechtsbijstand verzekering.
of wacht ff :-{
Jij snapt `m...stelletje pannekoeken :evil:
Aanvechten: Nee, valt niks aan te vechten.
Maar je mag wel opzeggen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Fred (mtb-sport) schreef: za 23 mei 2020, 13:36
julie schreef: za 23 mei 2020, 09:35Het was inderdaad leuk om de klassementen te kunnen zien, maar ik moet zeggen dat de frustratie de afgelopen maanden behoorlijk is toegenomen aangezien ik heel wat QOM's ben kwijtgeraakt door e-mtb-ers.
Tja, heel erg dat allemaal. Al je plezier dat je had in het fietsen helemaal naar de kl*te geholpen door een lijstje op internet..........
Je moet verder lezen hè, het gaat erom of ik zin heb om 5 euro te gaan betalen om die klassementen te bewaren, mijn fiets plezier hangt geheel niet af van die klassementen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De klassementen gaan niet verloren. Je moet alleen betalen om ze te mogen zien. :-)
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

IK vind de stap te groot. 60 € per jaar voor klassementen en nog wat zaken vind ik teveel.

Routes niet nodig, en die training rambam eigenlijk ook niet. De added value van Strava waren die segmenten en klassementen, en een heel klein beetje het delen van je rides en kudo's enz. Wat er overblijft is een stuk minder interessant.

Als er nou een tussenvorm was van zeg 20 €/jaar had ik het wel gedaan. Nu niet. Zeker als ik de hele tijd van die promo abonnements zooi te zien krijg dan is het GOODBYE Strava...

Doet me denken aan een hele goede Android mail app, ging van free ineens naar 60 €/jaar (toevallig). Ja doei dus, pak ik GMail wel staat er toch al op.

Ik begrijp niet goed waarom abonnementen niet verschillende prijzen kunnen hebben, zoals je ook bij je Internetprovider kan kiezen op snelheid en content.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
demonic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 25 september 2019, 18:21
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 World Cup

ik pak enkel de gratis proefabonnementen mee die ze af en toe aanbieden. Dat geeft me strava premium voor 2-4 maanden per jaar in totaal. gratis premium pakken met credit card en direct weer annuleren en hopla weer 1-2 mnd gratis.
Plaats reactie