Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Nog even een update tav onderstaande.
Gisteren de rocket ron 2.25 voor ook vervangen voor Speed 2.4
Qua grip kan ik bevestigen, zeker in de zomer, dat dit voldoende grip biedt.

Ik heb een keer op mulzand gehad dat beide banden begonnen te glijden, maar ik heb dezelfde ervaring als lars. Een seconde later pakken ze de grip weer op. Het is even wennen en eerst denk je wat gebeurd er.
Bij schwalbes had je dat moment niet en was de limiet de limiet en boem.

Rolweerstand lijkt mij erg laag op offroad. Op de weg vind ik hem nog steeds wel wat zwaar lopen.
Ik had nog wel vrij hoge druk erin (1,8bar), maar dat gaan we de volgende ritjes stapsgewijs verlagen
nickster schreef: di 19 mei 2020, 14:30 Gisterenavond 2x Speed in 2.4 binnen gekregen. Voor gebruik in een xc hardtail. :D
Snelle levering en leuk verpakt. Binnen een dag of drie. Dus dat gaat allemaal keurig. :-q
Hierbij even een korte eerste review.

Ik reed met achter Thunder Burt 2.25, Voor Rocket Ron 2.25.
In eerste instantie vandaag alleen de achterband vervangen want die was af.
Op basis van de adviezen op het forum dus voor 2x speed gegaan.

Band was in een keer tubeless, zelfs zonder latex bleef hij gewoon op druk staan. Dus dat is wel ideaal.
Velg gemonteerd op Dt Swiss XR1501 setje met interne breedte van 22.5, lijkt wel goed te vallen:
Afbeelding

Qua breedte / clearance viel het reuze mee. Ik maakte me vooraf een beetje zorgen of hij in mijn frame ging passen (Canyon carbon cf sl 29er).
Afbeelding
De band valt ook niet erg breed uit. Minder dan wat er in de specs staat. Op deze velg ongeveer 56/57 schat ik in. Tov een schwalbe die wel breder valt in 2.25 scheelt het ook weinig.
Afbeelding

Ik kan alleen de achterband nog beoordelen. Eerst bewust alleen met deze band gereden. Mijn ervaringen zijn dus tov een thunderburt in 2.25 dus. Ik heb de band nu nog met hoge druk gereden (1.9 bar) ivm de eerste keer tubeless op deze band. Zal in vervolg toch wat richting de 1.5 moeten. Getest op kort mtb parcourtje in de buurt. Dit is een combinatie van hardpack en mulzand op dit moment. Verder geen spannende dingen. Wel veel korte bochtjes en wat snellere draaiers. Grip is dus wel goed te testen.

Voordelen:
- Meer comfort
- Veel meer grip in mul zand
- Snelle band op offroad (voor mijn gevoel is nog de eerste keer)
- Idd weinig vervorming, harde zijkant.

Nadelen:
- Voor mijn gevoel hogere rolweerstand op verharde paden/asfalt
- Gewicht is merkbaar hoger, maakt toch wel wat uit qua karakter van de fiets en acceleratie.

Hier nog wat actie fotos :D

Afbeelding
Afbeelding
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Wat ik zo lees is de volgorde:
SPEED-RACE-CROSS-TRAIL-ENDURO

Klopt toch?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

daniel1975 schreef: vr 22 mei 2020, 09:25 Bij Schwalbe zie je trouwens dat ze met de Racing Ray een echte voorband hebben gemaakt en de Racing Ralph nu meer als achterband in de markt wordt gezet nu.
Wolfpack doet dat niet; heeft dat principe van Schwalbe nog voor/nadelen of is het vooral een stukje marketing?
Je zou kunnen zeggen dat een voorband andere eigenschappen moet hebben dan een achterband, maar in de praktijk komt dat er zelden uit. Marketing dus.

Je kunt dus ook 'gewoon' banden met meer grip aan de voorkant monteren als 'voorband'.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

hitchhikerzguide schreef: vr 22 mei 2020, 09:40 Dus als ik in Wolfpack wil blijven en 2.6 wordt het Trail voor en Cross achter (meer grip georiënteerd) of Cross voor en achter (ook nog grip maar iets minder rolweerstand).

Trail (2.6) en Race (2.4) of Cross (2.6) en Race (2.4) is ook mogelijk als het niet per se 2.6 allround moet zijn?

Hoe verhoudt zich de Race tot de Speed? Is de Speed een xc raceband of is de Race een XC raceband?

Ik heb een beetje moeite om de combinaties te maken en de banden Cross, Race en Speed te identificeren omdat er niet altijd dezelfde stukjes info tussen staan.
Wolfpack heeft alleen de Enduro nog maar in 2.6, de rest gaat nog even duren.


Kijk naar de grootte van de noppen als je wilt inschatten hoe het met de grip zit.

Speed is XC
Race is XC/trail
Cross is trail met nog een vleugje XC
Trail is - euh - trail :winkie: (of als achterband nog wel wat ruiger)
Enduro is enduro en trail voor het ruige werk
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Lars TB schreef: vr 22 mei 2020, 10:55
hitchhikerzguide schreef: vr 22 mei 2020, 09:40 Dus als ik in Wolfpack wil blijven en 2.6 wordt het Trail voor en Cross achter (meer grip georiënteerd) of Cross voor en achter (ook nog grip maar iets minder rolweerstand).

Trail (2.6) en Race (2.4) of Cross (2.6) en Race (2.4) is ook mogelijk als het niet per se 2.6 allround moet zijn?

Hoe verhoudt zich de Race tot de Speed? Is de Speed een xc raceband of is de Race een XC raceband?

Ik heb een beetje moeite om de combinaties te maken en de banden Cross, Race en Speed te identificeren omdat er niet altijd dezelfde stukjes info tussen staan.
Wolfpack heeft alleen de Enduro nog maar in 2.6, de rest gaat nog even duren.


Kijk naar de grootte van de noppen als je wilt inschatten hoe het met de grip zit.

Speed is XC
Race is XC/trail
Cross is trail met nog een vleugje XC
Trail is - euh - trail :winkie: (of als achterband nog wel wat ruiger)
Enduro is enduro en trail voor het ruige werk
Volgens de website zijn Trail en Cross in 27.5 2.6 te bestellen.

Denk dat ik het best bij 2.6 houd ivm hardtail en wat meer comfort. 2.4 race achter zou dan inboeten worden op comfort denk ik, is misschien ook wat vreemd om 2.4 XC banden op een LTHT te leggen? Dus 2.6 cross voor en 2.4 race achter is misschien niet de beste keuze? Of gaat dit net wel als je wat lekkerder wilt rollen?

Mijn DHF en Agressor zijn op vele vlakken overkill in de warmere maanden en maar kan ik nog wel in de winter gebruiken.

Als 2.6 cross en 2.4 race niet "gaat",dan zit de keuze denk ik tussen 2.6 Trail voor en 2.6 Cross achter of 2.6 Cross voor en achter.

DHF en Agressor zouden overeenkomen met Enduro voor en Trail achter denk ik.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Het verschil met die DHF/Agressor combi gaat al enorm zijn dus ik denk dat je je iets te druk maakt om te kleine details als je spreekt over een 2.4 of een 2.6 achter. :wink:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

hitchhikerzguide schreef: vr 22 mei 2020, 11:31 Denk dat ik het best bij 2.6 houd ivm hardtail en wat meer comfort. 2.4 race achter zou dan inboeten worden op comfort denk ik, is misschien ook wat vreemd om 2.4 XC banden op een LTHT te leggen? Dus 2.6 cross voor en 2.4 race achter is misschien niet de beste keuze? Of gaat dit net wel als je wat lekkerder wilt rollen?

Als 2.6 cross en 2.4 race niet "gaat",dan zit de keuze denk ik tussen 2.6 Trail voor en 2.6 Cross achter of 2.6 Cross voor en achter.
Dat gaat prima. Je past de banden aan op de omstandigheden. Als jij wilt strandracen op je DH-bike, dan doe je er ook verstandig aan 2.35 slicks te monteren.

Dus die Race/Cross combo is een heel goede.

Ik betwijfel echter of ze op korte termijn geleverd gaan worden in 2.6... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

hitchhikerzguide schreef: vr 22 mei 2020, 11:31 DHF en Agressor zouden overeenkomen met Enduro voor en Trail achter denk ik.
Ja, behalve dat de Wolfpacks voelbaar lichter lopen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hier 2.4 Speed voor en achter op een LTHT. Niks mis mee hoor!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ook hier maar 2x de speed 29x2.4 besteld. Uurtje later al het tracking nummer ontvangen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Jezus nog meer keuze dus, nu weet ik het helemaal niet meer. :lol: en ik ben ook niet de persoon die voor elke rit z'n banden wisselt en een stock heeft liggen van 20 banden.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

hitchhikerzguide schreef: vr 22 mei 2020, 14:29 Jezus nog meer keuze dus, nu weet ik het helemaal niet meer. :lol: en ik ben ook niet de persoon die voor elke rit z'n banden wisselt en een stock heeft liggen van 20 banden.
Easy:
Lars TB schreef: vr 22 mei 2020, 10:55
Speed is XC
Race is XC/trail
Cross is trail met nog een vleugje XC
Trail is - euh - trail :winkie: (of als achterband nog wel wat ruiger)
Enduro is enduro en trail voor het ruige werk
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

hitchhikerzguide schreef: vr 22 mei 2020, 14:29 Jezus nog meer keuze dus, nu weet ik het helemaal niet meer. :lol: en ik ben ook niet de persoon die voor elke rit z'n banden wisselt en een stock heeft liggen van 20 banden.
Gewoon Race/Cross in 2.4, kun je alle kanten op!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Joppnl
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 18 september 2006, 08:04

Vandaag even bij Elan Nijmegen langs geweest voor een setje Wolfpack's.

Na wat 'corona-perikelen' (niet door de winkel maar buitenom omlopen naar de werkplaats) overlegd wat voor mij de beste banden zouden zijn en het werd een setje cross (voor) en race (achter) in de hier eerder geadviseerde 2.25 breedte (nogmaals bedankt).

Super goede service van Elan medewerkers: goed advies over de diverse combi's en ook om wel of niet TL te gaan met deze banden.

Daarnaast: mijn race-achterwiel had een kleine slag, dat werd ter plekke opgelost (voor zover mogelijk, wiel is nagenoeg op z'n einde) en tegelijk maar een nieuwe band voor de racert meegenomen...ook Wolfpack dan uiteraard :-D

Verder: op dit moment zijn de banden via hun website nog niet te bestellen maar er wordt aan gewerkt om dit zsm mogelijk te maken.
Mijn fiets is zo snel dat ik alleen nog maar hoef te trappen....
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Lars TB schreef: vr 22 mei 2020, 15:00
hitchhikerzguide schreef: vr 22 mei 2020, 14:29 Jezus nog meer keuze dus, nu weet ik het helemaal niet meer. :lol: en ik ben ook niet de persoon die voor elke rit z'n banden wisselt en een stock heeft liggen van 20 banden.
Gewoon Race/Cross in 2.4, kun je alle kanten op!
+1

IMHO:
Niet elk advies dat je hier leest is voor jou van toepassing.
Als jij een sneller alternatief wilt voor je Maxxis enduro set, specifiek voor de NL toepassing van je fiets, is het advies van iemand die op een 100mm HT de lange rechte gravel paden afjaagt niet van toepassing.
Dus laat die Speed maar gewoon in de winkel liggen....
Plaats reactie