Er is toch ook 2.6 versie of is die er niet van alle versies. Zou zo een 2.6 combi wel eens willen uitproberen ooit.hitchhikerzguide schreef: ↑do 21 mei 2020, 19:43Ik woon in België (zuid Limburg op 30 min van Ardennenen, rijd redelijk vaak in de Ardennen). Wordt de demping niet minder als ik geen 2.6 meer heb, omdat ik een hardtail heb? Verandert je advies dan? Wel echt wel iets hebben wat beter rolt.Lars TB schreef: ↑do 21 mei 2020, 19:32 Misschien zelfs de Enduro!!!
Wolfgang zegt dat de rolweerstand 'normaal' is ("je kunt er normaal mee omhoog fietsen"), bij zeer goede grip. Ik heb ze liggen en moet ze binnenkort eens aan de tand voelen.
Anders de Cross/Race combi in 2.4. Dat zou voor NL meer dan voldoende moeten zijn!
Wolfpack tires
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28
Of Cross en Trail of Trail en Trail? Of Cross en Cross? Ik weet het niet meer hoor
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
Of net as Ad Enduro/Enduro
Keuzes, altijd lastig. Oplossing: probeer ze allemaal
Keuzes, altijd lastig. Oplossing: probeer ze allemaal
-
- All rounder
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
- Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20
Ik heb meer naar de track (via filmpjes) gekeken en het leek best wat van Dijkgat weg te hebben. Dus nee, ondergrond écht vergeleken heb ik niet.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑do 21 mei 2020, 11:41 Deze kaart zegt heel iets anders.
En het is natuurlijk heel persoonlijk.
Velgbreedte, gewichtsverdeling, het speelt allemaal een rol.
Er zijn zelfs mensen die Conti fijne banden vinden
En uiteraard zijn er meer variabelen die voor de een juist maken dat iets beter werkt dan voor de ander.
Ging mij metname om het mulle zand omdat ik juist daar een groot verschil ervaren heb.
Maar goed, zoveel mensen, zoveel smaken
Repetition is the mother of all skill
Het is ook een Enduro 2.6!hitchhikerzguide schreef: ↑do 21 mei 2020, 19:43Ik woon in België (zuid Limburg op 30 min van Ardennenen, rijd redelijk vaak in de Ardennen). Wordt de demping niet minder als ik geen 2.6 meer heb, omdat ik een hardtail heb? Verandert je advies dan? Wel echt wel iets hebben wat beter rolt.Lars TB schreef: ↑do 21 mei 2020, 19:32 Misschien zelfs de Enduro!!!
Wolfgang zegt dat de rolweerstand 'normaal' is ("je kunt er normaal mee omhoog fietsen"), bij zeer goede grip. Ik heb ze liggen en moet ze binnenkort eens aan de tand voelen.
Anders de Cross/Race combi in 2.4. Dat zou voor NL meer dan voldoende moeten zijn!
Maar als je voor de 2.4 gaat dan lever je inderdaad in op comfort.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Van de Race, Cross en Trail staan ook 2.6 versies gepland. Maar wanneer, daar heb ik nog geen zinnig antwoord op gekregen. Van wat ik van Wolfgang begrijp hij ook niet echt, want echt soepel loopt de communicatie met Azië niet... .Victor1977 schreef: ↑do 21 mei 2020, 19:45 Er is toch ook 2.6 versie of is die er niet van alle versies. Zou zo een 2.6 combi wel eens willen uitproberen ooit.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
I know
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28
Wat zou je dan uiteindelijk kiezen als je in mijn schoenen stond kwestie keuze band en breedte? Rekening houdende met wat ik nu rijd en minder rolweerstand wil maar nog ietsie grip? Trail voor en Cross achter? Cross voor en Cross achter? Cross voor en Speed achter? Of een andere combo?Lars TB schreef: ↑do 21 mei 2020, 20:37Het is ook een Enduro 2.6!hitchhikerzguide schreef: ↑do 21 mei 2020, 19:43
Ik woon in België (zuid Limburg op 30 min van Ardennenen, rijd redelijk vaak in de Ardennen). Wordt de demping niet minder als ik geen 2.6 meer heb, omdat ik een hardtail heb? Verandert je advies dan? Wel echt wel iets hebben wat beter rolt.
Maar als je voor de 2.4 gaat dan lever je inderdaad in op comfort.
Kijk, kort door de bocht heb je geen problemen met grip. Dan zou de eerste keuze achtervering moeten zijn! Want een achterband met heel veel grip doet niet zo heel veel als die de grond niet raakt!hitchhikerzguide schreef: ↑do 21 mei 2020, 23:04 Wat zou je dan uiteindelijk kiezen als je in mijn schoenen stond kwestie keuze band en breedte? Rekening houdende met wat ik nu rijd en minder rolweerstand wil maar nog ietsie grip? Trail voor en Cross achter? Cross voor en Cross achter? Cross voor en Speed achter? Of een andere combo?
Daarnaast is het ook niet zo belabberd gesteld met de grip van een 'gewone' band. Je hebt met een Cross en zeker met een Trail zeker grip die in de buurt komt van een Hans Dampf in een zacht rubber compound. Enduro-niveau dus. Ook vergelijkbaar met alles wat bij Maxxis net onder hardcore downhill valt. Maar tenzij de ondergrond om echte noppen vraagt, kom je ook met de Race nog een heel eind.
Wat ik ervaar als ik met echte downhillbanden onderweg ben in NL of een groot gedeelte van de 'afdalingen' in de Ardennen (als ik grotere rondes fiets) is dat de rolweerstand dusdanig hoog is dat ik niet eens hard genoeg op een bocht af kom om de extra grip nodig te hebben!
Wil je toch het stuk comfort behouden en bij 2.6 blijven, dan is ook de combinatie Vittoria Mezcal/Barzo of Brazo/Agarro een aanrader.
Het is in alle gevallen zo dat de iets grotere noppen iets meer (voorspelbare) grip geven (die je in NL buiten Nederlands Limburg) niet nodig hebt!
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Idd Cross / Race in de 2.4 versie heb ik nu ook op m'n SC Hightower NL wielset liggen en er al aardig lomp mee aan het test rijden geweest op Rhenen en hier lokaal Ede trails en in het zandgat. Normaal ligt er een Maxxix 2.5 Minion DHF / Agressor combi op maar zoals Lars eerder gezegd heeft, die rollen zo zwaar op onze trails dat je moet bijtrappen om de grip te kunnen benutten.
Op de Harry Slinger krijg je met zulke zware banden de gang er gewoon niet in om het echt spanned te maken
De WP 2.4 Cross/Race is voor mij echt een fijne combinatie. Echt lekker rollen en voldoende grip zonder verassingen. Tuurlijk gaat het glijden als je toch nog te hard de bocht in gaat. Glijden geeft niets en is leuk als het maar voorspelbaar gebeurt en je nog tijd hebt om te corrigeren. Ik heb banden geprobeerd die ineens de grip kwijt zijn en dan lig je eraf. Met de WP's heb ik dit nog niet ervaren.
Op een andere fiets liggen 2.25 Trail/Cross banden en ik voel qua grip geen verschil tussen beiden sets. Met een iets bredere banden maat kun je wat mij betreft gelijk een stap naar beneden maken in de grofheid van de noppen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3458
- Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
- Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR
Bij Schwalbe zie je trouwens dat ze met de Racing Ray een echte voorband hebben gemaakt en de Racing Ralph nu meer als achterband in de markt wordt gezet nu.
Wolfpack doet dat niet; heeft dat principe van Schwalbe nog voor/nadelen of is het vooral een stukje marketing?
Wolfpack doet dat niet; heeft dat principe van Schwalbe nog voor/nadelen of is het vooral een stukje marketing?
Bicycle, bicycle, bicycle
- foxie
- Mountainbike Junk
- Berichten: 275
- Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
- Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017
De levertijden kloppen niet op de website, 2 a 3 weken.
2 dagen geleden race 2.4 besteld, vandaag worden ze verzonden...
Mochten mensen twijfelen om de te bestellen maar vinden de levertijden te lang? Het lijkt mee te vallen!
2 dagen geleden race 2.4 besteld, vandaag worden ze verzonden...
Mochten mensen twijfelen om de te bestellen maar vinden de levertijden te lang? Het lijkt mee te vallen!
Code: Selecteer alles
No guts no glory!
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28
Dus als ik in Wolfpack wil blijven en 2.6 wordt het Trail voor en Cross achter (meer grip georiënteerd) of Cross voor en achter (ook nog grip maar iets minder rolweerstand).Lars TB schreef: ↑vr 22 mei 2020, 07:32Kijk, kort door de bocht heb je geen problemen met grip. Dan zou de eerste keuze achtervering moeten zijn! Want een achterband met heel veel grip doet niet zo heel veel als die de grond niet raakt!hitchhikerzguide schreef: ↑do 21 mei 2020, 23:04 Wat zou je dan uiteindelijk kiezen als je in mijn schoenen stond kwestie keuze band en breedte? Rekening houdende met wat ik nu rijd en minder rolweerstand wil maar nog ietsie grip? Trail voor en Cross achter? Cross voor en Cross achter? Cross voor en Speed achter? Of een andere combo?
Daarnaast is het ook niet zo belabberd gesteld met de grip van een 'gewone' band. Je hebt met een Cross en zeker met een Trail zeker grip die in de buurt komt van een Hans Dampf in een zacht rubber compound. Enduro-niveau dus. Ook vergelijkbaar met alles wat bij Maxxis net onder hardcore downhill valt. Maar tenzij de ondergrond om echte noppen vraagt, kom je ook met de Race nog een heel eind.
Wat ik ervaar als ik met echte downhillbanden onderweg ben in NL of een groot gedeelte van de 'afdalingen' in de Ardennen (als ik grotere rondes fiets) is dat de rolweerstand dusdanig hoog is dat ik niet eens hard genoeg op een bocht af kom om de extra grip nodig te hebben!
Wil je toch het stuk comfort behouden en bij 2.6 blijven, dan is ook de combinatie Vittoria Mezcal/Barzo of Brazo/Agarro een aanrader.
Het is in alle gevallen zo dat de iets grotere noppen iets meer (voorspelbare) grip geven (die je in NL buiten Nederlands Limburg) niet nodig hebt!
Trail (2.6) en Race (2.4) of Cross (2.6) en Race (2.4) is ook mogelijk als het niet per se 2.6 allround moet zijn?
Hoe verhoudt zich de Race tot de Speed? Is de Speed een xc raceband of is de Race een XC raceband?
Ik heb een beetje moeite om de combinaties te maken en de banden Cross, Race en Speed te identificeren omdat er niet altijd dezelfde stukjes info tussen staan.