Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Crapton schreef: wo 20 mei 2020, 22:13
ivocare schreef: wo 20 mei 2020, 22:04 Zo,
Mijn ervaring met de Wolfpack Speed 2.2. Fijn rollende band met beperkingen als voorband. Ik kom van een racing ray af welke heel erg voorspelbaar en goed op het mulle is. Bij de Wolfpack had ik vandaag het tegenovergestelde. Happen en geen vertrouwen in de bocht. Denk dat deze meer als achterband bedoeld is.
He? Kritiek? Wolfpack's zijn toch veel beter dan die domme Schwalbe's of Conti's, tyres for the louseurs? :winkie: :winkie: :winkie:
Beter dan Continental.....dat moet natuurlijk nog blijken :-D dan Schwalbe zou kunnen, want daar heeft deze meneer alle ingrediënten van :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 724
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Svebby schreef: wo 20 mei 2020, 23:18
ivocare schreef: wo 20 mei 2020, 22:04 Zo,
Mijn ervaring met de Wolfpack Speed 2.2. Fijn rollende band met beperkingen als voorband. Ik kom van een racing ray af welke heel erg voorspelbaar en goed op het mulle is. Bij de Wolfpack had ik vandaag het tegenovergestelde. Happen en geen vertrouwen in de bocht. Denk dat deze meer als achterband bedoeld is.
Waar/welke ondergrond? Ik heb nl. op het mulle met de 2x Speed in 2.4 veel betere ervaringen dan met de Schwalbes. En op de stukken waar het nog wel stevig is vind ik ze ook prima grip hebben nu alles zo droog is.
013. Ik rij redelijk door dus misschien kom ik eerder de beperkingen tegen of is deze band niet geschikt voor mij. Ik heb geen ervaring met de 2.4.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Nu nog wachten op de Huff-Duff tegen aanval :roll: die Duitsers zitten blijkbaar in een of andere banden rel :-{
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Hmmm.....Conti en schwalbe zijn beiden de Sjaak met meneer Wolfpack :-{
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Mario070 schreef: do 21 mei 2020, 00:01 Hmmm.....Conti en schwalbe zijn beiden de Sjaak met meneer Wolfpack :-{
Die merken zullen altijd wel liefhebbers behouden. Jij was toch conti freak?

Hun marktaandeel is groot genoeg om wat te kunnen afstaan. En buiten dit forum om zal Wolfpack nauwelijks bekend zijn lijkt me.

Ik laat wolfpack voorlopig aan me voorbij gaan. Schwalbe, conti en maxxis heb ik overigens ook niet op mijn 3 mtb's momenteel.

Misschien een 29x2.6 setje ooit
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Victor1977 schreef: do 21 mei 2020, 00:23
Mario070 schreef: do 21 mei 2020, 00:01 Hmmm.....Conti en schwalbe zijn beiden de Sjaak met meneer Wolfpack :-{
Die merken zullen altijd wel liefhebbers behouden. Jij was toch conti freak?

Hun marktaandeel is groot genoeg om wat te kunnen afstaan. En buiten dit forum om zal Wolfpack nauwelijks bekend zijn lijkt me.

Ik laat wolfpack voorlopig aan me voorbij gaan. Schwalbe, conti en maxxis heb ik overigens ook niet op mijn 3 mtb's momenteel.

Misschien een 29x2.6 setje ooit
Jep....Conti's :-q maar een freak dat ook weer niet :-D omdat ik met de voorganger van Vittoria ook erg gelukkig was :wink: dus van alle verschillende merken die ik tot nu geprobeerd heb, zijn het deze twee voor mij :-q
De WP's die wil ik graag proberen :-D maar ik heb geen van mijn bike's hier staan :-{ en moet deze banden wissel, helaas nog op zich laten wachten :(
Wel heb ik voor mijn nieuwe bike hier (nog een week of 4 wachten) Conti's in het vizier :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

ivocare schreef: wo 20 mei 2020, 23:41
013. Ik rij redelijk door dus misschien kom ik eerder de beperkingen tegen of is deze band niet geschikt voor mij. Ik heb geen ervaring met de 2.4.
Net gecheckt welk parcours dat is en het lijkt wat op het Dijkgatbos (bij Den Oever) als ik het goed inschat. Daar had ik ook met de Speed iets minder grip (logisch) dan de Race. De Race/Speed 2.25 zitten nu op mijn HT en dat merk ik ook aan de tijden die ik rij t.o.v. de 2x Speed op de Neuron.

Maar juist jouw ervaring met mul zand trok mijn aandacht omdat ik echt een flink verschil ervaren heb in het PWN gebied en op het parcours van Schoorl met 2x Speed. Vandaar mijn vraag :-q
Repetition is the mother of all skill
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mario070 schreef: wo 20 mei 2020, 23:19
Crapton schreef: wo 20 mei 2020, 22:13

He? Kritiek? Wolfpack's zijn toch veel beter dan die domme Schwalbe's of Conti's, tyres for the louseurs? :winkie: :winkie: :winkie:
Beter dan Continental.....dat moet natuurlijk nog blijken :-D dan Schwalbe zou kunnen, want daar heeft deze meneer alle ingrediënten van :lol: :wink:
Haha, Wolfgang heeft ook aan de basis gestaan van jouw Conti's!! :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ivocare schreef: wo 20 mei 2020, 23:41
Svebby schreef: wo 20 mei 2020, 23:18

Waar/welke ondergrond? Ik heb nl. op het mulle met de 2x Speed in 2.4 veel betere ervaringen dan met de Schwalbes. En op de stukken waar het nog wel stevig is vind ik ze ook prima grip hebben nu alles zo droog is.
013. Ik rij redelijk door dus misschien kom ik eerder de beperkingen tegen of is deze band niet geschikt voor mij. Ik heb geen ervaring met de 2.4.
De Racing Ray was 1 van de weinige Schwalbes die mijn vertrouwen in het merk weer wat terug bracht. Ik wil hem wel op ongeveer hetzelfde niveau zetten als de Speed. Maar je merkt dat het rubbercompound van WP toch nog iets meer grip biedt. Hoewel de Speed juist door de lagere nopjes een tikje meer wil glijden. Misschien afhankelijk van de ondergrond dat de Speed dan toch wat eerder grip hervindt dan een RaRa. Het blijft ook nog eens persoonlijk. Juist het gevoel van de WP's dat ze weer grip gaan krijgen geeft mij het vertrouwen te pushen.

Maar goed, op de huidige, stoffige ondergronden zijn zelfs de beste banden nauwelijks meer voorspelbaar op de limiet te rijden. Tricky omstandigheden!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Svebby schreef: do 21 mei 2020, 07:11
ivocare schreef: wo 20 mei 2020, 23:41
013. Ik rij redelijk door dus misschien kom ik eerder de beperkingen tegen of is deze band niet geschikt voor mij. Ik heb geen ervaring met de 2.4.
Net gecheckt welk parcours dat is en het lijkt wat op het Dijkgatbos (bij Den Oever) als ik het goed inschat. Daar had ik ook met de Speed iets minder grip (logisch) dan de Race. De Race/Speed 2.25 zitten nu op mijn HT en dat merk ik ook aan de tijden die ik rij t.o.v. de 2x Speed op de Neuron.

Maar juist jouw ervaring met mul zand trok mijn aandacht omdat ik echt een flink verschil ervaren heb in het PWN gebied en op het parcours van Schoorl met 2x Speed. Vandaar mijn vraag :-q
Deze kaart zegt heel iets anders.
Afbeelding
En het is natuurlijk heel persoonlijk.
Velgbreedte, gewichtsverdeling, het speelt allemaal een rol.
Er zijn zelfs mensen die Conti fijne banden vinden :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ja :((
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Nu zullen er niet zoveel mensen zoals Ivo rijden denk ik zo.....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

27,5 alu LTHT 2.6 tubeless. Als ik nu Maxxis DHF voor en Agressor achter heb, en ik wil nog wat grip hebben maar geen ankers zoals nu. Iets wat dus beter rolt in de drogere periode van het jaar... Cross voor en Race achter of Cross voor en achter?
Wielen: DT Swiss M1900 Spline 30 27.5
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Misschien zelfs de Enduro!!!


Wolfgang zegt dat de rolweerstand 'normaal' is ("je kunt er normaal mee omhoog fietsen"), bij zeer goede grip. Ik heb ze liggen en moet ze binnenkort eens aan de tand voelen.

Anders de Cross/Race combi in 2.4. Dat zou voor NL meer dan voldoende moeten zijn!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Lars TB schreef: do 21 mei 2020, 19:32 Misschien zelfs de Enduro!!!


Wolfgang zegt dat de rolweerstand 'normaal' is ("je kunt er normaal mee omhoog fietsen"), bij zeer goede grip. Ik heb ze liggen en moet ze binnenkort eens aan de tand voelen.

Anders de Cross/Race combi in 2.4. Dat zou voor NL meer dan voldoende moeten zijn!
Ik woon in België (zuid Limburg op 30 min van Ardennenen, rijd redelijk vaak in de Ardennen). Wordt de demping niet minder als ik geen 2.6 meer heb, omdat ik een hardtail heb? Verandert je advies dan? Wel echt wel iets hebben wat beter rolt.
Plaats reactie