Nieuwe achterdemper

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Thernastaff
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 18 maart 2020, 23:51

Deleted
Laatst gewijzigd door Thernastaff op wo 3 juni 2020, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tja... .

Welkom in de wondere wereld van Specialized.


Als je de Brain laat reviseren en hij gaat weer 4 jaar mee... .

Die X-Fusion werkt gewoon goed. Voordeel is dat je dan vering hebt die je ook wat controle betreft kunt vertrouwen. Er zal een wereld voor je open gaan! (Goed, zo erg is het niet, maar je fiets gaat er merkbaar beter van veren!). Dus als je het geld er voor over hebt, dan is het zeker geen slechte keuze.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Een Epic zonder brain is een enorme wipkip, ik zou daar zelf niet echt blij van worden. Dus tenzij die Xfusion demper ook een goed instelbare lowspeed compressie demping heeft zou ik dat misschien overwegen, anders de brain laten fixen. 185 euro is toch ook de wereld weer niet.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De Epic is een wipkip als de Brain kapot is. De demper zelf heeft namelijk weinig of geen compressie demping. Iedere andere demper die er los in past heeft minstens enige compressie demping en zal nauwelijks deinen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ok, dat verklaart ook waarom je die fietsen altijd ziet deinen als ze met weinig 'brain' rijden. Veel meer dan mijn Rocky doet. En dan noemde de Duiste tijdschriften het veersysteem van de Rocky altijd 'neigt zum wippen' en bij de Epic waren ze lyrisch. Vreemd volk, die Duitsers.

Anyways, als je 4 jaar rijdt met een brain (zonder service) en die dan kan fixen met een ruildemper voor 185 zou ik dat doen. Een normale demper moet je ook servicen en als je dat niet doet, rij je heel wat meer euro's de vernieling in. Als je wel de service laat uitvoeren, ben je ca 60-120 euro per jaar extra kwijt. Dus qua geld is een nieuwe brain een no-brainer :)
Thernastaff
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 18 maart 2020, 23:51

Deleted
Laatst gewijzigd door Thernastaff op wo 3 juni 2020, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Overigens staat voor de meeste veerelementen wel een onderhoudstermijn die weinig realistisch is... .

Ik ben benieuwd wat je van de X-Fusion gaat vinden!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De brian revisie demper / demper revisie is interessant als ie weer 4 jaar zn werk zou doen.
De berichten die je leest over brain problemen geven echter aan dat je met 4 jaar een enorme bofkont bent
Het gemiddelde is 4 maanden (bij wijze van spreken).
En dan is een ombouw naar Xfusion wel interessant.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
A i r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 7 april 2014, 21:41

Mijn demper is al 3x vervangen in een dikke 3 jaar sinds ik de Epic nieuw gekocht heb. 2x garantie. Ik denk erover om ook een andere demper te monteren wanneer je weer stuk gaat. Heb je wat meer info over de demper die je besteld hebt?
Thernastaff
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 18 maart 2020, 23:51

Deleted
Laatst gewijzigd door Thernastaff op wo 3 juni 2020, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2980
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ik hoorde dat Bikesuspension.nl een upgrade heeft voor de Brain. Zou die langer van moeten mee gaan.

Je hebt al besteld maar misschien voor plan b.

Overigens heb ik normale FS fiets met Manitou's. Doe er eiegenlijk jaren niets aan, gaat niet kapot...
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Thernastaff
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 18 maart 2020, 23:51

Deleted
Laatst gewijzigd door Thernastaff op wo 3 juni 2020, 17:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Bikeyoke in Duitsland levert ook een complete set voor de Epic : https://www.bikeyoke.de/de/Specialized- ... -2019.html
Ik ben ook benieuwd hoe de nieuwe demper bevalt, de brain bevalt mij erg goed als ik een rondje XC wil knallen.
Thernastaff
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 18 maart 2020, 23:51

Deleted
Laatst gewijzigd door Thernastaff op wo 3 juni 2020, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dat heb je snel geregeld :o
Veel plezier ermee :-q
Plaats reactie