VERKOCHT Nordest Bardino, special edit. L, frame

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Gesloten
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Helaas, de klik is er niet gekomen tussen de Bardino en mij. De fiets is super; mooi afgewerkt, comfortabel, goede zithouding en breed inzetbaar. Ik ben er achter gekomen dat deze geometrie mij niet ligt. Simpel gezegd: ik rijd niet hard genoeg om de bike te rijden zoals ze bedoeld is.

Daarom, helaas voor mij, te koop:
Een Nordest Bardino Special Edition, maat L (de grootste), frame only. Een zogenaamde enduro- hardtail.

Levering: Nordest boost achteras, Nordest zadelpenklem, Nordest reserve drop- out met derrie hanger, Hope tapered headset, metalen dropper geleiding clips, frame bescherming onderbuis en op div. plaatsen, kabelclips en topcap (niet op foto).

Ik heb het frame in de zomer van 2019 nieuw gekocht, factuur aanwezig. De Bardino is geschikt voor 29 en 27,5 plus banden en vorken van 140- 160 mm. De achtervork heeft Boost passing maar een 142x 12 achternaaf past ook en dat is bevestigd door de eigenaar.

Prijs:

Groeten,

Maanfruit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De enige puntjes in de lak die ik heb ontdekt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door maanfruit op do 4 juni 2020, 09:35, 3 keer totaal gewijzigd.
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi en verleidelijk.
Goeie kleur ook.
Maar ja...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 334
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Hoe werkt dat, dat zowel boost achternaaf als 142mm achternaaf passen?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Staal buigt prima koud.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Ik heb een stalen Surly crosscheck die op 132.5mm is gemaakt. Daar passen130mm racefietsnaven en 135mm mtb-naven in, kwestie van buigen. Dat werkt prima
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Op de laatste foto zie je extra dropouts liggen. misschien dat je hem daarmee 142mm kunt maken?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Das ook een mooie, SingletrackMastah maar alu..... toch jammer :winkie:

Om een 142x 12 achternaaf te monteren schroef je de as gewoon wat strakker aan, de achtervork buigt dan iets waardoor de achternaaf netjes tussen de achtervork valt. Ik heb geen problemen gehad met het afstellen van de rem of de versnellingen. De reserve drop- outs verschillen niet van elkaar.

Houd er dan wel rekening mee dat voor een betere kettinglijn het tandblad in de binnenste positie moet worden gemonteerd, max 32 t. non- oval. In de buitenste positie past een 32 t. oval wel.

De Bardino woont in Arnhem
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

maanfruit schreef: wo 20 mei 2020, 11:15 Das ook een mooie, SingletrackMastah maar alu..... toch jammer :winkie:
Oh.... je hebt de Big Dog TSTM! Das geen alu natuurlijk.... excuses
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
Bartje_2.5
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 29 juli 2019, 10:12
Mijn mountainbike: is te koop

maanfruit schreef: wo 20 mei 2020, 11:15 Das ook een mooie, SingletrackMastah maar alu..... toch jammer :winkie:

Om een 142x 12 achternaaf te monteren schroef je de as gewoon wat strakker aan, de achtervork buigt dan iets waardoor de achternaaf netjes tussen de achtervork valt. Ik heb geen problemen gehad met het afstellen van de rem of de versnellingen. De reserve drop- outs verschillen niet van elkaar.

Houd er dan wel rekening mee dat voor een betere kettinglijn het tandblad in de binnenste positie moet worden gemonteerd, max 32 t. non- oval. In de buitenste positie past een 32 t. oval wel.

De Bardino woont in Arnhem
🙊

Toch vind ik dat klinken als een ontzettend slecht plan. Je gaat hierbij vanuit dat links net zover buigt als rechts. Aangezien de chainstays niet hetzelfde zijn, verwacht ik hier verschillen en kan het achterwiel nog wel eens uit lijn gaan lopen met het voorwiel.

Wat is de zadelpen dikte eigenlijk? Ik kan dat nergens vinden op het www...
Bird Aeris AM160 te koop

It's extra slack, dude!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Bovendien gaat staal onder spanning eerder scheuren. Zou ook niet mijn id zijn.
"This species has amused itself to death"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Staal is juist vrij elastisch en kan veel meer buiging aan dan aluminum, die paar mm zijn geen enkel probleem en anders monteer je toch gewoon een boost wiel? Surly doet met hun 'gnot-boost' passing precies hetzelfde en dat heeft voor zover ik weet nog niet geleid tot stapels gescheurde frames...

Maar hoe het ook zij: Dit is een verkooptopic en dus niet bedoeld voor algehele discussie, dat kan hier:
viewtopic.php?f=14&t=145874

Alleen reageren bij interesse dus en laat het beantwoorden van vragen ook aan de verkoper over aub :-q

Thx.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 334
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Zelfs de fabrikant geeft aan dat het kan, inmiddels geinformeerd. As is 145mm, boost en non boost scheelt dus maar erg weinig. Die spanning valt dus wel mee
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Mooi discussie! Maar wat Punk zegt is de clou: de achterbrug is 145 mm. dus in beide gevallen moet de achtervork 1,5 mm. aan beide zijden buigen, is geen enkel probleem.

En omhoog voor dit prachtige frame
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Prijs aanpassing, € 450,- ex. verzenden. En omhoog!
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gesloten