Helaas, de klik is er niet gekomen tussen de Bardino en mij. De fiets is super; mooi afgewerkt, comfortabel, goede zithouding en breed inzetbaar. Ik ben er achter gekomen dat deze geometrie mij niet ligt. Simpel gezegd: ik rijd niet hard genoeg om de bike te rijden zoals ze bedoeld is.
Daarom, helaas voor mij, te koop:
Een Nordest Bardino Special Edition, maat L (de grootste), frame only. Een zogenaamde enduro- hardtail.
Levering: Nordest boost achteras, Nordest zadelpenklem, Nordest reserve drop- out met derrie hanger, Hope tapered headset, metalen dropper geleiding clips, frame bescherming onderbuis en op div. plaatsen, kabelclips en topcap (niet op foto).
Ik heb het frame in de zomer van 2019 nieuw gekocht, factuur aanwezig. De Bardino is geschikt voor 29 en 27,5 plus banden en vorken van 140- 160 mm. De achtervork heeft Boost passing maar een 142x 12 achternaaf past ook en dat is bevestigd door de eigenaar.
Prijs:
Groeten,
Maanfruit
De enige puntjes in de lak die ik heb ontdekt
VERKOCHT Nordest Bardino, special edit. L, frame
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Staal buigt prima koud.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 700
- Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00
Ik heb een stalen Surly crosscheck die op 132.5mm is gemaakt. Daar passen130mm racefietsnaven en 135mm mtb-naven in, kwestie van buigen. Dat werkt prima
- maanfruit
- Extreme Biker
- Berichten: 525
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
- Mijn mountainbike: Arnhem
Das ook een mooie, SingletrackMastah maar alu..... toch jammer
Om een 142x 12 achternaaf te monteren schroef je de as gewoon wat strakker aan, de achtervork buigt dan iets waardoor de achternaaf netjes tussen de achtervork valt. Ik heb geen problemen gehad met het afstellen van de rem of de versnellingen. De reserve drop- outs verschillen niet van elkaar.
Houd er dan wel rekening mee dat voor een betere kettinglijn het tandblad in de binnenste positie moet worden gemonteerd, max 32 t. non- oval. In de buitenste positie past een 32 t. oval wel.
De Bardino woont in Arnhem
Om een 142x 12 achternaaf te monteren schroef je de as gewoon wat strakker aan, de achtervork buigt dan iets waardoor de achternaaf netjes tussen de achtervork valt. Ik heb geen problemen gehad met het afstellen van de rem of de versnellingen. De reserve drop- outs verschillen niet van elkaar.
Houd er dan wel rekening mee dat voor een betere kettinglijn het tandblad in de binnenste positie moet worden gemonteerd, max 32 t. non- oval. In de buitenste positie past een 32 t. oval wel.
De Bardino woont in Arnhem
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts
Running is for prey
Running is for prey
- Bartje_2.5
- All rounder
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma 29 juli 2019, 10:12
- Mijn mountainbike: is te koop
maanfruit schreef: ↑wo 20 mei 2020, 11:15 Das ook een mooie, SingletrackMastah maar alu..... toch jammer
Om een 142x 12 achternaaf te monteren schroef je de as gewoon wat strakker aan, de achtervork buigt dan iets waardoor de achternaaf netjes tussen de achtervork valt. Ik heb geen problemen gehad met het afstellen van de rem of de versnellingen. De reserve drop- outs verschillen niet van elkaar.
Houd er dan wel rekening mee dat voor een betere kettinglijn het tandblad in de binnenste positie moet worden gemonteerd, max 32 t. non- oval. In de buitenste positie past een 32 t. oval wel.
De Bardino woont in Arnhem
Toch vind ik dat klinken als een ontzettend slecht plan. Je gaat hierbij vanuit dat links net zover buigt als rechts. Aangezien de chainstays niet hetzelfde zijn, verwacht ik hier verschillen en kan het achterwiel nog wel eens uit lijn gaan lopen met het voorwiel.
Wat is de zadelpen dikte eigenlijk? Ik kan dat nergens vinden op het www...
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
Bovendien gaat staal onder spanning eerder scheuren. Zou ook niet mijn id zijn.
"This species has amused itself to death"
Staal is juist vrij elastisch en kan veel meer buiging aan dan aluminum, die paar mm zijn geen enkel probleem en anders monteer je toch gewoon een boost wiel? Surly doet met hun 'gnot-boost' passing precies hetzelfde en dat heeft voor zover ik weet nog niet geleid tot stapels gescheurde frames...
Maar hoe het ook zij: Dit is een verkooptopic en dus niet bedoeld voor algehele discussie, dat kan hier:
viewtopic.php?f=14&t=145874
Alleen reageren bij interesse dus en laat het beantwoorden van vragen ook aan de verkoper over aub
Thx.
Maar hoe het ook zij: Dit is een verkooptopic en dus niet bedoeld voor algehele discussie, dat kan hier:
viewtopic.php?f=14&t=145874
Alleen reageren bij interesse dus en laat het beantwoorden van vragen ook aan de verkoper over aub
Thx.
- maanfruit
- Extreme Biker
- Berichten: 525
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
- Mijn mountainbike: Arnhem
Mooi discussie! Maar wat Punk zegt is de clou: de achterbrug is 145 mm. dus in beide gevallen moet de achtervork 1,5 mm. aan beide zijden buigen, is geen enkel probleem.
En omhoog voor dit prachtige frame
En omhoog voor dit prachtige frame
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts
Running is for prey
Running is for prey