Mountainbiken in het Reichswald bij Nijmegen?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Haha die heb je inderdaad nog te goed :-? Jammer genoeg zijn er veel van de technische paadjes bij de Mookerhei (goed voor de rest van de oude ronde) ook dichtgegooid dus daar moeten we ook nog wat aan doen.

Maar op de Mookerheide staat ook nog een nieuwe route op de planning dus dat zou wel meteen een oplossing zijn voor die saaie verbindingsstukken.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

The Dry Edition ...... Dan was ik bij The Wet Edition. Herinner me het als de dag van gisteren! Wat een topdag was dat!
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Binnenkort wil ik weer eens een rondje Reichswald doen. Is de parkeerplaats bij de Diepen open en kun je vanaf daar gewoon het bos inrijden?
modder zuigt!
Gebruikersavatar
johan_v
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 21 augustus 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Nordest Sardinha/Pyga Hyrax

met pasen kon je daar nog parkeren, en ook het bos in. dus ik denk dat het nog steeds wel kan
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Ik was er vanochtend en de parkeerplaats bij de Diepen is gewoon open.

@Juul, bedankt voor de tip! Er zijn inderdaad een paar nieuwe leuke trails gemaakt. De drop heb ik ook maar even overgeslagen maar de rest was erg leuk :-q
MaartenF
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 3 november 2013, 22:11
Mijn mountainbike: Trek Supercaliber 9.8 2021 (XX1/AXS/Duke)

Juul schreef: zo 26 april 2020, 19:58 Voor wie nog wat inspiratie zoekt voor het Reichswald (je mag er als Nederlander gewoon nog fietsen in deze tijd) heb ik een paar routes bij elkaar gezet:

https://www.komoot.nl/collection/928352/-het-reichswald
Ik heb vandaag de route Alle officiële toppen gereden. Op 1 stuk na waar je langs een weiland gaat is de begroeiing zo dicht dat fietsen nauwelijks mogelijk was (uiteraard bramen). Verder goed te doen en goede gpx. Qua hoogtemeters kwam ik echter wel wat ruimer dan de 490 die was aangegeven. Ruim het dubbele zelfs (Wahoo).
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Top, hoe vond je 'm voor de rest?

Geef even wat preciezer aan waar dat pad zit, dan check ik het even in de route.. daar zit dan ergens iets fout.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Ah ik weet het al, daar was ik vandaag ook, toen dacht ik al: dat moet ik ff aanpassen. Vlakbij Kleve.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
MaartenF
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 3 november 2013, 22:11
Mijn mountainbike: Trek Supercaliber 9.8 2021 (XX1/AXS/Duke)

Juul schreef: zo 3 mei 2020, 17:48 Top, hoe vond je 'm voor de rest?

Geef even wat preciezer aan waar dat pad zit, dan check ik het even in de route.. daar zit dan ergens iets fout.
Voor de rest erg leuk! Hier en daar liep de gpx niet helemaal lekker op het pad (Wahoo) maar dat is bij meerdere routes zo. Ik vond het vooral een erg afwisselende route. Niet supertechnisch op een paar passages na, maar vooral veel nieuwe paden ontdekken. Alleen rondom de rand bij Kleve net iets teveel wandelaars in vergelijking met de andere kant (bij Grafwegen) maar dat is ook logisch. In elk geval veel minder mensen dan in vergelijking met de rode en paarse route bij Nijmegen/Groesbeek op zondagmorgen.

Ik houd me aanbevolen voor meer routes (ca 50 km) in het RW 8)
MaartenF
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 3 november 2013, 22:11
Mijn mountainbike: Trek Supercaliber 9.8 2021 (XX1/AXS/Duke)

Juul schreef: zo 3 mei 2020, 17:51 Ah ik weet het al, daar was ik vandaag ook, toen dacht ik al: dat moet ik ff aanpassen. Vlakbij Kleve.
De precieze plek is volgens mij als de je straat "Stadtwald" kort oversteekt waarna je aan de linkerkant een (paarden?)wei hebt. Op het eind van dit pad buig je links om het weiland af.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Dinsdag voor het eerst hier gereden. Deels een GPS rit gedaan vanaf De Diepen maar na een dik uur over de brede paden gereden weer terug gereden naar de P om op de singletracks aldaar te spelen. Mooi gebied, leuke afwisseling. Zowel geschikt voor dagtochten als de technische afdalingen bij Milsbeek meerdere keren te rijden. Beetje zoeken naar de ideale balans. Volgende keer gaan we het deel rond Kleve verkennen, voor de meer Enduro georienteerde rijders is de afstand tussen De Diepen en Kleve te groot om over brede paden af te leggen (ik spreek voor mezelf :) )
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Weer een route aan de collectie toegevoegd, eentje die zoveel mogelijk de rand van het Reichswald volgt. Leuke, afwisselende tocht voor een lange ochtend avonturieren. Check:

https://www.komoot.nl/collection/928352/-het-reichswald

Paar tips: nu is het de tijd om daar te rijden, sommige paadjes gaan richting de zomer dichtgroeien (en het is een tekengebied). Mijn routes zijn opgehangen aan bepaalde thema's. Wie echt al het moois in één keer wilt rijden, kan misschien het beste zelf het beste uit elke route halen. Ik ben zelf van plan dat binnenkort ook te doen en de ultieme route te destilleren. En er komt waarschijnlijk nog een gravelroute met ook het Uedemer Hochwald erin bij. Die heb ik vorig jaar al gemaakt/gereden, maar moet ik nog ff goed vertalen naar Komoot en verder finetunen.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Bram87 schreef: wo 6 mei 2020, 22:21 Dinsdag voor het eerst hier gereden. Deels een GPS rit gedaan vanaf De Diepen maar na een dik uur over de brede paden gereden weer terug gereden naar de P om op de singletracks aldaar te spelen. Mooi gebied, leuke afwisseling. Zowel geschikt voor dagtochten als de technische afdalingen bij Milsbeek meerdere keren te rijden. Beetje zoeken naar de ideale balans. Volgende keer gaan we het deel rond Kleve verkennen, voor de meer Enduro georienteerde rijders is de afstand tussen De Diepen en Kleve te groot om over brede paden af te leggen (ik spreek voor mezelf :) )
Met een uurtje ben je toch wel in Kleve toch? (vanaf de Diepen dan)
Ik probeer het even voor mezelf samen te vatten, ik wil zo min mogelijk brede wegen rijden.
De meer technische stukken (of leuke singletracks liggen vooral:
1 De diepen
2 Kleve?


Mis ik dan nog leuke spots?
en dat stuk er tussen is gewoon stoempen dus?
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

@Juul goed bezig. Gaat aardig wat tijd in zitten :-q

Teken zijn er weer genoeg. De eerste eergisteren uit mijn enkel gehaald. :oops: Vandaag dan ook maar weer lange fietsbroek aan :wink:
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

markindealpen schreef: vr 8 mei 2020, 10:04
Bram87 schreef: wo 6 mei 2020, 22:21 Dinsdag voor het eerst hier gereden. Deels een GPS rit gedaan vanaf De Diepen maar na een dik uur over de brede paden gereden weer terug gereden naar de P om op de singletracks aldaar te spelen. Mooi gebied, leuke afwisseling. Zowel geschikt voor dagtochten als de technische afdalingen bij Milsbeek meerdere keren te rijden. Beetje zoeken naar de ideale balans. Volgende keer gaan we het deel rond Kleve verkennen, voor de meer Enduro georienteerde rijders is de afstand tussen De Diepen en Kleve te groot om over brede paden af te leggen (ik spreek voor mezelf :) )
Met een uurtje ben je toch wel in Kleve toch? (vanaf de Diepen dan)
Ik probeer het even voor mezelf samen te vatten, ik wil zo min mogelijk brede wegen rijden.
De meer technische stukken (of leuke singletracks liggen vooral:
1 De diepen
2 Kleve?


Mis ik dan nog leuke spots?
en dat stuk er tussen is gewoon stoempen dus?
Wij waren er voor het eerst dus ik ken het niet echt goed. Mogelijk is Kleve een uurtje vanaf de Diepen, wij waren na een uur nog niet eens halverwege maar we volgden een GPS, beetje zoeken, beetje kijken, even de uitkijktoren in klimmen enz. We hebben ook halverwege nog wel op wat singletracks gereden, dus ik zou adviseren ook een GPS te gaan rijden, dan mis je niks. De technische stukken bij De Diepen zijn ook heel erg kleinschalig he, een paar lijntjes, vrij steil maar dus ook vrij kort. Kleve heb ik nog niet gefietst maar afgaand op de reacties hier, de strava segmentjes daar en het gebied boven de dierentuin wat ik wel lopend heb verkend, denk ik dat daar wel wat leuke trails liggen ja.
Plaats reactie