Analysis paralysis

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:oops:
Kleding, rugzak, zware schoenen.?.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

ThaSingleTrackMastah schreef: do 30 april 2020, 14:06 :oops:
Kleding, rugzak, zware schoenen.?.
Precies!
Ik heb trouwens nog wat info over de Stance opgezocht en op zich een prima fiets, zeker voor het geld. Maar ik denk dat voor mij de Big Dog beter gaat zijn.
Dus, wie heeft er zin om eens door de bestelopties heen te lopen met me? Want ik kan bij sommige keuzes wel wat advies gebruiken.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Stuur me maar een pb :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

ThaSingleTrackMastah schreef: do 30 april 2020, 14:00
Nee het gaat om het verschil tussen TS en Dice, 115kg of 60(?) kg
:kiss:
Een frame dat scheurt (na een paar jaar) bij een lichte rijder zal het bij onze TS (115kg raggen en springen) niet lang volhouden.
Ben ik met je eens daarom adviseerde ik ook dat de Big Dog een betere keuze voor hem zou zijn.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dan begrijpen we elkaar, want ik wilde dat nog eens verduidelijken door het wat scherper te stellen :bier:

Als we de wensen eisen van de TS en z'n budget samenvoegen, dan kunnen we denk ik niet om de Big Dog heen.

Ik heb 'm zelf en ben er blij mee.
Geen lichtgewicht, daar heb ik mn carbon fiets voor.
Maar wel een betrouwbaar maatje.
Ik rij hier met mn Spaanse fietsmaten mee en meestal mag/moet ik als eerste naar beneden :-D
Ik speel nog wel met de gedachte om een 27plus achterwiel te proberen met een 2.8 band voor wat meer comfort op de keien.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Ha, dacht ik eindelijk de trekker over te willen halen, blijkt dat de levertijd voor de Big Dog naar achter geschoven is. Weliswaar "slechts" met 1,5 week, maar ik vraag me dan af hoe zeker dat is. :cry:

Dus wat nu? Ik wil gewoon graag een fiets en heb geen zin om daar nog een maand op te wachten. :bier:

Wellicht verder kijken naar wat wel beschikbaar is? Dan maar iets meer uitgeven? Of toch wachten?

Suggesties?
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Een andere optie is de radon cragger:
https://www.bike-discount.de/de/kaufen/ ... 7.0-912871
Maar ja, ook 1 maand levertijd, maar dan heb je wel er een dropper bij.
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Leverdatum big dog staat op 13-5 dus sneller dan de radon. Geen ervaring met betrouwbaarheid van levertijden on one maar snel bestellen, misschien zijn ze toch eerder klaar. Tot die tijd ff mtb huren bij de Cube store in Vlaardingen :D
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Arson schreef: vr 1 mei 2020, 16:41 Ha, dacht ik eindelijk de trekker over te willen halen, blijkt dat de levertijd voor de Big Dog naar achter geschoven is. Weliswaar "slechts" met 1,5 week, maar ik vraag me dan af hoe zeker dat is. :cry:

Dus wat nu? Ik wil gewoon graag een fiets en heb geen zin om daar nog een maand op te wachten. :bier:

Wellicht verder kijken naar wat wel beschikbaar is? Dan maar iets meer uitgeven? Of toch wachten?

Suggesties?
Ik begrijp je ongeduld maar je hebt nu een bike gevonden die aan je wensen voldoet en geschikt is. Die paar weken kom je wel door en daarna is het genieten.
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Dice Oldskool schreef: vr 1 mei 2020, 21:24 Ik begrijp je ongeduld maar je hebt nu een bike gevonden die aan je wensen voldoet en geschikt is. Die paar weken kom je wel door en daarna is het genieten.
Haha, ik snap dat je dat zegt maar de volgende fietsen kunnen met een paar dagen in huis zijn:
Kona Honzo
Deze heeft al een dropper post wat het prijsverschil met de Big Dog alleen nog maar kleiner maakt aangezien ik er van uit ga dat ik die toch wel wil hebben.

NS Eccentric Lite 1
Geen dropper, maar ik heb het al eerder gezegd. Ik vind hem schitterend! Ook wat waard :wink:


Daarnaast kwam ik in een ander topic ook de Orbea Laufey H30 nog tegen. Ziet er ook interessant uit. Iemand enig idee waar in NL deze te vinden is? Heeft ook al een dropper en is ook nog eens 100 euro goedkoper dan de andere 2.
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Overigens is van de Big Dog nu, naast de oranje versie nu ook een 'ED Black No Decal' te bestellen. Die no decal en de black snap ik. Maar waar staat de ED voor?
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

https://www.koers.cc/ doen Orbea. Alternatieven zijn wel allemaal alu bikes..... denk dat je spijt gaat krijgen als je ongeduldig bent (spreek uit ervaring...)
tiggermac
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 19:22

tiggermac schreef: ma 27 april 2020, 21:26
Arson schreef: ma 27 april 2020, 21:01
Te gek! Ik ga me nog eens even verdiepen in die fiets.
Ik kwam deze ook nog tegen:
NS Bikes Eccentric Lite 1
Weliswaar geen staal, en ook vast niet beter dan die On-One Big Dog, maar oei oei wat prachtig om te zien!
Als je dan toch over je budge gaat, want bij CRC; 1520 euro;
(https://www.chainreactioncycles.com/nl/ ... prod187083)

Ben zelf sinds 4 weken in het bezit van een Orbea Laufey LTD. Leuk, mooi en sterk in prijs/kwaliteit. In H30 uitvoering voor 1300 euro is dan mischien ook te overwegen.
https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/mou ... laufey-h30

Patrick
Die kwam je in je eigen topic tegen :winkie:

Patrick
Proberen lukt altijd
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Nou, de kogel is door de kerk. Zojuist mijn BigDog besteld.
En al dat twijfelen is toch nog ergens goed voor geweest. Want naast de 1 op 1 conversie van GBP naar EUR is nu ook de GX versie beschikbaar voor de prijs van de SX. 999,99 euro. Dus de GX maar besteld. :D

Zoals ik al zei is er nu wel ook de optie voor een ED (powdercoating) zwarte kleur. Maar die is of 500 euro duurder, of er ging iets niet goed met de prijs. Dus uiteindelijk maar de oranje besteld. En nu begint het aftellen.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Gefeliciteerd alvast. We zien hem dan wel voorbij komen in je sys. :-q
Plaats reactie