futurumshop

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

sik schreef: za 28 april 2018, 00:11 ja die van ali en amazon gegarandeerd, maar het lijkt me dat futurum zich niet aan neppe spullen brandt.

maar als futurum en een paar duitse shops kunnen afprijzen voor minder dan de helft van de adviesprijs, dan ben ik wel benieuwd hoe groot het kwaliteitsverschil daadwerkelijk is.
zowel poc als futurum hebben veel hogere overhead dan een chinese trading co./dropshipper, dus als ik uit de losse pols een rekensommetje maak, dan kopen ze voor dezelfde prijs in.
Je kunt je ook afvragen hoeveel winstmarge er zit op zo'n bril. Productiekosten, marketing en overhead laten we zeggen €10, verkoop €75? Minder dan de helft van de adviesprijs is dan nog steeds dikke winst :wink:
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Als altijd een snelle levering :-q
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Ik ben op zich best tevreden over Futurum. Wat ik bij hen wel erg irritant vindt is dat ze steeds vragen of je hen een 10 wilt geven als beoordeling van hun service. Een beoordelingscijfer krijg je op grond van wat mensen vinden, daar vraag je niet om. Verder vind ik het irritant - maar dat geldt niet alleen voor Futurum - dat ze al binnen enkele dagen na aankoop willen dat je een product beoordeelt. Doe je dat niet, dan krijg je al snel een reminder. Terwijl het onmogelijk is om bepaalde producten al na enkele dagen te beoordelen. Als je een kledingstuk koopt waarvan wordt gesteld dat het waterdicht is, zul je er eerst flink mee in de regen moeten rijden en als je een navigator koopt duurt het wel even voordat je alle functies goed hebt uitgeprobeerd. Snelle beoordelingen van dit soort producten stellen dan ook weinig voor in mijn ogen. door dit soort dingen ben ik wel geneigd om verzoeken om beoordelingen automatisch in mijn spamfolder te laten verdwijnen.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Ervaringen plaats ik niet (meer), om exact de redenen als jij die omschrijft. De reminders negeer ik wel, net zoals dat ik nooit de cheque van 50 Euro na de review nooit gekregen heb. Dat is hetzelfde als het kras&win spel van afgelopen juli. Iedereen een grote bestelling plaatsen, en je betaalt voor een eventuele prijs die je zelf niet gaat winnen.
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

weet iemand of er binnenkort weer de futurum koopjes markt is.
meestal is die eind september, maar kon er nog niets over vinden.
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

nielsvo schreef: zo 21 juli 2019, 21:38
sik schreef: za 28 april 2018, 00:11 ja die van ali en amazon gegarandeerd, maar het lijkt me dat futurum zich niet aan neppe spullen brandt.

maar als futurum en een paar duitse shops kunnen afprijzen voor minder dan de helft van de adviesprijs, dan ben ik wel benieuwd hoe groot het kwaliteitsverschil daadwerkelijk is.
zowel poc als futurum hebben veel hogere overhead dan een chinese trading co./dropshipper, dus als ik uit de losse pols een rekensommetje maak, dan kopen ze voor dezelfde prijs in.
Je kunt je ook afvragen hoeveel winstmarge er zit op zo'n bril. Productiekosten, marketing en overhead laten we zeggen €10, verkoop €75? Minder dan de helft van de adviesprijs is dan nog steeds dikke winst :wink:
Ik heb zelf ook een mooie POC bril op de kop getikt met 60% korting op de adviesprij. Volgens mij bieden ze de ver overjarige modellen (gaat dan vooral om de kleur) veel goedkoper aan. Dat zie je bij sommige van de helmen ook de oude kleuren bijvoorbeeld die profteam kleuren gaan er voordelig uit.
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Keurige levering en (dankzij tip van @Ad58) afhandeling van de € 20,- achteraf door futurumshop: ik bestelde vlak voor 23u niet wetende dat even later een interessante kortingsactie begon. Deze heb ik na 1 mailtje keurig alsnog gekregen :-q .
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Altijd tevreden over futurumshop. Qua prijzen voor accessoires kunnen ze niet op tegen de Duitse webshops maar kleding in de actie is altijd aantrekkelijk. Ontdekte laatst ook de tweede kans pagina. Voor de echte koopjes https://www.futurumshop.nl/tweedekans
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Bij het magazine wat ik vandaag heb ontvangen zat een gift card. Indien je uiterlijk eind mei voor minimaal € 75,- spullen besteld ontvang je met de code op de gift card een pakket twv € 25,- (wat er precies in zit weet ik niet maar gratis is voor de meeste Nederlanders altijd goed)

Ik ga die niet gebruiken dus mocht er iemand zijn die dat wel voornemens is, stuur maar een pb voor de code.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

slapbandje schreef: wo 15 april 2020, 17:09 Bij het magazine wat ik vandaag heb ontvangen zat een gift card. Indien je uiterlijk eind mei voor minimaal € 75,- spullen besteld ontvang je met de code op de gift card een pakket twv € 25,- (wat er precies in zit weet ik niet maar gratis is voor de meeste Nederlanders altijd goed)

Ik ga die niet gebruiken dus mocht er iemand zijn die dat wel voornemens is, stuur maar een pb voor de code.
Is de code al vergeven? Anders heb ik wel interesse!

Oh lees het verkeerd, laat maar :)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ik heb laatst contact opgenomen met futurumshop omdat het niet mogelijk is cookies uit te zetten op hun site. Je bent verplicht deze te gebruiken anders kun je niet van hun shop gebruik maken.
Vervolgens alle andere websites wordt je heel agressief bestookt met reclame van futurumshop.
Ik heb daar een probleem mee, dus ik heb ze dat laten weten. Netjes bericht terug dat het zou worden doorgespeeld naar de betreffende afdeling. Je raad het al: nooit meer wat gehoord.

Echt waardeloos. Ook die dure boekwerken die in elk pakket zitten. En als mtb-er krijg ik aan de lopende band reclame voor wielrennen, wat me echt niks interesseert.

Voor mij geen fururumshop meer. Ik bestel wel bij mantel of in Duitsland. Dan duurt het maar wat langer.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Heb ik helemaal geen last van. Krijg nooit reclame van Futurum.

Zet cookies alleen maar aan als het nodig is en dan alleen maar voor de bewuste website, dus niet voor derden. En natuurlijk cookies wissen als je klaar bent met de website.

Verder gebruik ik Ghostery's en AdBlock Plus als reclame blokker.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Hier ook een paar keer besteld inmiddels, en laatst voor het eerst een same day delivery (niet specifiek voor gekozen). Blijft maf: voor de lunch plaats je een bestelling en vlak na het avondeten stond de fietskoerier voor de deur.
Voor zover relevant: de missus heeft wat hardloopschoenen besteld hier en je mag ze gewoon volledig uitproberen en eventueel terug sturen. Staat zelfs expliciet bij dat je er mee naar buiten mag, het bos in, enz. Prima service!
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Bram87 schreef: di 28 april 2020, 15:22 Voor zover relevant: de missus heeft wat hardloopschoenen besteld hier en je mag ze gewoon volledig uitproberen en eventueel terug sturen. Staat zelfs expliciet bij dat je er mee naar buiten mag, het bos in, enz. Prima service!
Dit geldt ook voor oa de mtb- en race schoenen. Zijn niet (altijd) de goedkoopste maar wel fijn dat je na het proberen toch de schoenen mag retourneren.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Tip van de week: bestel geen dingen die niet direct op voorraad zijn. Eerst de bestelling opgehouden doordat er een stuurpen in zat met 2-6 dagen levertijd. Na een week volgde een mail dat deze pas vanaf week 50 leverbaar zou zijn. Vervolgens maar uit de order gehaald, en toen bleek dat de banden (die wel op voorraad waren op het moment van bestellen) inmiddels op waren :o Vreemd dat die niet gelijk gereserveerd worden vind ik.
Uiteindelijk ook hiervoor een mail gekregen met keuze wat te doen. Deze worden nu op week 46 gezet, dus dan nog maar even langer wachten :-?
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Plaats reactie