Fietsbril

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

kermit schreef: di 21 april 2020, 09:11 En dan nu graag ook zo een enigzins betaalbare oplossing voor brildragers...
Oakley's (sommige iig) kun je weliswaar laten slijpen op sterkte, maar dan ben je èn gebonden aan één type lens, èn je betaald honderden (>400) euro's voor die bril.
Prijs is altijd een punt. Had 10 jaar lang een Adidas Everest met inzet op sterkte (bijziende). Veel last gedag van beslagen, soms in een marathon echt gevaarlijk wanneer je naar een korte stop niets meer zag maar toch moest doorrijden. Naar mate ik ouder werd kon ik mijn Garmin niet meer aflezen, dus moest ik naar een multifocale bril. Tientallen modellen getest. Uiteindelijk de gouden greep gedaan met de Oakley Crossrange. Multifocale bronzen glazen voor een breed inzetbereik. Het prijskaartje was behoorlijk: ca 560 euro betaald. Rij nu al 2 jaar daarmee rond, skivakantie, hardlopen, vrije tijd, auto. Een van mijn beste keuzes ooit. Wel traag ik ze niet in een marathon wanneer van te voren te verwachten is dat het modderig wordt. De angst voor krassen geeft dan de uitslag. Zit als gegoten, is ontzettend licht (de glazen van Oakleys zijn misschien de besten überhaupt), geen vertekeningen erkennbar alhoewel de bandbreedte groot is (rechts bijv. van sterkte -4.75 naar +2.50).
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

surfroy01 schreef: di 21 april 2020, 09:18 Ik heb het voordeel dat ik enkel een leesgedeelte nodig heb, dat heb ik opgelost met inplakleeslensjes (zo hoeveel keer woordwaarde?????) maar mijn ega heeft een + en een - oog, cilinder etc en die hannest met lensen, traanogen etc dus ook die is op zoek naar een geslepen wielrenbril. Gaat denk ik inderdaad een flinke investering worden, maarja goed zicht onder het wielrennen is wel zo prettig.
Qua zicht (en draagcomfort) ben ik prima tevreden met die Shimano met inzetjes hoor.
De Swiss Eye die ik hiervoor veel droeg zat nog fijner, echt een ultralicht brilletje. Maar de meekleurende lens van de Shimano vind ik in de praktijk prettiger dan eentje met vaste "kleur".

En tja, zo'n geslepen Oakley... Ik heb er weleens aan gedacht, maar dan had ik 'm in de afgelopen jaren moeten vervangen vanwege een veranderde sterkte. Dan doet 50 euro voor een paar inzetlensjes toch wat minder pijn :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Volgens mij hebben we een winnaar... of niet TS?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Yup, als het goed is komt morgen met de pakketbezorger een pakketje mee met een oakley jawbreaker met de Prizm trail torch glazen erin.

Erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen, ik zal dan ook zeker mijn review via dit lijnjte geven :winkie:
Just do Ti, or did i die?
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Damn, ik wacht nog steeds op mijn bril. Volgens de shop waar ik hem besteld heb, moet deze met een levering vanuit Oakley-opslag in Italië komen en deze is om bekende redenen vertraagd :(
MarcelJG
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 21 februari 2016, 11:23

pimmedoris schreef: di 21 april 2020, 20:21 Damn, ik wacht nog steeds op mijn bril. Volgens de shop waar ik hem besteld heb, moet deze met een levering vanuit Oakley-opslag in Italië komen en deze is om bekende redenen vertraagd :(
Onbekende reden ...... in deze Corona tijd ..... uit Italie ...... :-?
Tja, geen idee .... :D :D :D :D
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Balen dat je bril op zich laat wachten....

Volgens de track and trace is hij er morgenmiddag dus ik ga ervan uit dat het voor mij goed komt (lag waarschijnlijk op voorraad)
Just do Ti, or did i die?
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

MarcelJG schreef: di 21 april 2020, 20:34
pimmedoris schreef: di 21 april 2020, 20:21 Damn, ik wacht nog steeds op mijn bril. Volgens de shop waar ik hem besteld heb, moet deze met een levering vanuit Oakley-opslag in Italië komen en deze is om bekende redenen vertraagd :(
Onbekende reden ...... in deze Corona tijd ..... uit Italie ...... :-?
Tja, geen idee .... :D :D :D :D
Ik zeg juist "om BEKENDE reden". Corona lock down inderdaad :wink:
MarcelJG
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 21 februari 2016, 11:23

pimmedoris schreef: di 21 april 2020, 22:14
MarcelJG schreef: di 21 april 2020, 20:34
Onbekende reden ...... in deze Corona tijd ..... uit Italie ...... :-?
Tja, geen idee .... :D :D :D :D
Ik zeg juist "om BEKENDE reden". Corona lock down inderdaad :wink:
Stupid me, ja :D :D :D
Das wel een gedoe en super balen. Ik hoop voor je dat ie snel komt, de zon is er weer volop dus je kan hem goed gebruiken.
debe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:30
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1, Pilot custom Beach/Gravel/Bikepackracer

rokl schreef: di 21 april 2020, 09:44
kermit schreef: di 21 april 2020, 09:11 En dan nu graag ook zo een enigzins betaalbare oplossing voor brildragers...
Oakley's (sommige iig) kun je weliswaar laten slijpen op sterkte, maar dan ben je èn gebonden aan één type lens, èn je betaald honderden (>400) euro's voor die bril.
Multifocale bronzen glazen voor een breed inzetbereik. Zit als gegoten, is ontzettend licht (de glazen van Oakleys zijn misschien de besten überhaupt), geen vertekeningen erkennbar alhoewel de bandbreedte groot is (rechts bijv. van sterkte -4.75 naar +2.50).
Je bedoelt met +2.50 de additie oftewel het sterkteverloop van vertesterkte bovenin van -4.75 naar -2.25 onderin voor het lezen. Het verschil tussen ver en lees is dus de +2.50 waar je het overhebt.
Beetje technisch verhaal maar met je multifocale Oakley heb je iig een goede keus gemaakt. 👍🏻
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Je hebt twee keer gelijk :-q :-q
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

pimmedoris schreef: di 21 april 2020, 20:21 Damn, ik wacht nog steeds op mijn bril. Volgens de shop waar ik hem besteld heb, moet deze met een levering vanuit Oakley-opslag in Italië komen en deze is om bekende redenen vertraagd :(
En ... is ie d’r al en hoe bevalt ie ?
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Haha, ja hij is er al een tijdje. De bril bevalt supergoed. Zit fijn en de lenzen (Prizm Trail Torch) kijken erg fijn in alle omstandigheden.

Je kunt bij deze bril ook vrij simpel de bril iets verder van je gezicht zitten in het geval dat de glazen beslaan. Dit doe je door het neussteuntje "open te klikken". Goed systeem en is met 1 hand te doen.

Al met al erg tevreden :D
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

pimmedoris schreef: za 20 februari 2021, 02:07 Haha, ja hij is er al een tijdje.

Al met al erg tevreden :D
Fijn om te horen, hij komt ook altijd goed uit de test. 👍🏻
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

TS is al voorzien, maar ter aanvulling:

Ik gebruik al een tijdje deze. Tegenwoordig meerdere modellen.

Belangrijke reden is de inzetbril. Die zit bij deze Chinese brillen er gewoon bij, werkt goed en blijft goed zitten. Vroegah had ik een Shimano die was ook goed maar ging stuk niet meer te krijgen. Of bestaan ze nog?

Ook een BBB zelfkleurend geprobeerd daar zat het brilletje op de plaats waar normaal contactlenzen zitten dus veel te dicht op het oog, helaas niet bruikbaar. Wel mooi model.

Rudy's Project en Oakley en Adidas hebben ook wel mogelijkheden maar dan kost het met inzetbril meteen 300-400 €. Tja dat is wel erg veel.

Als iemand nog een goede hint heeft voor een MTB bril zelfkleurend met inzetbril tegen redelijke prijs?
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Plaats reactie