Sram Rival 1 SGS of Shimano GRX 600

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik heb een Canyon Grail al 7.0 besteld met de GRX 600. Deze heeft 46/30 voor en casette van 11/34. De reden dat ik hiervoor koos was omdat ik hem ook regelmatig op de weg wil gaan gebruiken en ik dan iets meer keuze heb en de versnellingen iets dichter bij elkaar liggen, ja er zijn ook dubbele versnellingen.
Echter is dat ding pas in augustus leverbaar en nu twijfel ik om dan toch maar de Grail al 7.0 SL te bestellen met de Rival groep, vor 42 en achter 11/42, deze is in juni leverbaar.

Wat is nu wijsheid? Toch proberen geduld te hebben of ga ik met de Rival groep veel plezier hebben?
Voor de mtb routes blijft de mountainbike dus daar heb ik hem niet voor nodig, wil gewoon langere ritten maken zonder beperking van type ondergrond waar ik op terecht kom.
Reden om voor de Canyon te gaan is omdat deze aardig is afgemonteerd voor het budget wat ik er aan uit wil geven. :bier:
Afmontage van beide fietsen is verder gelijk, SL houdt in dat hij wat lichter is door ontbreken extra tandwiel en voorderailleur.
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Ik zou wachten...Rival BB is meer kraak gevoelig, Shimano dubbel is als je ook weg rijdt handiger om juiste verzet te vinden... tussenliggende verzetten zijn belangrijker op de weg. Ben zelf van Sora 2x9 overgestapt naar Rival twijfel nog steeds of ik dat wel had moeten doen... succes met je keuze
Gebruikersavatar
heideveld
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: di 16 september 2003, 20:59
Mijn mountainbike: JULIN 2.0 carbon / Fuji Jari / Kona Unit SS RAW / GT ZASKAR 27.5"(1997) / Twinpower MTB Tandem

't is ook maar net wat je er waar mee wil doen....
Voor alleen gebruik in NL is een 1x meer dan voldoende in mijn ogen, 11/42 kan je dan zelfs nog wisselen voor een 11/36 om de stappen wat te verkleinen. Echter in het buitenland met lange steile klimmen ben ik blij dat ik hem voor op het kleine blad kan gooien.
HARD, HARDER HARDST
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Thanks zover. Zoals ik al schreef wil ik voornamelijk hem gaan gebruiken voor duurtrainingen in NL zonder de betrekking van de ondergrond, wil graag zoveel mogelijk van het asfalt af.
Tijdens vakanties naar Duitsland en bijvoorbeeld Oostenrijk zal hij of de mtb zeker meegaan.

In verband met de lange levertijd van Canyon ben ik wel ook verder aan het kijken, door de droogte worden de mtb routes er ook niet beter op....😪
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb op mijn Pickenflick Rival 1 met 42 voor en 11--32 op de weg / vlakke stukken ivm kleinere stapjes en dat bevalt goed. Grootste is dan verg 50-13 en kleinste 34-26 , dus ongeveer vergelijkbaar met dubbel 50-34 en 12--25 racefiets verzet en dat is voor vlak nederland genoeg.
Verwacht ik meer heuvels/klimwerk dan zet ik er een 11--42 of zelfs 11--46 cassette op.
Echt nadelen tov de 2x11 die er origineel op zat merk ik niet zo.
Plaats reactie