MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Bergbike schreef: wo 8 april 2020, 21:59 De volgende de keer dat je je irriteert aan de vertragingspoortjes, realiseer je dan dat deze ook prima functioneren als bankjes voor wandelaars. Dus niet zo egocentrisch denken...…….

En dat tijdens Corona. Hoe moet ik dan 1.5m afstand houden!? :-{ :~


Het was drooooooog!
Ook zonder wandelaars is die 1,5 meter helaas niet te handhaven. Vanmiddag even geweest op Vrachelen en CK, maar de fietsers die er rijden, rijden meestal door bij de oversteek plaatsen en gaan op de singletrack rechts rijden om je er langs te laten... Helaas zijn dit niet alleen beginners.

Het is inderdaad droog en best mul. Ik wacht wel even tot de huidige maatregelen soepeler worden, hopelijk heeft het dan ook goed geregend. Dat mulle stukje bij het einde van CK na dat klimmetje is nog wel leuk, maar voor de rest rij je toch voor je gevoel met de handrem erop op zoek naar grip.
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Rollingforever schreef: do 9 april 2020, 19:22
Bergbike schreef: wo 8 april 2020, 21:59 ...
Ook zonder wandelaars is die 1,5 meter helaas niet te handhaven. Vanmiddag even geweest op Vrachelen en CK, maar de fietsers die er rijden, rijden meestal door bij de oversteek plaatsen en gaan op de singletrack rechts rijden om je er langs te laten... Helaas zijn dit niet alleen beginners.

Het is inderdaad droog en best mul. Ik wacht wel even tot de huidige maatregelen soepeler worden, hopelijk heeft het dan ook goed geregend. Dat mulle stukje bij het einde van CK na dat klimmetje is nog wel leuk, maar voor de rest rij je toch voor je gevoel met de handrem erop op zoek naar grip.
Misschien nog een optie om eerder op de dag te gaan? Zoals eerder in dit topic gemeld, zijn de meesten 's ochtends en 's middags bezig met school en thuiswerken. Dus misschien proberen juist dan te gaan, even tussendoor (als je die mogelijkheid hebt natuurlijk ...) :bier:

Verder vind ik het losse zand zoals het nu is nog wel te doen (bandenprofiel en -spanning zullen ook uitmaken), maar moet niet veel erger worden :winkie:
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

S morgens vroeg zal inderdaad wel schelen. Bandenspanning zit wel goed, rond de 1.2 bar (2.25 inch), bandjes gaan net niet opzij rollen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Gisterochtend inderdaad maar een familie gezien, verder niemand. Wel bijna de hele route dorst een mul toplaagje..
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Prulleman schreef: do 9 april 2020, 19:49 Gisterochtend inderdaad maar een familie gezien, verder niemand. Wel bijna de hele route dorst een mul toplaagje..
Vanochtend vroeg een rondje gedaan (hele drieluik, waarvan 1 route dubbel gedaan). Moet zeggen dat het in de 2 dagen sinds ik er geweest was toch weer een stuk verder opgedroogd is / losser geworden is. Dacht dat Vrachelen hierin het het ergst was, maar Dorst kan er nu ook wat van :winkie:

Verder op de route slechts 1x een mtb'er tegengekomen, dus was wel lekker rustig.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Mul toplaagje ? Ik denk dat we die fase nu wel voorbij zijn !!
En met de voorspelling kwa droogte voorzie ik veel schade voor de komende week(weken)
En dan hebben we ook nog een legertje 26 ers zonder helm die op Iedere molshoop moeten lopen.....tja dan word het wel moeilijk om het nog een beetje heel te houden.
Ja goede raad is nu erg duur....maar er zullen nu binnenkort maatregelen genomen moeten worden anders hebben we veel snel veel schade !

Pfff moeilijke tijden

Gr en nog fijne Pasen
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Onderhoudsman schreef: zo 12 april 2020, 19:34 Mul toplaagje ? Ik denk dat we die fase nu wel voorbij zijn !!
En met de voorspelling kwa droogte voorzie ik veel schade voor de komende week(weken)
En dan hebben we ook nog een legertje 26 ers zonder helm die op Iedere molshoop moeten lopen.....tja dan word het wel moeilijk om het nog een beetje heel te houden.
Ja goede raad is nu erg duur....maar er zullen nu binnenkort maatregelen genomen moeten worden anders hebben we veel snel veel schade !

Pfff moeilijke tijden

Gr en nog fijne Pasen
Vanochtend nog een klein rondje gedaan (Dorst, Cadettenkamp); bijna niemand tegengekomen overigens.

Wat me verder inderdaad ook opviel is dat het weer een stuk verder opgedroogd is en dat er op meerdere plekken bij Dorst schade is ontstaan: een soort "gaten" met mul zand, dus verwacht dat de tracks het zonder regen op de huidige manier niet lang volhouden ... :-{ Sterkte in ieder geval met het onderhoud! (Heb uiteraard eerder al gedoneerd :-q )

Iets dringender wellicht bij Cadettenkamp: richting de uitgang naar Tilburgsebaan hangt een vrij forse boom ongeveer 1 m boven de route (afstappen dus). Als ik me goed herinner voor het een na laatste kruispunt.

Met betrekking tot die maatregelen: wat had je hier in gedachten?

Verder, ondanks alles, nog een fijne 2e Paasdag allen :bier:
Jeronimo73
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 16:38
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 3

Erg jammer dat de tracks er zo vroeg in het jaar al weer zo slecht aan toe zijn...in het kader van trail respect ben ik maar overgeschakeld op de racefiets en laat ik de tracks met rust tot er weer genoeg regen gevallen is.
Remmen kan altijd nog
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Misschien een idee om de tracks de rest van de maand af te sluiten? Heb je 2 vliegen in 1 klap.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik ben vanmiddag even geweest. Ik vond Cadettenkamp wel zat. Ik heb het nog nooit zo droog gezien volgens mij. Was niet leuk meer.

Verder kwam ik nog een malloot tegen die zonder helm op tegen de richting in reed. :evil:
Ver zal die niet gekomen zijn, want eerst moet ie een stukje bergop en dan volgt die zandvlakte die er nu uitziet als de Sahara. En daarna mag ie die laatste klim af. Good luck, denk dan.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ad weer op de fiets! goed om te horen, beetje rustig opbouwen weer..

wilde straks eens kijken hoe vrachelen erbij ligt.. maar als het te druk is, dan haak ik wel af en ga ik ergens anders rijden.. iets teveel op de racefiets gezeten.. de MTB staat helemaal opgepoetst in de schuur.. dat hoort niet :D
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Drukte op Cadettenkamp viel reuze mee. Maar ik vermoed dat Vrachelen aardig mul zal zijn. Ik denk dat ik de racer maar van stal ga halen. Niet leuk meer zo droog!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Inderdaad ontzettend droog. Vanochtend klein stukje Vrachelen en de helft van Cadettenkamp meegepakt op mijn rondje, maar dat was gelijk de laatste keer voorlopig. Tot het een keer fatsoenlijk geregend heeft is wegblijven het devies!
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ah, dan lag het niet aan mij dus! Ik was even bang dat ik teveel aan conditie had ingeboet!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

hmm, begin dan wel te twijfelen.. misschien toch ook maar de racefiets weer pakken.. :roll:
Plaats reactie