in ear bluetooth oordoppen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Hallo,

Ik heb een nieuwe telefoon gekocht. Samsung Galaxy S20+. Super leuk allemaal maar de nieuwe telefoonmodellen hebben geen 3.5mm ingang voor de normale muziek oordoppen. Ik zal er toch aan moeten geloven om bluetooth in ear oordop te gebruiken.

Voordat je denkt: "Hey, kies die modellen die achter je oren zitten, of met een hele constructie om je nek." Nee, daar ben ik niet naar op zoek.

Eigenlijk ben ik vooral op zoek naar die nieuwe hippe Samsung galaxy buds, die ik ook normaal kan gebruiken.

Ik vraag mij alleen af of deze oordoppen goed blijven zitten tijdens het fietsen. Het zou zonde zijn als ik ze tijdens een wielren/mtb ritje kwijt zou raken.

Ik heb zelf twee modellen gevonden die interessant zijn. Heeft iemand deze oordoppen en kan je mij vertellen wat je de voor en nadelen van vind?

Samsung Galaxy Buds
https://www.coolblue.nl/product/828014/ ... zwart.html

JBL Under armour Sport
https://www.coolblue.nl/product/827281/ ... flash.html

Zijn er wellicht andere modellen die geschikt zijn om mee te fietsen? Is er een variant waar je een dun koortje aan kan maken die je aan de clip van je helm kan maken?


(Laten we de discussie of muziek wel handig is tijdens het fietsen, laten voor wat het is.)
#Skraleanjers
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Heb je al eens gekeken naar een AfterShokz?
Schijnt goed te werken en je hoort je omgeving ook nog.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ik heb de jbl buds, die lijken op die van samsung dus zonder gekke dingen eraan.. blijfen echt heerlijk zitten en je krijgt er verschillende rubbertjes bij.
Ik gebruik ze wel eens met ritjes over de weg echt heel fijn!
Ben in iedergeval niet bang dat ze uitvallen!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Rayb81 schreef: ma 13 april 2020, 23:04 Heb je al eens gekeken naar een AfterShokz?
Schijnt goed te werken en je hoort je omgeving ook nog.
:-q
Ik ben er blij mee. Gebruik ze bij het biken nooit, maar op de racefiets of woon-werk Stromer wel. Je hoort de omgeving nog prima.
Bicycle, bicycle, bicycle
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Pro_Shifty schreef: ma 13 april 2020, 22:51

Zijn er wellicht andere modellen die geschikt zijn om mee te fietsen? Is er een variant waar je een dun koortje aan kan maken die je aan de clip van je helm kan maken?
De Apple airpods. Deze blijven bij mij goed zitten én kun je verbinden met de airpods strap.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
demonic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 25 september 2019, 18:21
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 World Cup

Ik heb deze, zitten goed om te sporten en vallen niet uit je oor en voldoende waterdicht om te sporten: Jabra elite 65t active

https://www.coolblue.nl/product/816152/ ... blauw.html
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Ik had de opvolger ervan, de jabra 75. Ik heb ze na een korte tijd gebruiken echter geretourneerd. Ze deden na een korte tijd pijn aan mijn oren (enkel rechts). Ik had elke bijgeleverde eartip geprobeerd, echter allemaal hetzelfde resultaat. Ze klonken wel heel goed, maar waren geen goede match met mijn oren.
Nu heb ik de AirPods 2, die zitten perfect en klinken ook best goed. Het zijn niet de goedkoopste, maar ik gebruik ze bijna dagelijks en zitten heel comfortabel, ook nog na enkele uren gebruik.

Ik zou bijgevolg dus aanraden om een winkel te zoeken waar je kan proberen of een online winkel met een goed retourbeleid. Elk oor is anders, dus wat voor mij werkt is misschien niks voor jou.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Ik gebruik deze. Zijn eigenlijk bedoeld voor podium gebruik, blijven daardoor goed zitten. De meeste onderdelen zijn los verkrijgbaar.
Afbeelding

https://www.engadget.com/2020-01-05-shu ... _H4MEJ4XX4
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Ik rij en loop met de jabra elite sport (niet op de mtb overigens daar heb ik geen afleiding nodig :lol: ). Worden geleverd met eartips met en zonder "haak". Met haak blijft bij mij veel beter zitten dan zonder. Zou iig een setje met "haakjes" zoeken.. en waterdicht is ook wel lekker...
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Rayb81 schreef: ma 13 april 2020, 23:04 Heb je al eens gekeken naar een AfterShokz?
Schijnt goed te werken en je hoort je omgeving ook nog.
Ik heb deze gehad. Ik vond ze niet fijn zitten, vermoeiend, en door het windgeruis moest ik ze te hard zetten.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

jabra 100 procent top
derkhove
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 28 februari 2009, 20:01

Ik koop juist voor sport/fietsgebruik goedkope in-ear doppen via Wish....klinken goed, en als ze stuk gaan ben je 2 tientjes kwijt....mijn huidige setje gaat overigens al 3 jaar mee, gebruik ik iedere dag.....dus vooral geen dure merk-doppen....
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

derkhove schreef: di 21 juli 2020, 22:01 Ik koop juist voor sport/fietsgebruik goedkope in-ear doppen via Wish....klinken goed, en als ze stuk gaan ben je 2 tientjes kwijt....mijn huidige setje gaat overigens al 3 jaar mee, gebruik ik iedere dag.....dus vooral geen dure merk-doppen....
Hoe kun je zulke wegwerp dopjes nu goed vinden klinken ? Zelfs bij het afspelen van een podcast is het nog niet om aan te horen.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
derkhove
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 28 februari 2009, 20:01

Tja, ervaar het toch echt zelf....maar goed, is maar een tip hè.....
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Even een terugkoppeling over hoe het gegaan is. Ik had helemaal uitgezocht wat ik wilde gaan kopen. Maarrr.... Ik had op een avond een trainingsrit gepland na mijn werk. Ik was van plan om in Nuenen de Gulberg (klinkt hoger dan dat het is 60 hm per ronde) een keer of 20 op te fietsen. Heerlijk muziekje op en rondje de bult op fietsen.

Nu was ik mijn oortjes met kabel vergeten omdat ik de in ears nog niet gekocht had. Dus naar de coolblue gereden om een setje te halen, bleek de variant met kabels 30 euro (ongeveer) te kosten en de in ears 130 euro. Dit zouden JBL oortjes zijn maar deze waren helaas niet op voorraad.

Dus uiteindelijk gekozen voor de JBL reflect flow gekozen. Beetje een impuls aankoop omdat ik perse muziek wilde luisteren tijdens mijn trainingsrit haha.

En ik ben helemaal tevreden. Het geluid is super goed, de oortjes blijven tijdens het klimmen en afdalen met gemak zitten. Had niet verwacht dat ze zo goed zouden blijven zitten eigenlijk.

Op de terugweg nog een flinke regenbui meegemaakt waardoor ik helemaal doorweekt was, maar daar hadden de oortjes geen last van gelukkig.

Helemaal tevreden dus!
#Skraleanjers
Plaats reactie