NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Niet graven dat is bekend, maar niet fietsen? Heb ik wat gemist?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Fred (mtb-sport) schreef: zo 12 april 2020, 16:36 Niet graven dat is bekend, maar niet fietsen? Heb ik wat gemist?
Niet met de auto naar de UHR om te fietsen...
En dat zou Lars toch moeten doen.. Of hij moet een fredje/bouwpakket doen en gelijk 100km plus gaan rijden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Fred (mtb-sport) schreef: zo 12 april 2020, 16:36 Niet graven dat is bekend, maar niet fietsen? Heb ik wat gemist?
Er heerst een virusje Fred, misschien heb je dat gemist?






(Maar het advies is dus lokaal te blijven en zeker niet met een auto naar een natuurgebied te komen. En 60 km asfalt heen en 60 km asfalt terug om in Zeist te komen gaat me net te ver op het moment.)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Wie had het over Zeist. Het gaat om echte mtb paden!
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

MTBarc schreef: zo 12 april 2020, 17:04 Wie had het over Zeist. Het gaat om echte mtb paden!
Precies, echte paden zoals LV of HV
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Horsthil schreef: zo 12 april 2020, 17:55
MTBarc schreef: zo 12 april 2020, 17:04 Wie had het over Zeist. Het gaat om echte mtb paden!
Precies, echte paden zoals LV of HV
Mmmm zat meer aan Veluwezoom te denken
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

MTBarc schreef: zo 12 april 2020, 18:20Mmmm zat meer aan Veluwezoom te denken
Echte gravelpaden vind je zeker op de Veluwe.

Als iedereen morgen nou eens naar de meubelboulevard gaat kan ik een rondje LV doen, deal? :bier:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

MTBarc schreef: zo 12 april 2020, 18:20
Horsthil schreef: zo 12 april 2020, 17:55 Precies, echte paden zoals LV of HV
Mmmm zat meer aan Veluwezoom te denken
Of Noord-Beveland
Jurriaan schreef: zo 12 april 2020, 18:34
MTBarc schreef: zo 12 april 2020, 18:20Mmmm zat meer aan Veluwezoom te denken
Echte gravelpaden vind je zeker op de Veluwe.

Als iedereen morgen nou eens naar de meubelboulevard gaat kan ik een rondje LV doen, deal? :bier:
Ik zou HV doen, tenzij je een fatbike hebt
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lars TB schreef: zo 12 april 2020, 16:39
Fred (mtb-sport) schreef: zo 12 april 2020, 16:36Niet graven dat is bekend, maar niet fietsen? Heb ik wat gemist?
Er heerst een virusje Fred, misschien heb je dat gemist?
(Maar het advies is dus lokaal te blijven en zeker niet met een auto naar een natuurgebied te komen. En 60 km asfalt heen en 60 km asfalt terug om in Zeist te komen gaat me net te ver op het moment.)
OK, op die manier. Virus kan je inderdaad niet missen, of juist wel (hoe je het bekijkt).
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
dooieakkertje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 10 april 2020, 09:36

bert l. schreef: do 26 maart 2020, 20:49 De langdurige harde wind en de langdurige lage luchtvochtigheid zorgen samen nu voor heel droge parcoursen.
Zelfs droogste ooit: https://www.nu.nl/binnenland/6044266/dr ... rland.html

Wat kun je tegen die mulle stukken doen.. klei storten?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Minder druk in bredere banden, iets meer achterop gaan zitten en gas geven!
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

dooieakkertje schreef: ma 13 april 2020, 09:54 Wat kun je tegen die mulle stukken doen.. klei storten?
We mengen op die stukken met leemhoudend zand. Is al op meer stukken gedaan, alleen is op een paar plaatsen die laag gebroken. We hadden daar beter moeten mengen met het normale zand. Nu is het een kwestie van wachten totdat we weer mogen werken in het bos én todat er weer iets van regen valt, want zonder regen valt er weinig te repareren
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Zoals Horsthil al aangeeft. Op korte termijn helemaal niets want we mogen op dit moment geen onderhoudswerkzaamheden uitvoeren. Op wat langere termijn: Niet veel, want we mogen geen materiaal gebruiken dat daar niet van nature al aanwezig is.

In het verleden hebben we op een aantal plaatsen leemhoudend zand gebruikt (want dat komt daar dus al voor) om te mengen met het mulle zand op een aantal plaatsen op de route. Dat heeft een behoorlijke tijd goed resultaat gehad maar het was niet meer bestand tegen deze nieuwe droogteperiode. Als we straks weer aan de route mogen werken zullen we dat op een aantal plaatsen weer gaan doen. Maar er is eerst regen nodig want anders kunnen we het zand niet goed mengen.

Een blik op de Corona ontwikkelingen en het weerbericht leert ons dat het voorlopig dus nog wel even mul zal blijven en dat het eerder erger dan beter zal worden. Tot die tijd zullen we het ermee moeten doen, gelukkig is het stiekem best leuk om een beetje met je balans te spelen in het zand.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Momenteel zoals aangegeven niets, maar onder normale omstandigheden kunnen we weinig tegen droogte doen. 25km leemhoudend zand gaat hem niet worden, dat kun je alleen voor kleine stukjes doen. Deels afsluiten en omleiden zijn nog opties, maar dan houdt het wel op. Fred en Lars doen wel eens samen een regendans, maar die moeten ze saampjes doen anders werkt het niet. En samen dingen doen, gaat hem op dit moment ook niet worden.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Bottecchia schreef: ma 13 april 2020, 10:48 Zoals Horsthil al aangeeft. Op korte termijn helemaal niets want we mogen op dit moment geen onderhoudswerkzaamheden uitvoeren. Op wat langere termijn: Niet veel, want we mogen geen materiaal gebruiken dat daar niet van nature al aanwezig is.

In het verleden hebben we op een aantal plaatsen leemhoudend zand gebruikt (want dat komt daar dus al voor) om te mengen met het mulle zand op een aantal plaatsen op de route. Dat heeft een behoorlijke tijd goed resultaat gehad maar het was niet meer bestand tegen deze nieuwe droogteperiode. Als we straks weer aan de route mogen werken zullen we dat op een aantal plaatsen weer gaan doen. Maar er is eerst regen nodig want anders kunnen we het zand niet goed mengen.

Een blik op de Corona ontwikkelingen en het weerbericht leert ons dat het voorlopig dus nog wel even mul zal blijven en dat het eerder erger dan beter zal worden. Tot die tijd zullen we het ermee moeten doen, gelukkig is het stiekem best leuk om een beetje met je balans te spelen in het zand.
Wachten op een buitje en hopen dat de bomen snel in bloem gaan zodat ze het zonlicht tegenhouden.

Zag idd dat ze op sommige parcours rubberen matten onder de mulle stukken leggen,goede oplossing maar dat mag dus niet.

Gemalen boomschors een idee ?
Plaats reactie