Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Op het terrein van Pluryn (Hoog Oorsprong) hebben we last van een palentrekker. De nieuwe single track van de Westerbouwing tot de Utrechtseweg valt waarschijnlijk niet bij iedereen in goede aarde en men neemt dan het recht in eigen hand. Een aantal palen zijn eruit getrokken en in de bossen gegooid. We hebben er een aantal teruggevonden.
De gevonden en enkele nieuwe palen zijn weer geplaatst (met uittrekbeveiliging) zodat de zuidlus weer helemaal bewegwijzerd is.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5865
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q ik ben al onderweg....duurt nog wel even een paar daagjes :D en hopelijk staan alle palen er dan nog :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

kuijtje.nl schreef: zo 15 december 2019, 23:12 Doorgang Papendal van de MTB route Oosterbeek verlegd!

Een tijdje geleden is het hek bij de golfbaan van Papendal afgesloten in verband met de nieuwe natuurbegraafplaats.
De route is verlegd en bewegwijzerd en er hangen wat waarschuwingsborden.

Na het eerste stuk singletrack (achter ingang Papendal) gaat de route over op de asfalt weg. Halverwege deze weg gaat de route rechts het bos in. Beetje over gras, maar er ligt wel een smal paadje. Verderop weer rechts de oude trimbaan op, tegengesteld aan hoe die tot nog toe (onofficieel) gereden werd. Aan het eind van deze singletrack links af. Vervolgens doemt er een hek op (nieuwe doorgang aan linkerkant) om Papendal te verlaten. Na het hek rechtsaf en vervolgd de bestaande route.
Ik neem aan dat dit hek ook alleen open is tussen zonsopgang en zonsondergang?
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Morgen weer een rondje Doorwerth in het plan.
Hoe gaat het op de zuidlus met de palentrekker? Nog actief of is de bewegwijzering gewoon compleet?
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Jefro98 schreef: wo 1 januari 2020, 17:35 Morgen weer een rondje Doorwerth in het plan.
Hoe gaat het op de zuidlus met de palentrekker? Nog actief of is de bewegwijzering gewoon compleet?
Gisteren stond het er allemaal nog!!!
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

kuijtje.nl schreef: wo 1 januari 2020, 19:15

Gisteren stond het er allemaal nog!!!
Top, thx. :-q :-q
Kan ik dat deel op het terrein van Pluryn ook es rijden.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Het kan nog..... Tot en met 12 februari kan je nog stemmen !!!!!!

🎉 Wij maken kans op een donatie van € 5000!

Stichting MTB Zuid Veluwe is een van de vijf initiatieven die geselecteerd is voor de stemronde van ‘Help Nederland vooruit’. Maar dan hebben wij wel de meeste stemmen nodig!

Wij staan in de tussenstand op nr 1️⃣! Maar die positie moeten we nog een een paar dagen zien te behouden. Dus.... nog ff stemmen als je dat nog niet gedaan hebt (met alle mailadressen die je hebt 😉)

Zou toch mooi zijn die donatie van € 5000?!

▪️Stemmen kan via deze link: https://www.helpnederlandvooruit.nl/doe ... uid-veluwe
▪️De uitslag wordt 21 maart bekendgemaakt.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

kuijtje.nl schreef: di 19 maart 2019, 10:18 Het stuk wat net aangelegd is en nog afgewerkt moet worden tussen de Kruislaan en Koningsjacht is geen verbindingsroute. Dit is de oosterse lus van de MTB route Ede. Dus eigenlijk lopen jullie te babbelen over een stuk route in het verkeerde topic :-)

En om jullie nog blijer te maken.... Tussen de Veluwezoom en Ede komt in de nabije toekomst een nieuwe route (Schaarsbergen) te liggen. Dan worden Ede, Renkum/Oosterbeek, Schaarsbergen en Veluwezoom zo'n beetje aan elkaar geknoopt. Duurt nog ff, maar dat moet ergens eind 2019 begin 2020 gaan spelen.
Eric,
Al wat bekend over de route Schaarsbergen waar vorig jaar over gesproken werd?
Ik heb er verder niets meer over gezien of gelezen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag de linkerhelft van de route meegepakt en eindelijk ook de nieuwe trails gereden vanaf Heveadorp.
Had niet verwacht dat dit al zo veel zou zijn!
De nieuwe trails zijn echt geweldig, lopen super en zeker minstens UHR 2,5 waardig :-q
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Zondag mooi op tijd van huis vertrokken voor een lokaal ritje en hierbij een deel van de Oosterbeek route mee gepakt. Hierbij viel het mij op dat het deel over het terrein van Pluryn is afgesloten i.v.m. Corona, bij het deel van de route ter hoogte van het bike park stond een bord en was de route geblokkeerd met rood witte linten. Via een paar andere bospaden verder gegaan tot de kruising Utrechtseweg Wolfhezerweg waar dit deel van de route uitkomt en ook daar stond een bordje dat dit deel is afgesloten.
Een omleiding is niet aangegeven.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Kuijtje weer het vast nog beter maar denk dat de afsluiting vanuit de instelling komt.

Je ziet dit nl ook bij s’ Heerenloo tussen Ede en Otterlo. Daar staan ook borden met daarop aangegeven niet het terrein op te komen. Een nieuw deel van de route Otterlo komt daar ook overheen maar is nu ook tijdelijk niet bereikbaar.
Dit ivm bescherming van de kwetsbare groep die hier verblijft. En omdat mogelijk ook niet alle maatregelen gehandhaafd kunnen worden door de bewoners.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

idd vanwege de instelling en wellicht het karakter van 'sportpark'

kan me voorstellen dat 'men' elders druk is (of juist thuis zit) en daardoor nog niet een hele omleiding aan is gegeven. Het is ook redelijk (letterlijk) straightforward om de route weer op te pakken op de kruising
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

EJB schreef: ma 6 april 2020, 16:40 Zondag mooi op tijd van huis vertrokken voor een lokaal ritje en hierbij een deel van de Oosterbeek route mee gepakt. Hierbij viel het mij op dat het deel over het terrein van Pluryn is afgesloten i.v.m. Corona, bij het deel van de route ter hoogte van het bike park stond een bord en was de route geblokkeerd met rood witte linten. Via een paar andere bospaden verder gegaan tot de kruising Utrechtseweg Wolfhezerweg waar dit deel van de route uitkomt en ook daar stond een bordje dat dit deel is afgesloten.
Een omleiding is niet aangegeven.
Gisteren stond er een bordje bij de afsluiting met de tekst "3e rechts", maar bij de 2e afslag hield het bospad op :~ Ik ben doorgereden tot de Italiaanseweg, daar rechtsaf geslagen, naar de kruising gereden en daar de route weer opgepikt. Thuis even op de kaart gekeken, er langs rijden is vrij makkelijk, gewoon twee keer de eerste kruising rechts.
modder zuigt!
Ruben999
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: za 28 maart 2020, 11:28

Aankomende week wil ik deze route gaan fietsen, maar lees hierboven dat er delen zijn afgesloten. Is het nog te doen om de route te fietsen en zijn de omleidingen goed aangegeven? Ik fiets met de wegbewijzering bordjes zonder GPS o.i.d, ben net begonnen en kort geleden een MTB aangeschaft. Is het een leuke/uitdagende route voor een beginnende MTB'er? Ik hou wel van een beetje klimmen/crossen e.d.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Ruben999 schreef: zo 19 april 2020, 15:45 Aankomende week wil ik deze route gaan fietsen, maar lees hierboven dat er delen zijn afgesloten. Is het nog te doen om de route te fietsen en zijn de omleidingen goed aangegeven? Ik fiets met de wegbewijzering bordjes zonder GPS o.i.d, ben net begonnen en kort geleden een MTB aangeschaft. Is het een leuke/uitdagende route voor een beginnende MTB'er? Ik hou wel van een beetje klimmen/crossen e.d.
Alleen het bikeparkje bij de JP Heije is afgesloten. Daar loopt de route langs op, maar is nu iets aangepast zodat die niet door het bikepark loopt. Vooral de zuid lus rondom Doorwerth en Heveadorp is leuk, met mooie singletracks en pittige klimmetjes. De rest van de route heeft nog wel wat singletracks maar ook veel brede paden met hier en daar wat klimmetjes. Totaal zo'n 350 a 400 hoogtemeters en de omgeving is mooi, zeker de moeite waard om eens te fietsen.
Plaats reactie