bike24

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Met vooruitbetaling maandag besteld en vrijdag in huis voor een nette prijs. :-q
"This species has amused itself to death"
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Valt mij op dat bike 24 via Google bijna altijd met hele scherpe prijzen tevoorschijn komt. Klik je dan op de link blijkt die prijs niet te kloppen en vaak zelfs duurder dan elders.

Een mailtje naar de CS gestuurd maar die gaven een laffe verklaring. Is dit bewuste misleiding om meer kliks te krijgen of is er ergens en fout in Google vs bike 24?

Voorbeeld:

https://www.google.nl/search?client=saf ... FvvQ2hYvaI

Verschil €500

https://www.google.nl/search?q=xx1+eagl ... =794&dpr=2

Verschil ruim €200
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

hanjovdberg schreef: ma 2 maart 2020, 17:36 Valt mij op dat bike 24 via Google bijna altijd met hele scherpe prijzen tevoorschijn komt. Klik je dan op de link blijkt die prijs niet te kloppen en vaak zelfs duurder dan elders.

Een mailtje naar de CS gestuurd maar die gaven een laffe verklaring. Is dit bewuste misleiding om meer kliks te krijgen of is er ergens en fout in Google vs bike 24?

Voorbeeld:

https://www.google.nl/search?client=saf ... FvvQ2hYvaI

Verschil €500

https://www.google.nl/search?q=xx1+eagl ... =794&dpr=2

Verschil ruim €200
Verschil is de BTW. In de broncode van de browser kan ik de ex-BTW prijs niet terug vinden. Lijkt er op dat Google zijn info ergens anders vandaan krijgt. Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen.

Edit: als je met dezelfde zoektermen in een Duitstalige browser (Chrome staat bij mij op Duits voor een test) krijg je andere resultaten. Verwijzing is dan naar bike24.de (en niet .com) met wel de juiste prijzen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ah dat verklaart idd veel :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Dinsdag een DVO vork besteld met een goede prijs, donderdag via DPD in huis. Helemaal goed :)
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Afgelopen weekend een bestelling geplaatst, vanmorgen leverde de koerier van DPD het pakket af. Lekker vlot :-q
modder zuigt!
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

Normaal lekker snel, zelfde week in huis. Ze hebben een mooi assortiment en goede prijzen. Mijn favoriete shop op het moment. Vorige week ook besteld maar deze keer minder geluk met transport (DPD), al een paar dagen geen update meer :-{ :

02.04.2020 14:04 Oirschot (NL) In transit.
Haast u langzaam
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Vanwege Corona kans op vertragingen... Dat besef je wel he?
Donderdag laatste update en er zit nog een weekend tussen. Dpd bezorgd niet op maandag volgens mij. Dus naar alle waarschijnlijkheid heb je het morgen.
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

KevinBel schreef: ma 6 april 2020, 14:50 Vanwege Corona kans op vertragingen... Dat besef je wel he?
Jazeker, het zijn andere tijden op dit moment.
Haast u langzaam
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Corona of niet, ik ben klaar met bike24. DPD bezorgers weigeren gewoon te bezorgen. En ik heb op de dag dat hij in de vrachtwagen lag voor het raam bij mijn voordeur zitten werken.. Vervolgens reageert Bike24 niet op mails en DPD doet aan de telefoon beloftes die ze niet waarmaken.
The address was fine. I already mailed you about that. I also called DPD and they said they were going to do a re-delivery. They didn't.
I like your shop but I'm not ordering with you anymore. BC, BD and R2 all use DHL and it's just MUCH better than DPD.
I just wanted to let you know, because if you hear it more you might want to do something about it.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

DPD heb ik ook mindere ervaring mee maar dit klinkt niet goed :~
Net wat kleinspul (ketting, trappers, kabels) besteld, hoop toch echt dat het deze week bezorgd wordt.
Normaal zet ik een stuk of vijf winkels met dezelfde bestelling naast elkaar en dan komt Bike24 er wel gunstig uit maar als de bezorging slecht is is het mij t niet waard.
Lekker fietsen!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Op mijn vorige adres had ik er minder last van hoor, het heeft uiteraard ook enigzins met je bezorger te maken. Maar toch, als in DPD bel en na een lange wachttijd en een prima gesprek afspreek dat het de volgende dag opnieuw aangeboden wordt en het gebeurd gewoon niet.. De pickup points van DPD zijn ook minder te noemen dan DHL. Al met al kies ik nu voor R2, BD of BC. Allemaal DHL.

Edit: nette reactie gekregen!
We are very sorry for the inconvenience of your delivery. Unfortunately we have not received an e-mail from you. We would have informed DPD directly and asked for delivery.

The shipment will be automatically assigned to the deliverer according to postcode and weight.
We can manually determine the deliverer. Please place an order in our online shop and select the payment method " cash in advance". Then tell us your order number and we will choose DHL as the delivery company. We can also change your payment method to PayPal

Thank you very much for your understanding.

Stay healthy and have a nice evening.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ik heb zelf net zo vaak problemen met DPD als DHL denk ik, maar snap je irritatie. Wel netjes beantwoord door B24 inderdaad!
Crashcat
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: di 27 augustus 2019, 03:19

Dpd belt bij mij helemaal niet meer aan. Ik moet via tracking altijd achterkomen dat ze m’n pakketten bij de pickup shop hebben gedumpt. Zonder enig bericht.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

DE prutsers Dienst laatste 2 jaar ook mindere ervaringen mee, daarvoor vond ik ze juist heel betrouwbaar!
Maar bij Bike24 inderdaad al eerder (na een mailtje) met DHL laten bezorgen, dat ging heel soepel.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie